یکی به میخ و یکی به نعل!!

بهروزی فر – شک ندارم که شما هم حتماً در محیط اطراف تان، مسایلی را دیده یا شنیده اید که اصلاً با شرایطی که به آن نسبت گرفته اند یا با هدفی که دنبال می کنند، همخوانی ندارند، به عبارتی خیلی چیزها با هم نمی خواند.
مثلاً حتماً آن خودروی پژو ۲۰۶ سفید بغل نویسی شده را دیده اید، همان که بر رویش نوشته اند؛ گشت نامحسوس!! به نظر شما مگر می شود از این واضح تر به همه اطلاع رسانی کرد که در حال کنترل هستیم و یا بهتر از این می شود به یک متخلف گفت، حواست باشد دارم به تو نزدیک می شوم، حالا این متخلف می تواند یک راننده تاکسی باشد یا یک مغازه داری که جنسش را به قیمتی دولا پهنا به مشتری عرضه می کند یا فاکتور خرید ندارد.
نمونه بعدی اهتمام مجلس در تصویب طرح صیانت است که با نظر حداکثری برای عملیاتی شدن آن، تلاش می شود پلتفرم های خارجی را از دور مصرف خارج کنند و به این شیوه هیمنه پیام رسان های واتساپ و اینستا را درهم شکنند، از طرفی باز از همان مجلس و به ویژه از کمیسیون فرهنگی خبر می رسد که در راستای تأمین نیازهای مردم، برنامه خرید یک نرم افزار و پلتفرم خارجی قوی در دستور کار است.
از یک طرف وزارت ارتباطات به بهانه مدیریت جریان اطلاع رسانی در اغتشاشات، قاعده محدودیت اینترنت را اعمال می کند و کار به گونه ای پیش می رود که برخی فیلترشکن ها هم قادر به فعال کردن اینترنت تلفن های همراه نیستند، از طرفی همه آنها که در منزل یا محل کار خود از اینترنت مخابرات روی خط ثابت شان استفاده می کنند، می توانند به راحتی با استفاده از فیلتر شکن ها، نیازشان را مرتفع سازند و نکته جالب این که خط همان خط ثابت است اما اگر به جای اینترنت مخابرات، شما از بسته های اینترنتی یکی از شرکت های واسط استفاده کنید، باز با محدودیت بهره گیری از فیلترشکن مواجه می شوید.
در همین زمینه همه آنها که بضاعت مالی کافی دارند و توانایی بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده برایشان فراهم است، به راحتی با خرید فیلترشکن های قوی تر و معتبرتر از اینترنت تلفن همراه خود هم استفاده می کنند و فشار روانی تنها به آن قشری تحمیل می شود و تنها گروهی بازار کار خود در فضای مجازی را از دست می دهند که از وجود چنین بسترها و شرایط ویژه ای بی اطلاعند و یا امکان خرید این فیلترشکن ها را ندارند.
از یک طرف خود را مدیری انقلابی معرفی می کنیم که مردم را درک کرده و مشابه آنها زندگی می کنیم و چون همتراز مردم هستیم، از کمترین امکانات رفاهی خود را محروم نگهداشته ایم و دغدغه مان چیزی جز رفع گرفتاری های مردم نیست، از طرفی علیرغم همه تأکیدات مدیران ارشد استان و اخطارهایی که در این زمینه داده شده، فرزندمان را با خودروی دولتی و با راننده شخصی به مدرسه می فرستیم، از خودروی دولتی برای کارهای شخصی استفاده می کنیم تا آن جا که به خود اجازه می دهیم راننده مهمان خانوادگی مان را با همان خودروی دولتی فرسنگ ها دورتر به زیارت و سیاحت ببرد و لحظات خوشی را برایش رقم بزند، غافل از آن که مهمترین افتخار و تأکید دولت سیزدهم، حضور مدیران انقلابی و جهادی در عرصه های فعالیت است، مدیرانی که رجایی وار خود را خادم مردم بدانند و به معنای واقعی کلمه در کنار مردم و همتراز آنها زندگی کنند.
از یک طرف مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه ای در مهرماه را ۴۸.۶ درصد اعلام می کند و در قالب این عدد نشان می دهد که
خانواده ها به طور میانگین در مهر ۱۴۰۱ به نسبت مهر ۱۴۰۰ برای خرید مجموعه ای از کالاهای مشابه، به طور میانگین ۴۸.۶ درصد بیشتر هزینه کرده اند و به عبارت روشن تر برای تهیه برخی اقلام حدود ۵۰ درصد بیشتر پول پرداخته اند، از طرفی
مدام از تلاش دولت برای کاهش قیمت برخی کالا های اساسی همچون روغن می شنویم و مدیریت موفقی که در این زمینه صورت گرفته است.
از یک طرف از عملکرد شهرداری در ارائه خدمات گلایه مندیم و معابر ناصاف و پر چاله چوله را نشانه می گیریم و انتظار داریم خیلی زود آسفالت شوند، از طرفی خیابان آسفالت شده را که تحویل مان می دهند، یادمان می رود مراقبت از معبر به عنوان یک حق الناس، به عهده خود ماست.
مطمئناً مشابه این بایدها و نبایدها و این اختلاف موضع ها و این تبعیت از قاعده ناهمخوانی ها، شما هم فراوان در چنته دارید. اینها همه بدون تردید حل شدنی است، فقط قدری دقت نظر می طلبد و البته اهتمامی جدی!!

(لطفاً نظرات و پیشنهادات خود درباره این سرمقاله را از طریق ۰۹۹۲۲۱۳۴۲۸۷ اعلام یا ارسال بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت