یادداشت دوشنبه ۲۸ مهر

معتمدیان ماندنی است

بهروزی فر

مرداد ماه بود که خبر تلخ تصمیم دولت، مبنی بر جابه جایی استاندار خراسان جنوبی منتشر شد و غم را مهمان خانه دل های مردم فهیم این دیار کرد، اهالی قدرشناس این دیار به پاس سپاسگزاری از تلاش های ۲۰ ماهه معتمدیان، گلایه های خود را به گوش دولتمردان رساندند و با پیگیری های جدی، به هر دستاویزی متصل شدند تا متولیان امر را از این تصمیم نامیمون منصرف سازند. از آن طرف، مردمان خونگرم خوزستان که از پیشینه فعالیت های معتمدیان در خراسان جنوبی شنیده بودند، دل به حضورش بستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این منطقه هم به طور جدی این خواسته و مطالبه را دنبال کردند تا بتوانند با حضور استانداری مردمی، چالش های موجود استان شان را بزدایند و تنش ها را به صفر برسانند. باری به هر جهت‌! عواملی دست به دست هم دادند و سبب شدند که دولت از تصمیم جدی خود برگردد و حتی مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز حراست این وزارتخانه در جریان حضور خود در استان خراسان جنوبی در شهریور ماه، به طور رسمی اعلام کرد؛ محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی می ماند. این خبر، خاطر همه را آسوده کرد و اهالی استان اطمینان پیدا کردند که حداقل تا پایان عمر دولت و طی یک سال آینده از حضور معتمدیان منتفع می شوند و او می تواند تمام کارهای مهمی که در استان شروع کرده را، خود! به اتمام برساند. با مهر تأیید دولت بر ماندگاری معتمدیان، او کارش را جدی تر از گذشته شروع کرد و طی همین مدت کوتاه، دیدارهای زیادی را در تهران رقم زد. پیگیری هایش سبب شد، موضوع کنسرسیوم ریلی خراسان جنوبی در دستور کار نشست اعضای هیئت امنای ارزی قرار بگیرد. برای رفع موانع پیش روی افتتاح کارخانه فولاد با اهالی ایمیدرو دیداری ترتیب داد.
وزیر نیرو را دید تا با استفاده از ظرفیت وی به عنوان رئیس  کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، مرز وسیع استان را گوشزد کند و با تذکر این نکته که برخلاف همه مرزهای کشور، ماهیرود تنها مرز ایران بوده که در این دوران شیوع کرونا، حتی یک روز هم تعطیل نبوده است، از او بخواهد در رایزنی های خود با سران کشور همسایه، این طولانی ترین مرز مشترک را به خاطر داشته باشد. در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی، تسریع در روند اجرای پروژه ریلی استان را خواستار شد و از پروژه دوبانده سازی محورهای مواصلاتی به عنوان مهمترین مطالبه مردم یاد کرد. برای دیدار مدیرعامل بانک رفاه نیز هماهنگی های لازم را انجام داد تا بر شتاب بخشی لیدر کنسرسیوم بانکی ابرپروژه راه آهن تأکید کند. تقدیر و تشکر از خدمات و اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) را بهانه کرد تا رؤسای دو مجموعه را به اجرای تعهدات شان در تفاهم نامه های محرومیت زدایی درح و درمیان دلگرم تر کند.
و کمی بعد، وزیر جهاد کشاورزی را به استان دعوت کرد و همه گیر و گرفت های دامداران و کشاورزان را به او نشان داد. سفر وزیر جهاد کشاورزی مثل دیگر وزرا با وعده های بسیار خوبی همراه بود، قول و قرارهایی که می تواند با پیگیری مدیران ارشد در بخش کشاورزی و دامداری که از پیشران های توسعه استان نیز می باشند، تحولی عظیم ایجاد نماید. وزیر رفت و تنها دو روز بعد، خراسان‌ جنوبی، میزبان رئیس قوه قضائیه شد. حضور آیت ا… رئیسی هم فرصت خوبی برای  مرور مشکلات و کاستی های استان بود. نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشراف به مباحث استان، همه حوزه های مدنظر معتمدیان را مورد ارزیابی قرار داد و با وعده پیگیری مسایل تا حصول نتیجه، خراسان جنوبی را به مقصد تهران ترک کرد. معتمدیان بلافاصله بعد از رفتن مهمان ویژه استان و پشت سر گذاشتن دو روز کاری سخت، راهی درمیان شد و جمعه ای به یاد ماندنی برای مردم این دیار رقم زد. زمین چمن افتتاح کرد، کلنگ احداث مدرسه شبانه روزی را به زمین زد، مراسم بهره برداری از ایستگاه فرستنده دیجیتال را همراهی کرد، روبان گشایش خانه بهداشت را برید و.. و ثابت کرد اگر به مدیران گوشزد می نمود که از هر فرصتی برای خدمت رسانی استفاده کنند، خودش به این حرف ایمان دارد. او شنبه پر مشغله ای را هم پشت سر گذاشت و بالاخره در یکی از روزهای میانی هفته رفت تا جلسه هیئت دولت را همراهی کند و متأسفانه دیروز حکم جدیدش را دریافت کرد.
معتمدیان به تهران رفت تا بعد از آن به مشهد برود اما جایش را برای همیشه در بیرجند خالی کرد. مرد اندیشه و عمل رفت اما خاطره  خوبی هایش همیشه ماندنی است و کارهای بزرگی که برای استان کرده، هیچ گاه تباه نخواهند شد. مردم، قَدرَت را می دانند، مرد بزرگ!!
(لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این یادداشت به ۰۹۹۲۲۱۳۴۲۸۷ ارسال بفرمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت