چگونگی واریز وام یک میلیون تومانی برای سرپرستان فاقد سیم‌کارت

چگونگی واریز وام یک میلیون تومانی برای سرپرستان فاقد سیم‌کارت

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: کل کسانی که از سرپرستان خانوار سیم کارت ندارند ۲.۵ میلیون نفر هستند. به احتمال خیلی زیاد ما برای یکی دیگر از اعضای خانواده که تلفن و سیم کارت دارند پیامک ارسال می کنیم و واریزی سرپرست برای آنها صورت می‌گیرد. میزرایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در رابطه با واریز مبلغ وام یک میلیون تومانی در شرایط کرونایی به حساب سرپرست خانوارهایی که در زندان هستند، اظهار کرد: در این زمینه در حال مذاکره هستیم که اطلاعات آنها را از سازمان زندان‌ها بگیریم تا یکجا برای آنها واریز کنیم.وی گفت: درباره روستاییان، تعداد قابل توجهی از این افراد فوت کرده بودند ولی چون فوت آنها اعلام نشده بود، کماکان پول به حساب آنها واریز می‌شود و معلوم نیست دست چه کسی می‌رسد. بعضاً پول رسوب می‌کند در حساب بانکی آنها که این به نفع بانک است. بنابراین یک مکانیزم احراز هویت است و ما بتوانیم تعداد افرادی که سیم کارتی به نام شان نیست را یک مکانیزم ارتباطی و احراز هویت فراهم کنیم تا مشخص شود فرد زنده است یا خیر، بنابراین باید یک سیم کارت داشته باشد تا به وی اطلاع رسانی کنیم تا خدای نکرده پول نرود در یک حسابی که به نام فرد دیگری است و حق فرد تضییع شود. از این‌رو گفتیم فرد به جای مراجعه حضوری به بانک، با سیم کارتی که به نامش هست یک پیغام بدهد.میزرایی با اشاره به اینکه قرار نیست حق کسی ضایع شود، خاطرنشان کرد: ما سیستمی نگاه می‌کنیم و علی القاعده هر سیستمی وجود داشته باشد، یکسری افراد می مانند ولی مطمئن باشید برای این افراد هم فکر مقتضی خواهیم داشت و برای آنها هم به لطف خدا واریز صورت خواهد گرفت. فقط الان پمپاژ کردن نگرانی برای ۸۰ میلیون خیلی به صلاح نیست. کل کسانی که از سرپرستان خانوار سیم کارت ندارند ۲.۵ میلیون نفر هستند. به احتمال خیلی زیاد ما برای یکی دیگر از اعضای خانواده که تلفن و سیم کارت دارند پیامک ارسال می کنیم و واریزی سرپرست برای آنها صورت می‌گیرد ولی پیامک را برای یکی از اعضای خانواده ارسال خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت :‌کرونا احتمالا در پاییز اوج می‌گیرد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده امکان تولید واکسن ویروس کرونا وجود ندارد و این ویروس در پاییز آینده احتمالا به اوج می‌رسد و در کنار آن ویروس آنفلوآنزا نیز پس از ۱۱ سال به پیک خواهد رسید. ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: بعد از پیک کرونا در اسفند ماه قاعدتا این ویروس در کل کشور روند نزولی دارد و حدود ۲۵ درصد استان‌ها روزانه صفر الی ۱۰ نفر، در ۲۵ درصد دیگر ۱۰ الی ۲۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.معاون کل وزارت بهداشت گفت:‌ در ۱۶ استان کمتر از ۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته‌ایم، ولی در ۶ استان روند شیوع ویروس کرونا اندکی صعودی است. حریرچی درباره داروی ویروس کرونا نیز گفت: داروی اختصاصی برای ویروس کرونا نداریم و دارویی که توزیع می‌شود به عنوان ضد مالاریاست که در آمریکا دعوا‌هایی برای استفاده از یکسری داروها، دارند. بهترین داروی ضد ویروس ۴۰ تا ۵۰ درصد به ویروس اختصاصی آن بستگی دارد. معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکسری دارو‌ها نیز در بازار سیاه و توسط بعضی از پزشکان توصیه می‌شود که این موارد مورد تائید نظام پزشکی قرار ندارد. حریرچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت ویروس در آینده چه خواهد بود، گفت: وقتی ویروس اتفاق می‌افتد سه اتفاق شکل می‌گیرد. یکی اینکه واکسن آن پیدا شود، دوم اینکه داروی مؤثری برای آن تولید شود و سوم اینکه ویروس تغییر وضعیت بدهد و ضعیف شود. معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با گرما این ویروس از بین خواهد رفت، گفت: ‌دانش ما درباره این ویروس یک قدمت ۴ ماهه دارد و خیلی از مواردی که دانشمندان دیگر کشور‌ها درباره این ویروس گفته‌اند اکنون برعکس شده است، در روز‌های اول مطرح کردند بیماری زایی این ویروس کمتر از آنفلوآنزاست، ولی امروز همه آن‌ها معتقدند بیماری‌زایی این ویروس ۱۰ برابر بیشتر از آنفلوآنزاست. حریرچی تاکید کرد: امروز در ویروس حساسیت به گرما دیده نشده است، اما نشانه‌هایی وجود دارد و ما فکر می‌کردیم بعد از چین اولین کشور مبتلا به ویروس کرونا، تایلند باشد، ولی این طور نبود.ویروس کرونا در هوای ۵ الی ۱۲ درجه و رطوبت ۴۰ تا ۷۰ درجه رشد می‌کند و باید منتظر ماند و دید در آینده چه اقدامی در این خصوص صورت می‌گیرد. وی گفت: هر ۸ تا ۱۱ سال یک پیک شدید آنفلوآنزا در کشور اتفاق می‌افتد که سال جاری یازدهمین سال است که پیک آنفلوآنزا احتمالا در کشور ما نیز اتفاق بیفتد و با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. حریرچی خاطرنشان کرد: بنابراین باید فاصله گذاری اجتماعی با دقت بیشتری انجام شود و در چند ماه آینده باید اقدامات بیشتری در جهت فاصله گذاری اجتماعی صورت بگیرد. معاون کل وزارت بهداشت گفت:‌ در حال حاضر یک میلیون راننده در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند که درآمد آن‌ها روزانه است و یا اینکه ۲۷۰ هزار راننده بین شهری داریم که روزمزد هستند و ۶۰ درصد مغازه دار مستاجر می‌باشند که باید هزینه آن‌ها تامین شود.
حریرچی افزود: افرادی که فشار می‌آورند تعطیل شود آیا حاضرند ۵۰ درصد از حقوق کارمندی‌شان را نگیرند و یا اینکه اضافه حقوق آنها پرداخت نشود.

ثبت نام در سامانه اصناف تمدید شد

رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت از تمدید مهلت ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع در راستای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی مقابله با بیماری کرونا خبر داد. ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت تمدید شد. جنیدی گفت: همه صاحبان مشاغل شامل اصناف، کارگاه، صنعت و واحد‌های خدماتی تولیدی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و نظایر آن می‌بایست تا این تاریخ در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نمایند.

ساعت کار جدید بانک‌های خصوصی از ۳۱ فروردین : ۸ تا ۱۴ برای مشتریان

کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ساعت کار جدید بانک‌های خصوصی از ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی را به اعضای این کانون اعلام کرد. بر همین اساس، ساعات کاری بانک‌های خصوصی برای کارمندان بانک در طول ایام هفته ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و برای مشتریان از ساعت ۸ تا ۱۴ است.

آغاز جریمه معاینه فنی از ۱۵ اردیبهشت

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: در راستای کاهش مراجعات به مراکز معاینه فنی، خودرو‌های فاقد معاینه فنی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جریمه نخواهند شد و از روز ۱۵ اردیبهشت اعمال مقررات می‌شود.

توزیع شکر، برنج و روغن ویژه ماه مبارک رمضان از امروز

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع شکر، برنج و روغن تنظیم بازاری ویژه ماه رمضان از روز شنبه ۳۰ فروردین در فروشگاه های زنجیره ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار و تعاونی های محلی خبر داد. وی گفت: قیمت برنج هندی مرغوبی که توزیع می شود حداکثر کیلویی۸۰۰۰ تومان است. البته امکان عرضه ارزان تر هم وجود دارد قیمت شکر توزیعی نیز در بسته های یک کیلوگرمی با برچسب تنظیم بازار ۵۹۰۰ تومان است.

اجاره‌بها امسال کمتر از تورم افزایش می‌یابد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: امسال افزایش نرخ اجاره بها کمتر از خط تورم خواهد بود و حتی در شهرهای کوچک، افزایش اجاره نخواهیم داشت و در مجموع میزان اجاره‌بها زیر خط تورم خواهد بود. عقابی در خصوص قیمت مسکن نیز گفت: پیش بینی ما افزایش قیمت مطابق تورم عمومی و نه بیشتر از آن است یعنی اتفاقی که سال گذشته رخ داد و ۲ برابر تورم قیمت مسکن افزایش یافت را نخواهیم داشت. امسال سقف رشد قیمت مطابق نرخ تورم است در شهرهای بزرگ تر به خط تورم نزدیک تر و در شهرهای کوچک تر زیر خط تورم است.

پزشک جنجالی فرانسوی: کرونا تا پایان بهار از بین می رود

دیدیه رائولت، پزشک متخصص فرانسوی که با شیوع کرونا در فرانسه به یکی از خبرسازترین شهروند فرانسوی تبدیل شده است، در تازه‌ترین ویدئوی خود ادعا کردکه ویروس کرونا تا پایان بهار از پای درخواهد آمد. وی برخلاف نظر غالب کادر وزارت بهداشت و اغلب پزشکان فرانسوی، از اولین روزها تاکید داشت که داروی ترکیبی ازهیدروکسی کلروکین بزرگترین درمان برای بیماران کووید- ۱۹ است. نتایج جالب توجه استفاده این دارو روی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در مارسی، باعث شد تا حتی رئیس جمهور فرانسه، هفته گذشته رسما به دیدار این پزشک و پژوهشگر برود.

سرعت ارسال فایل در “شاد” بالاتر از پیام‌رسان‌های خارجی خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که برخی معلمان می‌گویند ارسال فیلم و عکس در شبکه شاد دشوار است، مطرح کرد: تعهد تیم فنی این است که سرعت دانلود فیلم و ارسال اطلاعات از پیام رسان‌های خارجی بالاتر و ارزان تر باشد که به تدریج اشکالات را برطرف می‌کنیم. ما نیاز داریم تمام معلمان و دانش‌آموزان به شبکه شاد بپیوندند
تا کار آموزش لطمه نخورد.

وزیر بهداشت: در اکثر استان ها به آستانه مهار کرونا نزدیک شدیم

وزیر بهداشت گفت: در اکثر استان ها به آستانه مهار و کنترل نزدیک شدیم؛ به‌محض مشاهده هرگونه تأثیر منفی بازگشایی‌‌ها بر مدیریت بیماری خواستار احیای شرایط انقباضی خواهیم شد، چون معتقدیم پدیده‌‌ای مخرب‌‌تر از طولانی شدن دوره بیماری بر کشور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت