چشم های ناقل کرونا

چشم های ناقل کرونا

چشم های افراد مبتلا به کرونا می تواند تا هفته ها منبع انتقال ویروس باشد. مطالعات اهمیت تدابیر کنترل ویروس، از جمله ممانعت از دست زدن به بینی، دهان و چشم و نیز شست و شوی مرتب دست ها را برجسته می کند.. پزشکان در بعضی بیماران بستری شده در بیمارستان آن را مشاهده کرده اند. بعضی متخصصان به افرادی که از لنز چشم استفاده می کنند توصیه کرده اند برای کاهش خطر سرایت ویروس از طریق چشم از عینک استفاده کنند. و خود را از خطر بالقوه ابتلا به ویروس دور نگه دارند. ، اهمیت استفاده درست از تجهیزات محافظت شخصی برای چشم پزشکان در زمان انجام معاینه بیماران است زیرا مخاط چشمی ممکن است نه تنها مجرای ورودی ویروس، منبع شیوع ویروس نیز باشد.

این گیاه امواج مضر را از بین می‌برند

آلوئه‌ورا از دیرباز به عنوان یکی از گیاهان دارویی شناخته و مورد استفاده قرار گرفته است. اما این گیاه قدرت جذب مقادیر زیادی از پرتوهای مضر اطراف ما را دارد. گیاه آلوئه‌ورا همچنین در دسته گیاهان سالم قرار دارد و هوای محیط شما را با جذب دی‌اکسید کربن و تبدیل آن به اکسیژن، تمیز می‌کند.به دلیل خاصیت محافظت در برابر نور، شما باید گیاه آلوئه‌ورا را در یک خط مستقیم از دستگاه الکترونیکی ساطع‌کننده امواج قرار دهید و مطمئن شوید که چیزی بین این دو قرار نگیرید، زیرا این امر باعث کاهش توانایی گیاه در جذب اشعه می‌شود. داشتن چندین گیاه آلوئه‌ورا در سراسر خانه یک راه عالی برای محافظت در برابر اشعه و تمیز نگه داشتن هوا است.‌‌‌‌ جوان‌سازی پوست هم بااین گیاه زیبا است.‌‌‌‌

نوشیدن شیر داغ آرامش و خواب راحت

نوشیدن شیر داغ باعث آرامش و خواب راحت می شود. شیر حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که برای کاهش استرس ضروری است. شیر نوشیدن باعث آرامش روانی و خواب آلودگی می شود. شما همچنین می توانید مقدار کمی عسل را با شیر مخلوط کنید. شیر تریپتوفان را به مغز می رساند، سپس به سرتونین تبدیل می شود و سرتونین در تاریکی به ملاتونین تبدیل می شود و ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری افراد است.

به پهلوی راست نخوابید

وقتی صاف و بدون هیچ شیبی به پهلوی راست یا پشت خود می خوابید، این کار می تواند باعث بروز مشکلی به نام رفلاکس اسید معده شود. اگر هم شخص از قبل درگیر این مشکل باشد، خوابیدن در این حالت ها می تواند آن را تشدید کند. وقتی به پهلوی راست یا پشت می خوابید، دریچه ی مری که در مواقع عادی جلوی بازگشت اسید از معده به مری را می گیرد، باعث سوزش معده، احساس ناراحتی، مزه ی اسید در دهان، می شود.

غذایی مضر به اندازه سیگار کشیدن

خوردن پیتزا به اندازه سیگار کشیدن برای افراد به ویژه کودکان مضر است. این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث برهم زدن تعادل هورمون های کودکان می شود و کاهش یادگیری در آنان می شود.معمولا کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنند، بسیار خشن و غیر قابل کنترل هستند. مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت ۲۳۰ کالری اضافی می شود.

خواص ضد سرطانی زعفران

زعفران غنی از آنتی اکسیدان است که این ترکیب به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک شایانی می کند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد بیماری های مزمن از جمله برخی سرطان ها می شوند. زعفران، سلول های سرطانی روده بزرگ را از بین می برد و یا از رشد آن ها جلوگیری می کند. این اثرگذاری همچنین برای سرطان های پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، سرطان سینه و دهانه رحم، کاربرد دارد.

فواید و خواص وازلین

وازلین در مرطوب نگه‌داشتن پوست هنگام بهبودی بعد از عمل موثر است. این ممکن است به ویژه برای صدمات پوست‌ای که چشمگیر نیستند، مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که سطحی که ژله نفتی را روی آن اعمال می کنید به درستی تمیز و ضدعفونی شده است. در غیر این صورت، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا می‌توانند به دام بیافتند و روند بهبود را به تاخیر بیاندازند. وازلین برای کاهش تحریکات پوستی پوشک در نوزادان، مؤثر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت