چاره ای جز مهاجرت برای سرمایه گذاران بومی استان نیست

امروز و هر روز سر مقاله تان را مشاهده و خوانده ام ، اما موضوع امروز با نگاهی ویژه خوانده شد چرا که بنده نیز در پی مهاجرت هستم و از سالیان قبل به دنبال این موضوع بوده ام ، بنده نه از جمله نخبگان هستم و نه توانمند در انجام امور خاصی که بتوانم در این دیار اثر مثمری را داشته باشم ، اما به عنوان یک بیرجندی تعلق خاطر و علاقه ای بی منتها به این سرزمین خاکی دارم و افسوس و صد افسوس که در این سالها هیچ کور سوی امیدی را برای امید به ماندن نیافتم و کماکان در تلاشم تا بتوانم دلیلی برای نرفتن بیابم تا دلم آرام گیرد. نمی خواهم به گذشته دوری بروم ، از همین ۵ سال قبل شروع می کنم، شرکتی را ثبت و در حوزه ساختمانی مشغول به کار بودیم و به دلیل کوتاه فکری و تنگ نظری های برخی همشهریان محترم در اداره … ، ناچاراً آن را به تهران منتقل نمودم که در این باب اگر بررسی فرمایید متوجه خواهید شد که در ۵ سال گذشته چندین فعال این حوزه و صاحبان این نوع کسب و کار دچار این معضل شده و رخت شرکت خود را از این شهر بسته اند. پروژه های متعددی ظرف ۴ سال گذشته انجام دادم که هر کدام به گفته مدیران و وزیران و بازدید کنندگان بینظیر خطاب شده اند و اما به دلایل نامعلوم دستخوش ناملایمتی ها و رانت و باند عده ای گرفتار شدیم و نتیجه آن شد عدم انجام هر گونه فعالیت عمرانی در این شهر و استان. چه بسا کسانی که دست در این موارد دارند و راست راست در شهر راه میروند و هیچ کس پاسخی از آنان نمی خواهد .
از سال ۹۶ اقدام به سرمایه گذاری در حوزه صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی که از معضلات این استان محسوب میشد نمودم تا بتوانم بستری مناسب و پایدار برای تعدادی از همشهریان و هم سن و سالانم فراهم سازم تا در این گیر و دار زمانه گرفتار نشوند و لقمه نانی برای خود و خانواده شان فراهم سازند . خب چرا نباید مهاجرت کرد؟ وقتی گرفتن مجوز دو سال طول می کشد. وقتی برای تامین آب و برق و گاز و … که زیرساخت اصلی یک واحد تولیدی است میبایست ماه ها و سال ها در ادارات این استان دست و پا زد و بواسطه بی تدبیری مدیران و کارشناسان زیر چرخ تورم این کشور آن هم به دلایل نا معلوم و گاه معلوم خورد شد . وقتی برای انجام وظیفه شان از سرمایه گذار تعهد میگیرند که خواسته ای نداشته باشد و بابت کاستی ها حرفی نزند. انگیزه و شوق ماندن و کار کردن و ساختن درانسان کشته خواهد شد وقتی می فهمی برای زیر ساختی که ماه ها وقت گذاشته ای و نتیجه ای حاصل نشده ، به واسطه رابط داشته ، دیگران آن را به رایگان دریافت نموده اند . دیگر نمی مانی وقتی از کاه برایت کوه میسازند و در انتها خود را بی اطلاع میگیرند . گفتنی ها زیاد است و زمان کم، یاد گرفته ام که در سن ۳۵ سالگی به جای فرار و ترک میدان بایستی ایستادگی کنی و راه حل جویا باشی اما در این استان نمی شود.
امروز که این متن را برایتان نوشتم و ارسال می کنم دیگر انتظاری ندارم، نه از شما که بخوانید و چاپ کنید ، نه از دیگران که بفهمند و درک کنند و به دنبال راه حل باشند. انتظار از خودم دارم چون یک تنه در مقابل تمام ناملایمتی ها و بی معرفتی ها و کوتاه فکری های سازمانی این استان ایستادم تا مجموعه ای راه بیندازم و دست چند نفری از دل شکستگان هم سن و سالم را بگیرم، تا با هم بتوانم چند قدمی راه برویم و از این خفگان و غبار نا امیدی نشسته بر این دیار سر بیرون آوریم. از این باب چند سالیست که مغز و دلم با هم درگیرند که منطق و مغز می گوید بروم، اما دلم پای رفتن ندارد.
با منطق نیست اگر بگویم تا جایی که بتوانم جلوی سرمایه گذاری دوستانم را می گیرم تا مثل من دچار این خود درگیری درونی نشوند که با علاقه کاری انجام داده و با عقل خود را سرزنش کنند. گاه گاهی مشاهده میکنیم استانداران و مسئولان وارده به این استان، در کشور به دنبال سرمایه گذار می چرخند و می گردند و این گویای ضرب المثل “ آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم” بوده است. چه بسا کسانی که توانایی انجام هزاران کار را دارند و قدم و از قدم بر نمی دارند که خدای نکرده به ریش و قبای بعضی ها بربخورد و دکان گردانندگان این استان رو به تعطیلی برود.
و اما حرفا آخر: در سال رونق تولید و جهش تولید در نقطه پایانی یک سرمایه گذاری در این استان هستم و تاکنون با مدیران و کارشناسان استان بر سر میز ها نشسته ام ، اما چه بگویم، دریغ از اندک درکی از این نام گذاری ها و نگاهی از زاویه آن به عملکرد ها، که تنها راه حل آن مهاجرت است و بس .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت