پیشنهاد استاندار به مردم استان

استاندار به مردم خراسان جنوبی پیشنهاد کرد سرمایه های خود را برای ارزش افزوده بیشتر به بحث تولید بیاورند . ملانوری در ستاد توسعه خاوران گفت : برخی از مردم استان سرمایه‌های مالی در اختیار دارند که درخواست داریم به صحنه سرمایه‌گذاری بیایند و سپرده‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها در مسیر اشتغال و تولید منطقه قرار دهند. ملانوری گفت: با این کار تخصصی و کارشناسی که در ستاد توسعه خاوران در حال انجام است، یقینا سرمایه مردم به تولیدات برتر و ارزش افزوده بهتری تبدیل خواهد شد.

نگرانی سرمایه گذاران در خصوص تشریفات اداری رفع می شود

وی عنوان کرد: هدف از تشکیل ستاد توسعه خاوران، شناساندن ظرفیت‌های کم‌نظیر خراسان جنوبی در سطح کشور و حوزه بین‌المللی است و توجه و تمرکز بر سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده، تخصصی و عالمانه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی است.وی با بیان اینکه در قالب کمیته‌های این ستاد برای شناسایی ظرفیت‌ها استان، جذب سرمایه‌گذاران و شناسایی ایده‌های نو برای سرمایه‌گذاری تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در حال شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در نقطه به نقطه استان هستیم تا بتوانیم این ظرفیت‌ها را به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌هایی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رابطه با اخذ استعلامات و طی تشریفات ادارای برای اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری دارند در قالب مصوبات ستاد توسعه خاوران این کار را تسریع و تسهیل می‌کنیم.

طرح های آماده با استعلامات بی نام

وی افزود: تعدادی از طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری هستند شناسایی و به کارگروه زیربنایی استان معرفی شدند که استعلامات بی‌نام آنها را اخذ کردیم و در این خصوص ۶ طرح در این جلسه نهایی شد. ملانوری گفت: دسته دسته طرح‌ها را با محل‌های دقیق سرمایه‌گذاری آنها همراه با استعلامات بی‌نام برای سرمایه‌گذاری تهیه و اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا اگر سرمایه‌گذار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در استان بود، بتواند در اسرع وقت مجوزها را بگیرد و با حمایت همه دستگاه‌های متولی کارش را شروع کند چرا که مطالعات طرح انجام شده و توجیه آن برای همه مسجل شده است. وی اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که در حال انجام است و ستادهای شهرستانی هم در شهرستان‌ها شکل گرفته به زودی شاهد تفاهم‌نامه بزرگتر و بیشتری در حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم بود و یک جهش و انقلابی در زمینه سرمایه‌گذاری در استان رقم خواهد خورد.

نخستین ثمرات ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی به امضا رسید

در این جلسه سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید لاستیک، روغن لانولین و صنایع چوب با ارزش ۸۴۰ میلیارد تومان به عنوان نخستین ثمرات ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی به امضا رسید. این تفاهم‌نامه‌ها بین استاندار خراسان جنوبی و سرمایه‌گذاران طرح‌ها در محل استانداری مبادله شد. ملانوری در این خصوص گفت: در جلسات قبلی ستاد توسعه خاوران سه طرح به جمع‌بندی رسیده بود که امروز در قالب تفاهم‌نامه با مجموع سرمایه‌گذاری ۸۴۰ میلیارد تومان به امضا رسید.وی از امضا و مبادله این تفاهم‌نامه‌ها به عنوان اولین ثمره ستاد توسعه خاوران نام برد و افزود: مردم از این پس منتظر خبرهای خوب دیگری باشند.استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تولید استیل کورد با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر با مشارکت شرکت کویر تایر زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه به امضا رسید.وی افزود: با توجه به اینکه تشریفات قانونی این طرح در حال انجام است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و دوره سرمایه‌گذاری یک ساله است.

زمینه سرمایه گذاری مردم در طرح استیل کورد فراهم شد

ملانوری گفت: با توجه به توجیه اقتصادی که طرح استیل کورد دارد، شرکت سرمایه‌گذاری امید تمایل داشت کل طرح را سرمایه‌گذاری کند اما از آنجایی که به دنبال ترغیب مردم برای مشارکت در سرمایه‌گذاری هستیم، زمینه سرمایه‌گذاری مردم استان را در این طرح فراهم کرده‌ایم. وی گفت: در این طرح ۵۱ درصد شرکت کویر تایر سرمایه‌گذاری می‌کند و بقیه آن مردم استان می‌توانند سهم بخرند و سرمایه‌گذاری کنند در غیر این صورت سرمایه‌گذار سوم که اعلام آمادگی دارد، ورود خواهد کرد.“استیل کورد در صنعت تایرسازی برای تولید تایرهای رادیال مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنعت تولید تسمه هم کاربرد دارد”.ملانوری افزود: در طرح‌هایی که مطئمن از توجیه اقتصادی آن هستیم، در صحنه عمل با انتخاب مدیرانی که توانایی دارند، طرح‌ها را اجرایی می‌کنیم تا مردم هم اعتماد کنند و مشارکت اقتصادی داشته باشند.

طرح منحصر به فرد تولیدروغن از پشم گوسفند

وی گفت: طرح دیگری که در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید، طرح تولید روغن لانولین (روغن پشم) از پشم گوسفند به عنوان یک طرح منحصر به‌فرد در کشور است.استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴ نفر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با دوره سرمایه‌گذاری ۶ ماهه اجرا خواهد شد.وی گفت: سالانه ۲۰۰ تن روغن لانولین از خارج کشور وارد می‌کنیم در حالی که ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد. ملانوری بیان کرد: این طرح با مشارکت مردم و اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایر خراسان جنوبی و سرمایه‌گذاری بخش خصوص در استان اجرا می‌شود تا تولید این نوع روغن را اولین بار در کشور در خراسان جنوبی داشته‌ باشیم.

اجرای طرح پرس ام دی اف در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

وی افزود: طرح پرس ام دی اف با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰ نفر از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که به عنوان اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران به امضا رسید و این طرح در منطقه ویژه اقتصادی استان در دوره ۶ ماهه اجرایی خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح ام دی اف دارای توجیه اقتصادی در داخل استان و کشور است و با انگیزه‌ای که سرمایه‌گذار طرح دارد، ما از این طرح حمایت می‌کنیم که هرچه سریعتر اجرایی شود. استاندار خراسان جنوبی نهم اردیبهشت امسال در پنجمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور روسای کمیته‌های ذیل ستاد در دفتر استاندار برگزار شد، از آماده شدن چهار تفاهم‌نامه اجرای طرح (M.D.F)، فورفورال، تولید استیل کورد و روغن لانولین به عنوان اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران خبر داد. ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی پارسال با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد. پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است. اصغری مقدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت