پوشش بیمهای برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی

مهدی آبادی-  مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نشست خبری با بیان اینکه  امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی بیمه می‌شوند، گفت: دولت تا ۵ سال از روستاییان و عشایری که توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند حمایت می کند تا تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند. شیرکانی روز گذشته در نشست خبری، عنوان کرد: اکنون ۹۰۰ هزار نفر شناسایی شدند و منتظر تخصیص بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم. وی اضافه کرد: مابقی دیگر نیز به تدریج تحت پوشش بیمه این صندوق قرار خواهند گرفت. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به همسان سازی حقوق مستمری بگیران این صندوق اشاره و عنوان کرد: همسان سازی را از ابتدای سال جاری محاسبه کردیم و مابه التفاوت  آن را نیز به مشمولان پرداخت کردیم. شیرکانی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق ها باید هر چندسال  انجام بگیرد، تصریح کرد: تفاوت بین دریافتی های  مستمری بگیران به دلیل  بیشتر بودن سرعت رشد  بالای حقوق در مقایسه با  سرعت رشد مستمری است.

 زمان عیدی مستمری بگیران

وی درباره نقل و انتقال سوابق بیمه ای نیز گفت: قانون نقل و انتقال حق بیمه در سال ۱۳۶۵ تصویب شده که نیاز به اصلاحاتی داشت و این امر با پیگیری های لازم انجام گرفته است. شیرکانی ادامه داد: مصوبه شورای عالی رفاه با امضای رئیس جمهور در این باره ابلاغ شده و اکنون در حال تدوین آیین نامه اجرایی آن هستیم. این مقام مسئول اضافه کرد: در بهمن ماه عیدی ها مستمری‌بگیران این صندوق پرداخت می شود و به افرادی که تا شش ماه اول امسال مستمری بگیر شده‌اند ۵۵۰ هزار تومان عیدی پرداخت خواهدشد. وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا آغاز مناسبی در جذب بیمه شدگان نداشتیم، گفت: با جایگزین شدن روش ها، نه تنها به روند گذشته برگشتیم بلکه با رشد ۳۵.۵ درصدی مواجه شدیم. 

رشد ۳ برابری در جذب افراد بیمه شده در استان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی نیز در نشست خبری گفت: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پوشش بیمه ای جامعه هدف بود که به تدریج با مصوبه مجلس شورای اسلامی کارگران فصلی، رانندگان بین شهری، کشاورزان غیر ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و… تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند. علیرضا اسدی با اشاره به رشد ۳ برابری در جذب افراد بیمه شده در استان، افزود:  103 هزار خانواده مشمول بیمه اجتماعی قرار دارند که تا دی ماه بیش از ۴۵ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند. وی با بیان اینکه هر سال برحسب تورم سالانه تغییراتی در دریافتی حق بیمه اعمال می شود؛ تصریح کرد: سال ۸۴ حداقل حق بیمه ۵۴ هزار تومان و حداکر ۹۰ هزار بود که اکنون بعد از ۱۵ سال حداقل ۵۵۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان و حق بیمه به طور سالانیه و مستمری ماهانه است. اسدی از اهداف مهم این بیمه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر عنوان و ادامه داد: با عضویت در این بیمه و استفاده از مزایای  همچون بازنشستگی، بیمه کارافتادگی، مستمری بازماندگان، امیدواریم تا حدودی مانع روند افزایش مهاجرت روستاییان شویم.

بیمه اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی دارد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عضویت در این صندوق اختیاری است، اضافه کرد: برای افزایش ضریب نفوذ بیمه روستایی  نیازمند کمک رسانه های استان برای فرهنگ سازی در این زمینه هستیم. اسدی تعداد مستمری بگیران بازنشسته استان را دو هزار ۱۶۷ خانوار اعلام و افزود: هم اکنون۱۳۱  نفر مستمری بگیر از کارافتاده و ۱۹۰۴ نفر مستمر بگیر فوتی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراستفاده می کنند. وی با اشاره به اقدامات این صندوق در سال جاری، خاطرنشان کرد: افزایش حقوق دریافتی، وام قرض الحسنه ۳ میلیونی، تفاهم نامه های اجرایی با سازمان های دولتی، پوشش ۳ هزار نفر از شاغلین صنایع دستی از مهم ترین اقدامات این صندوق در سال ۹۹ بود. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ هزار ریزش بیمه ای در این صندوق به ثبت رسیده، عنوان کرد: در بررسی های که صورت گرفته درحدود ۳۰ درصد از این افراد در صندوق های بیمه ای دیگر بیمه هستند و مابقی فاقد هرگونه بیمه هستند که  با هرگونه حادثه ای  این صندوق توانایی حمایت از آنها را ندارد. اسدی گفت: براساس قانون حمایت از خانواده، بیمه شده زن علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی همسر فوت شده با رسیدن به سن بازنشستگی می‌تواند هر دو حقوق (مستمری بازماندگان، مستمریبازنشستگی) را دریافت کند وحتی در صورت ازدواج حقوق ها قطع نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت