پاسخ سردار شریف به شبهه افکنی درباره موشکهای محرمانه سپاه

سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران گفت:شبهه آفرینی پیرامون شلیک موشک های دفنی از عمق زمین که برای اولین بار توسط نیروی هوافضای سپاه انجام شد از تلاشهای ناکام دشمن پیرامون رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ است. دشمنان ملت ایران بدانند متوجه ترفندهای آنها هستیم و با هوچی گری های رسانهای نمیتوانند ما را وادار به افشای اطلاعات و پیچیدگی های منحصر به فرد این اقدام بزرگ کنند.هر چند ممکن است نظامیان آنها تا حدودی از این پیچیدگی های خاص آگاه باشند، اما دست یابی به فرمول های موثر آن نیازمند دانش و توانمندی های متعدد و متنوعی است که آنها فعلاً از آن محروم هستند و همین باعث طغیان عصبانیت و تردید آفرینی های اخیر از سوی آنها شده است.سخنگوی سپاه گفت :آسیب پذیری ناوهای واقعی بسیار بیشتر و شدیدتر از مدل شبیه سازی شده است.زیرا برخلاف سازههای ماکت، ناوهای هواپیمابر واقعی انبار و میدانی مملو از موشک، مهمات و منابع سوخت را در خود دارد که برخورد یک پهپاد و یا موشک در لحظه میتواند انهدام آن را رقم بزند.ناو شبیه سازی شده و غیر واقعی که بدون هزینه هم نیست را ما برای تمرین سناریوهای متعدد بازدارنده نیاز داریم.انهدام و نابودی آن در اولویت طرح ریزی های عملیاتی ما در رزمایش ها قرار ندارد.

هاشمیِ پسر، نامزد ائتلاف کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری
در روزهای اخیر موضوع نامزدی محسن هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ داغ شده است. خود او اخیرا گفته اگر اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نکنند، کاملا حذف خواهند شد و اینگونه تلویحا تمایل خود را برای حضور نشان داده است. تیم رسانهای کارگزاران سازندگی در شبکههای اجتماعی مینویسند که محسن هاشمی رفسنجانی در کنار اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی گزینههای جدی کارگزاران سازندگی برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند. ائتلاف کارگزاران و معرفی این سه نفر از این جهت اهمیت دارد که در انتخابات گذشته مجلس احزاب نزدیک به خاتمی مثل اتحاد ملت، توسعه ملی، مجمع ایثارگران در انتخابات شرکت نکردند و در غیاب آنها محور اصلی جریان اصلاح طلب، ائتلافی به رهبری کارگزاران سازندگی بود که مجموع آرای آنها رضایتبخش نبود.به نظر میرسد با مواضع احزاب پیشرو، در انتخابات پیش رو هم آنها اجازه معرفی نامزد نداشته باشند و به این ترتیب فرصت عرض اندام در انتخابات به کارگزاران سازندگی خواهد رسید.
کارگزاران سازندگی در انتخابات مجلس یازدهم، با وجود بهره بردن از نام مرحوم آیتا… هاشمی رفسنجانی در مجموع حداقل ۲۸۰۰ رای برای هر نامزد خود به دست آورد. برخی منتقدان کارگزاران معتقدند که گزینههای اولیه حزب کارگزاران سازندگی توانایی جمع کردن اجماع همه اصلاحطلبان را ندارند. اسحاق جهانگیری به خاطر ارز ۴۲۰۰ تومانی به شدت مورد انتقاد اقتصاددانان و البته عامه مردم است. ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث بوجود آمدن فسادهای مختلف اقتصادی شد که هنوز هم دادگاههای آن توسط افکار عمومی به شدت پیگیری میشود. گزینه دیگر کارگزاران، علی لاریجانی است که این روزها زیر ضرب انتقادات است.
امامی کاشانی: غیر از آیتا… خامنهای گزینه دیگری نداشتیم

آیتا.. امامی کاشانی با یادآوری خاطرات شب ۱۴ خرداد و انتخاب آیتا.. خامنهای به رهبری گفت: آقای هاشمی نظرش روی رهبری آقا بود. آقای خامنهای هم نمیخواستند رهبری را بپذیرند. من همین الان هم که بررسی میکنم واقعا غیر از آقای خامنهای گزینه دیگری را نداشتیم. همان شب هم که امام دعوت حق را لبیک گفته بودند فکر میکردیم که رهبری شورایی نتیجه نمیدهد. لطف خدا بود که به این سمت رفتیم و آقای خامنهای رهبر شدند. خداوند همین الان هم لطفش را از مملکت دریغ نکرده است و کشور ما را هدایت میکند.

نماینده اصولگرا: در انتخاب بذرپاش عجله کردیم

کوچکینژاد، نماینده رشت در مورد معرفی لطفا..فروزنده به عنوان گزینه ریاست دیوان که گفته میشود بازنشسته بوده و نمیتوانست به این پست دست یابدگفت: کمیسیون اشتباه کرد که عجله کرد. من عضو همان کمیسیون هستم. نباید عجله میکردیم و گزینههای ریاست دیوان محاسبات را با این سرعت انتخاب میکردیم. باید فرصت میدادیم منتقدان حرفهای خود را میزدند و اسامی کسانی را که سوابق کاریشان و تجربهشان به این سمت میخورد بررسی میکردیم. مقداری عجله کردیم و این عجله باعث شده که ابهاماتی پیش بیاید. حالا پاسخ دادن به این ابهامات کار سختی است.

روسیه: از حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای دفاع میکنیم

اولیانوف که نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمیگفت روسیه از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی هسته ای مطابق پیمان ان.پی.تی دفاع خواهد کرد. امکانات اتمی به ایران در چارچوب پیمان ان.پی.تی داده شده و کاملا قانونی است زیرا تاکنون برای اهداف نظامی بکار گرفته نشده است.وظیفه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید عدم تبدیل مواد هسته ای برای اهداف نظامی است. کسانی که موافق این نیستند علیه پیمان منع انتظار سلاح های هسته ای اقدام می کنند.

حمله کیهان به هاشمی رفسنجانی

روزنامه کیهان نوشت: هرگز مرحوم هاشمی، کلمهای درباره عدم اعتماد به دشمن و سختگیری و دقت در مذاکرات و نگارش توافق نگفت بلکه با ذوقزدگی دور از انتظار، نقش مذاکره با آمریکا را تابوشکنی میدانست و از این اتفاق ابراز خوشحالی میکرد!برخلاف اظهاراتش، عصر حاضر عصر موشک است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت