وزارت صمت ۳ هزار میلیارد به استان می آورد

وزارت صمت ۳ هزار میلیارد به استان می آورد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاری وزارت صمت در ۷۰ پروژه استان خبر داد و گفت: این تعهد به مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای سال جاری داده شده است. به گزارش مهر، داوود شهرکی در دیدار با نماینده منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اهمیت شعار سال اظهار کرد: برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بیان شده برنامه‌ریزی کاملی در حوزه‌های مختلف سازمان صمت استان انجام شده است. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بهشت معادن نامیده می‌شود، بر رفع مشکلات زیرساختی معادن استان تاکید کرد. وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان صمت راه اندازی کارخانه‌های فرآوری معادن در استان است که اقدامات خوبی شروع شده و امسال شاهد رونق معادن استان خواهیم بود. شهرکی از تفاهم نامه وزارت صمت با وزارت نیرو برای تأمین زیر ساخت‌های معادن استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با وزارت نیرو، این وزارتخانه متعهد شد در مدت سه سال، هر سال ۳۰ میلیارد تومان را صرف زیرساخت معادن استان کند. وی تصریح کرد: در حوزه تجارت نیز از ظرفیت مرز به خوبی استفاده شده و با تأمین اقلام مورد نیاز کشور خودمان و کشور افغانستان ظرفیت خوبی برای استان رقم خورده است.شهرکی ادامه داد: سال گذشته در طرح‌های توزیع و نظارت بر بازار اقدامات خوبی صورت گرفت و یک تعامل و هم افزایی بین سازمان صمت و دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضائی استان وجود دارد.

نیازتولید به مشوق های ویژه

نماینده منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس هم بابیان اینکه برای جهش تولید باید حمایت ها از قالب شعار خارج شود، گفت:دولت مشوق‌های ویژه برای حمایت از سرمایه گذاری در استان ارائه دهد. خسروی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید همواره باید برای تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف تلاش کرد.وی با تاکید بر راه اندازی کار ارباب رجوع و رفع مشکلات مردم افزود: ملاقات‌های مردمی رئیس سازمان صمت در یک روز اداری، به طور ثابت و هر روز بعد از ظهر کار پسندیده و خوبی است که انشاالله رضایت مردم و تولید کنندگان را به همراه داشته باشد.

موازی کاری و سخت گیری

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی و مشکلات مطرح شده عنوان کرد: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی، بروکراسی اداری، موازی کار و سخت گیری های بیش از حد است که برای جهش تولید و جذب سرمایه گذاری نیازمند مساعدت بیشتر است.
وی ادامه داد: در سالی که بنام جهش تولید نامگذاری شده باید همه مسئولین برای جهش تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری تلاش نمایند و حمایت‌ها، از قالب شعار تبدیل به عمل شود.وی به کمبود سرمایه در گردش و کمبود اعتبارات با سود پایین که خواسته واحدها تولیدی است، اشاره داشت و گفت: دولت باید برای مناطق کم برخوردار مثل خراسان جنوبی تسهیلات با یارانه ویژه، مشوق‌های معافیت مالیاتی و سایر مشوق‌ها را در نظر بگیرد.تأمین زیرساخت یکی دیگر از موضوعات مطرح شده بود که باید برای جذب سرمایه‌گذار علاوه بر مشوق‌ها، زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذار فراهم شود.به گفته وی در سال جهش تولید دستگاه‌های دولتی، هم باید مدافع حقوق کارگران، کارفرما و هم حقوق بیت‌المال باشند.نماینده منتخب مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس با توجه به اهمیت موضوع نظارت و بازرسی‌ها هم افزود: در بحث بازرسی و نظارت باید یک هم افزایی بین دستگاه نظارتی و قوه قضائیه وجود داشته باشد و نیاز همراهی بیشتر شد.
وی به ورود مجلس یازدهم، به مساله رفع موانع واحدهای تولیدی تاکید کرد: با سایر نمایندگان محترم استان، حتی‌المقدور برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

ارائه گزارش نهادها به مردم مهم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی نهادها به مردم بسیار حائز اهمیت است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در نشست بررسی دریافت گزارش اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال ۹۸، افزود: گاهی اوقات از ناحیه بعضی از مردم سئوالاتی می‌شود که می طلبد مرجع اصلی پاسخ آن را بدهد. امام جمعه بیرجند تاکید کرد: در مسئله وقف باید دقیق باشید زیرا مسئله مهمی است چون بر مالکیت فردی توقف کرده که آن فرد ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ سال قبل با عرق جبینش به بار آورده و از گلوی فرزندانش گرفته و وقف کرده است لذا مسئولیت خاص و ویژه‌ای است که امروز بر گردن شما نهاده شده است – ایرنا

فراخوان ثبت اطلاعات کسب و کارهای فرهنگی آسیب دیده از کرونا

دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه متقاضیان، برای بهره مندی از بسته های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی می توانند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.farhang.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

هشدار درباره افزایش بیماران کرونایی شهرستان درمیان

سرپرست فرمانداری درمیان نسبت به افزایشی شدن مبتلایان به کرونا در این شهرستان هشدار داد و از مردم خواست همچنان طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کنند. حسینعلی بخشی افزود: طی چند روز گذشته روند ابتلای افراد به بیماری کرونا در شهرستان درمیان افزایش چشمگیری یافته است و برای مثال یکشنبه چهار نفر مبتلا به ویروس کرونا در یک مرکز شهری شناسایی شدند – ایرنا

خسارت طوفان و صاعقه در استان

بارش تگرگ و وقوع طوفان و باد شدید برخی از مناطق خراسان جنوبی خسارت‌هایی را وارد کرد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: طوفان و وزش باد شدید باعث قطع برق ۷روستا در استان شد که با تلاش نیروهای امدادی، برق این روستاها وصل شد.میرجلیلی افزود: خسارت به باغات، قطع درختان در شهرستانهای فردوس و بشرویه و افتادن درخت بر روی دو دستگاه خودرو از دیگر خسارتهای گزارش شده در شب گذشته است.رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند هم از تلف شدن ۵۱ رأس گوسفند و بز در اثر برخورد صاعقه در این شهرستان خبر داد.حسن علیزاده افزود: با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری بلافاصله با هماهنگی بین بخشی با فرمانداری شهرستان و سایر ادارات برای پاکسازی و دفن بهداشتی لاشه‌ها اقدام شد.

آغاز طرح بهارانه کتاب٩٩ از ٢٠ اردیبهشت

طرح بهارانه کتاب١٣٩٩ از ۲۰تا۳۰ اردیبهشت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که کتابفروشی‌های استان تا ۱۶ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح بهارانه کتاب ١٣٩٩ اقدام کنند گفت: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تایید شرکت در این طرح نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند. محمود رمضانی با اشاره به این که سقف مجاز خرید کتاب برای هر نفر را در این دوره ۱۵۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند – صدا و سیما

تعیین حد استفاده از سم برای نعناع

مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی گفت :امروز پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای محصول کشاورزی نعناع در خراسان جنوبی صادر شد. مروی افزود: این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز است که در جهت افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی استان صورت گرفته است.

راه اندازی سایت ۴G روستای نیگ

مدیر ارتباطات سیار خراسان جنوبی از راه اندازی سایت ۴G روستای نیگ در خراسان جنوبی خبر داد ، علی ورقانی با اشاره به روند توسعه شبکه ارتباطات سیار در خراسان جنوبی اظهار کرد : سال گذشته تکنولوژی نسل ۲ در این روستا را راه اندازی شد. وی ادامه داد: پیرو طرح “در خانه بمانیم” با توجه به نیاز مشترکین به اینترنت با کیفیت بالا برای دانش آموزان، معلمین، کسب و کارهای الکترونیک ، مخابرات در سال جدید اقدام به ارتقاء تجهیزات و توسعه کرده است.

راهکار جبران خسارت های کرونایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جبران آثار مخرب کرونا و در قالب جهش تولید نیازمند انجام اقداماتی از جمله تسهیل در صدور مجوزهای راه‌اندازی و توسعه بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها و فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری امن هستیم. عابدی افزود: ارائه خدمات زیربنایی به کسب و کارها، منعطف بودن قوانین دستورالعمل‌های اقتصادی، تسهیل در شرایط پرداخت مالیات و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به عنوان راهکار پیشنهاد می‌شود – ایسنا

ملخ ها ۳۰هزار هکتار را آلوده کردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمار هجوم ملخ صحرایی ساعت به ساعت متفاوت است اما تا این لحظه ۳۰ هزار هکتار اراضی استان آلوده شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار هکتار اراضی استان در مجموع آلوده شود.

جدیدترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : تاکنون از ۳هزار و ۳۲۳ آزمایش انجام شده ، تست ۲هزار و ۶۵۴ نفر منفی و جواب تست ۵۶۹ نفر مثبت شد.مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۱۷ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۱۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی ۲ نفر از این بیماران وخیم است. وی با اشاره به اضافه شدن ۳ مورد جدید به مبتلایان ویروس کرونا از بین ۱۳۱ آزمایش انجام شده، گفت: از این تعداد ۲ نفر از درمیان و یک از نفر بیرجند هستند. مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۲نفر هستند.

ممنوعیت چرای دام در مراتع سمپاشی شده علیه ملخ‌های صحرایی

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: دامداران و زنبورداران از چرای دام، زنبور عسل و چیدن گیاهان مراتع سمپاشی شده علیه ملخ‌های صحرایی به مدت یک هفته اجتناب کنند. محمد راه انجام افزود : تمام مناطق شهرستان آلوده به ملخ صحرایی است و مبارزه با آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود، وی به زنبورداران توصیه کرد: از استقرار کندوهای زنبور عسل در مناطق آلوده و سمپاشی شده خودداری کنند.

احراز هویت سامانه سجام غیرحضوری می‌شود

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار خبر داد: به زودی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تمهیداتی فراهم می‌کند که احراز هویت مشتریان بورسی در سامانه سجام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام ‌شود. وی افزود: الان در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و همچنین کارگزاری‌ها بانک‌های صادرات، آینده، بانک شهر، نسبت به صدور کد بورسی و احراز هویت اقدام می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت