واکنش جنتی به اظهارات روحانی: اصلا در شأن ایشان نبود

آیت ا… جنتی دبیر شورای نگهبان با ابراز تاسف از اظهارات نادرست و حاشیه ساز رئیس جمهور درباره مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان گفت: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیریهای برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجه هستند و همه باید جهت رفع آنها بکوشند، آقای رئیس جمهور اظهارات خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح میکنند که اصلا در شان ایشان نبود.

طرح اصلاح قانون انتخابات، در راستای تضعیف جمهوریت است

محمد هاشمی در روزنامه ایران نوشت: واقعیت این است که تعیین شرایط بستهتر برای حضور در انتخابات ضمن اینکه به معنای کاهش کیفیت نهاد انتخابات به عنوان رکن جمهوریت نظام خواهد بود، مشکلاتی را نیز در نسبتهای سیاسی و اجتماعی رابطه ملت-دولت ایجاد میکند.

ابطحی : آن روحانی که ما از او حمایت کردیم این نبود

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاحطلب گفت : دهها نفر از اصلاحطلبان از جمله خود آقای خاتمی به عملکرد دولت انتقاد کردهاند و واقعا آن روحانی که ما از او حمایت کردیم این نبود. ما برای تحقق شعارهای او پیش حمایت کردیم وی افزود : خیلی از دوستان از احزاب مختلف از آقای خاتمی درخواست کردهاند که نامزد شود اما آقای خاتمی حتی نمیخواهند چنین درخواستی را بشنود و اساسا نمیخواهند چنین موضوعی مطرح شود.

مخالفان FATF با معیشت مردم بازی می کنند؛ این کار خیانت است

یک عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه رفع یا خنثی سازی تحریمها بدون FATF معنایی نخواهد داشت، گفت: ما نمیتوانیم با معیشت مردم بازی کنیم، این کار خیانت است. شریعتی با اشاره به تحریمهای دارویی ایران، گفت: تحریمکنندگان ایران ادعا داشتند که ایران را تحریم دارویی نکردند ولی واقعیت آن است که ایران در این حوزه با مشکلات مواجه است. رفتار تحریمکنندگان با ایران مانند همان فردی است که میخواهد چیزی را در بازار نفروشد و به خاطر همین آن وسیله را آنقدر گران میکند تا کسی خریدار آن نباشد. همچنانکه در پاسخ به درخواست ایران برای خرید دارو میگویند شما باید پول خودتان را تمیز کنید که برای این کار نیاز به FATF است.

چگونه است نظامیها شهید بدهند، ولی رئیس جمهور نشوند

مشاوره فرمانده کل سپاه گفت: برخی پیرامون حضور چهره های نظامی جوسازی می کنند؛ چطور نظامی ها شهید میدهند، زخمی می شوند، شیمیایی میشوند اشکالی ندارد اما همین که میخواهند مسئولیت های سیاسی داشته باشند، اینجا اشکال دارد. سردار کوثری افزود : این ها همه جوسازی است که این کار را انجام می دهند که نیروهای انقلاب را کنار بگذارند.

نایب رئیس مجلس: زیردریایی اتمی آمریکا در خلیج فارس
را میتوانیم با تور ماهیگیری شکار کنیم

نائب رئیس مجلس در گفتوگو با شبکهای روسی گفت: ایران با توجه به قابلیتهای خود از تحرکات نظامی اخیر آمریکا در آبهای خلیج فارس و ورود زیردریایی اتمی «یواساس جورجیا» نگران نیست. قاضیزاده هاشمی تأکید کرد: زمانی که ابزار و تکنولوژی و نیز قدرت مقابله نداشتیم آمریکا و اسرائیل نتوانستند هیچ کاری انجام دهند اما اکنون دست ما پر است؛ اکنون میتوانیم به آسانی در عمق خلیج فارس، نهنگهای آمریکایی را با تور ماهیگیری شکار کنیم، بنابراین در این خصوص هرگز نگران نخواهیم بود.

شورای نگهبان محدودیت مجلس برای کاندیداهای ریاستجمهوری را اصلا نمیپذیرد
بررسی طرح اصلاحیه قانون انتخابات و شرایط جدیدی که این روزها برای ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری توسط مجلس یازدهم مطرح می شود بحث برانگیز شده است.بعضی معتقدند برخی مواد و مصوبه های این طرح سیاسیکاری است و به دلیل عدم آگاهی کامل نمایندگان مجلس از قانون اساسی است. موسی قربانی،معاون اسبق تنقیح قوانین مجلس هم تاکید می کند که شورای نگهبان محدودیت مجلس برای کاندیداهای ریاستجمهوری را نمیپذیرد. او هم سیاسی کاری نمایندگان مجلس را محتمل می داند و می گوید: اگر شرایطی که نمایندگان وضع می کنند برای ثبت نام بعضی از اشخاص محدودیت ایجاد کند، شورای نگهبان آن را نمی پذیرد، همچنین مصداق تعیین کردن برای رجل سیاسی و مدیر و مدبر را هم شورای نگهبان نمی پذیرد.

موسی قربانی در این باره گفت: بار اولی نیست که از این حرف ها زده می شود
اما شورای نگهبان به جد معتقد است که تشخیص آنچه مربوط به صلاحیت کاندیداهای رئیس جمهوری می شود به عهده اعضای شورای نگهبان است و در مجلس نمی شود راجع به این موضوع قانون گذاری کرد چون در گذشته هم این اتفاقات افتاده است. وی ادامه داد: یک زمانی من بحثی فراتر از این را مطرح کردم، یعنی می خواستم یک طرحی را به عنوان طرح شرایط احراز تصدی ها در جمهوری اسلامی تهیه کنم که این طرح از بالا تا پایین را یک کاسه ببیند، چون همانطور که می دانید ما بررسی های دو گانه و چند گانه داریم. مثلا برای آن عضو شورای اسلامی روستا یکسری شرایط وضع کرده ایم اما برای انتصاب وزیر هیچ شرطی وضع نکرده ایم و این ، چیز خیلی عجیب و غریبی است. قربانی گفت : چون می دانستم آخر طرح باید به شورای نگهبان برود اول خودم بردم ولی آنها با این دلیل که این کار اختیارات شورای نگهبان را کم می کند رد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت