هم صدایی خراسان جنوبی برای ماندن معتمدیان

محمود آبادی – در میان همه ی خبرهای شک دهنده ی این روزها رفتن استاندار خراسان جنوبی عده ی زیادی از هم استانی ها را خشمگین کرده است. شهروندان، شخصیت ها و گروه های زیادی طی پیام هایی در شبکه های مجازی و یا نامه هایی مکتوب به نماینده های استان خواستار ماندگاری استاندار در خراسان جنوبی شدند.داستان استانداری محمد صادق معتمدیان از آن اتفاقات بی نظیر برای استانی بود که در تمام این سال ها جز نداشته های خراسان جنوبی بود؛ برخورداری از مدیری توانمند و قوی که بتواند این استان غنی را به جایگاه واقعیش برساند و از محرومیت برهاند. انتخاب او به عنوان استاندار. همان داستانی که نمونه اش برای مردم خراسان جنوبی کم تر تعریف شده و سابقه ی تاریخی ذهن هایمان از روز تاسیس استان، موفقیت ها و به تحقق رسیدن ها را در توان یک مدیر یا مقام عالی کمتر دیده یا ندیده یا برخی نگذاشته اند که ببیند. خراسان جنوبی امروز یک صدا ماندن او را فریاد می زند.

انگار خوبی به ما نیامده
یکی از شهروندان بیرجندی در این خصوص به خبرنگار آوا می گوید: دیشب که چشمم به این خبر افتاد ابتدا جا خوردم، بعد با خودم گفتم شایعه است. بعد با جست و جوی بیشتر دیدم نه انگار … شمس آبادی اهل سیاست نیست اما معتقد است رفتن استانداری که مردم او را بیشتر از مدیران و معاونانش می دیدند ناراحت کننده است. او که پیمانکار برخی از پروژه های عمرانی در شهر بیرجند است ادامه می دهد: نمی دانم چرا عمر خدمت مدیران خوب در استان ما این قدر کم است. انگار خوبی به ما نیامده است. او از پویایی استاندار می گوید و اینکه حضور او در همه ی بخش های استان مشهود بود. شمس آبادی می افزاید: هر چند برخی معاونان و مدیران اجرایی استان از این پویایی مستثنی بودند اما معتمدیان توانسته بود بارقه های امید را در دل همان مرز نشین هم روشن کند. کاش او از اینجا نمی رفت.

شهر های دور از مرکز دیده شدند
دهقانی کارمند آموزش و پرورش استان نیز که در بشرویه شاغل است می گوید: ناراحتم که استاندار می رود. احساس می کنم در این دوسال حضور او شهرستان های دور تر از مرکز بیشتر دیده شدند. او ادامه
می دهد: گاهی بهتر است علت رفتن خوبان را از این استان مانند یک تحقیق دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد شاید لازم است در فرهنگ و انتخاب مدیران زیر دستی دقت بیشتری کنیم. او از این واژه که بگوییم خراسان جنوبی سکوی پرتاب مدیران خوب است ناراضی است، چرا که معتقد است در این دوسالی که معتمدیان در استان بوده تمام تلاشش را برای محرومیت زدایی انجام داده است، و انتخاب استانی دیگر بسته به تصمیم افرادی است که در مجلس قدرت چانه زنی بیشتری داشته اند و بی توجهی برخی نمایندگان خودمان که دیر متوجه این لابی ها شدند. شهروندی دیگر می گوید : آنها نباید استاندار را تغییر دهند این یک ظلم بزرگ به این منطقه است. او در مدت کوتاه حضورش در خراسان جنوبی ، قدم های بزرگی برای این مردم برداشت و ما را به روزهای بهتر امیدوار کرد. استاندار باید بماند و ادامه آنچه آغاز کرده به نتیجه برساند. به ما اثبات شده که مدیردیگری که می آید به سلایق خودمسیر های از قبل تعیین شده را تغییر می دهد یا دست کم به سرعت و توان مدیر قبلی ان هم فردی چون معتمدیان، ادامه نخواهد داد. به طور کلی این یک اقدام غیر منطقی است و نبادی در فرصت باقی مانده چینین تصمیم بگیرند و امید مردم را ناامید کنند. تدین ادامه می دهد : به هر قیمتی هم که باشد ما به عنوان شهروندانی که از عملکرد استاندار رضایت داریم بادی صدای خواسته مان را به گوش مسئولان مرکز نشینی که به این استان توجهی که باید را ندارند برسانیم که حق ندارند استانداری که از عملکردش رضایت وجود دارد را تغییر دهند. این بی توجهی به خواست کردم است.

شاید استاندار خسته شده است
یک تولید کننده در استان اما نظر دیگری دارد. و درباره ی این خبر می گوید: شاید استاندار خسته است. خسروی اضافه می کند: درباره جهش صنعت استان و تلاش های استاندار باید بگوییم برخی از مدیران استانی و شهرستانی و یا معاونان به پویایی او نبودند بنابراین وقتی استاندار مدیران پایین دستی همراهی نداشته باشد زود خسته خواهد شد. خسروی می گوید: استاندار دستورات زیادی در بازدید هایش از شهرک های صنعتی صادر می کرد. اما متاسفانه پای عمل که می رسید این مصوبات در چرخه ی برخی مدیران نالایق عملیاتی نمی شد. به نظر من که استاندار خسته شده است.

خسارت جدی به استان
اما برخی از تولید کنندگان که با حمایت های استاندار توانسته اند به نتیجه های مطلوب برسند عکس این موضوع را اعلام کردند به عنوان مثال زینلی مدیر عامل کارخانه ی کویر تایر این خبر را بسیار ناگوار توصیف کرد و گفت: بارفتن ایشان خسارتهای جبران ناپذیری برمنطقه شرق کشور واردخواهد شد.

زنگ خطربرای خراسان جنوبی
در برخی گروه ها و کانال های فضای مجازی هم هشتک های بسیاری برای حفظ معتمدیان در خراسان جنوبی ایجاد شده است. فعالان فضای مجازی با انتشار مطالبی اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند. در یکی از گروه ها آمده است که متاسفانه امروز خراسان جنوبی قرار است قربانی بی‌هنری استانداری در استانی دیگر شود. شنیده شده معتمدیان که مانند فرماندهی بی‌باک؛ استان خراسان جنوبی را به کارگاه توسعه و سازندگی تبدیل کرده و دائم میزبان ثمرآفرین مسئولان عالی رتبه کشوری و هیئت دولت بوده است؛ قرار است به استانی دیگر برود تا کم‌کاری و تنش‌آفرینی و حاشیه‌سازی‌های پیاپی استاندار فعلی آن استان را پایان دهد این اتفاق در صورت وقوع مردم دیار خاوران را ناامید می کند. زنگ خطر برای استان خراسان جنوبی به صدا درآمده است که توقع جامعه و مردمی که خدمات شایسته معتمدیان را دیده‌اند؛ از نمایندگان شهرستان‌های استان این است که فرجام سرنوشت تلخ خاوران را تغییر دهند و مانع جابجایی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت