همچون نگینی در شرق کشور می درخشد

موافقت استاندار و رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی برای احداث مرکز خرید (سیتی سنتر) در بیرجند

منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بحث های اقتصادی و اشتغالزایی استان بسیار تاثیر گذار بوده و همچون نگینی در شرق کشور می درخشد. استاندار خراسان جنوبی در بازدید روز دوشنبه از منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به پیشرفت هایی که در این مدت از اولین بازدید تا چهارمین بازدید در منطقه به وجود آمده بود با ابراز خرسندی از این پیشرفت ها، گفت: منطقه ویژه یکی از بخش های فعال اقتصادی در استان است. محمدصادق معتمدیان قطعه منفصله مرز ماهیرود را در کنار منطقه ویژه اقتصادی از پتانسیل های مهم برای توسعه خراسان جنوبی برشمرد که باید با توجه به همت جهادی مسئولان منطقه ویژه اقتصادی به خصوص شخص مهندس صفدری زاده هر چه زودتر کمبودهای زیرساختی از جمله برق در این منطقه و واحدهای تولیدی آن رفع شود.

بهره برداری تا دهه فجر

وی ادامه داد: خوشبختانه در چند سال گذشته بر اساس آمار و گزارش هایی که به ما دادند تاکنون ۴۹ واحد ثبت قرارداد شده و به دنبال سرمایه گذاری است، از این تعداد ۱۶ واحد با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری و افتتاح رسیده است. وی با اشاره به ادامه فعالیت های کارشناسان خبره در منطقه ویژه اقتصادی برای نیازسنجی های واقعی و متناسب با منطقه گفت: ۱۷ واحد تولیدی دیگر در این منطقه با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان حداکثر تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. استاندار خراسان جنوبی افزود: در بین واحدهایی که سرمایه گذاری انجام گرفته سه واحد از اهمیت بالایی برخوردار هستند، یکی از آن واحدها که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد کارخانه فروسلیس است. معتمدیان اضافه کرد: این کارخانه با ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال بهبهره برداری خواهد رسید که اشتغال قابل توجهی را نیز در استان ایجاد خواهد کرد. کارخانه تولید ماشین آلات،کارخانه های کاشی و سرامیک وی کارخانه تولید کاشی و سرامیک را یکی دیگر از واحدهای تولیدی که اهمیت قابل توجهی دارد عنوان کرد و گفت: یکی از سرمایه گذاران خوب کشور از استان یزد احداث این واحد را شروع کردند که برای اولین بار در استان شاهد احداث کارخانه سرامیک پرسیلون با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون مترمربع خواهیم. معتمدیان درباره نکته قابل توجه احداث این کارخانه افزود: تولید و ساخت ۵۰ درصد تجهیزات این کارخانه با فناوری های پیشرفته برای اولین بار در کشور، در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی انجام می شود. وی ادامه داد: علاوه بر این ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای احداث کارخانه کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده که بعد از بهره برداری اشتغال ۴۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت. وی درباره واحد پر اهمیت دیگری که در منطقه ویژه احداث آن شروع شده است، گفت: احداث کارخانه پوشاک و نساجی با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان است که اشتغال آن بیش از هزار نفر خواهد بود. وی با اشاره به همتی که مسئولان و رئیس منطقه ویژه در جذب سرمایه گذار دارند حتی سرمایه گذارانی از استان های مختلف کشور جذب کرده اند که امیدواریم شاهد افتتاح و بهره برداری واحدهای تولیدی خوبی تا پایان سال در منطقه ویژه اقتصادی باشیم. وی با اشاره به اینکه در مجموع برای هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد، گفت: سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار میلیارد ریال برای پروژه های منطقه ویژه اقتصادی در سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید خواهیم داشت.

همت بلند استاندار برای منطقه ویژه اقتصادی


رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی نیز در این بازدید که از واحد تولید چرم و زمین در حال ساخت کارخانه کاشی و سرامیک و همچنین کارخانه تولید ماشین آلات کارخانه های کاشی و سرامیک انجام گرفت، گفت: مهمترین خواسته سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی تامین زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز و اینترنت بوده که با همت استاندار خراسان جنوبی بخش خوبی از این خواسته ها تاکنون محقق و یا برای ایجاد آن اقدامات خوبی انجام گرفته است. وی با قدردانی صمیمانه از پیگیری های استاندار اعلام کرد: مشکل گاز منطقه ویژه اقتصادی با پیگیری های ایشان و همچنین تلاش مدیرعامل شرکت گاز با اختصاص خط ویژه به منطقه اقتصادی رفع و امروز به لحاظ زیرساخت گاز در منطقه ویژه مشکل خاصی نداریم. مرتضی صفدری زاده همچنین با اختصاص یک چاه آب مجزا به منطقه برای تامین آب شرب با دستور ویژه استاندار خبر داد که خط انتقال آن نیز اجرایی شده و هم اکنون چاه نیاز با برق و تجهیز دارد.

نیازمندی بیشتر به برق

وی همچنین از کمبود انرژی برق در منطقه و تلاش هایی که تاکنون انجام گرفته خبر داد، اما به دلیل نیازهای ویژه تجهیزات و دستگاه های واحد های تولیدی برق تامین شده هنوز نیاز واحدهای تولیدی را رفع نمی کند.صفدری زاده گفت: هم اکنون حدود ۱۶ واحد تولیدی در منطقه ویژه آماده بهره برداری است، اما به دلیل کمبود برق در منطقه نمی توان استارت آغاز به کار آنها را زد.

ایده جدید برای بیرجند

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی همچنین از ایده دیگری فراتر از منطقه ویژه اقتصادی برای شهر بیرجند گفت: ایده ای که به عقیده او برای هر مرکز استانی با داشتن یک منطقه ویژه که مدام در حال دعوت از سرمایه گذاران مختلف است لازم و ضروری است.وی طرح ایجاد سیتی سنتر در بیرجند را ارائه داد که مورد استقبال استاندار نیز قرار گرفت. استاندار خراسان جنوبی با تایید طرح مرکز خرید بزرگ (سیتی سنتر) برای بیرجند اعلام کرد: ایجاد چنین مرکز خریدی نیاز شهر بیرجند است، با توجه به همت مضاعف و عملکرد جهادی که از رئیس سازمان منطقه ویژه سراغ دارم هرگونه کمک و حمایت دولتی که لازم باشد تا شهر بیرجند هر چه زودتر از این امکان برخوردار شود، انجام می دهم.وی همچنین در تماس با تهران و پیگیری اعتباراتی که برای طرح های جهش تولید در نظر گرفته شده، توانست طرح برق رسانی به منطقه ویژه را با نیازهایی که صفدری زاده اعلام کرده بود در لیست طرح هایی که اعتبارات جهش تولید به آن ها اختصاص می یابد قرار دهد. معتمدیان همچنین از اعتبارات استانی مبلغی را برای تجهیز و برق رسانی به چاه آب منطقه ویژه اختصاص داد. وی گفت: تامین زیرساخت ها وظیفه دولت است، ما نیز تلاش می کنیم در سریع ترین زمان ممکن این نیازها را برای سرمایه گذاران منطقه ویژه برآورده کنیم – محمود آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت