هشدار قرمز بورس در نماد استانی

مهدی آبادی- اولین روزی که معاملات سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی با نام مبادلاتی «وسخراج» شروع شده بود، ارزش هر سهم ۱۶۳تومان بود و ۱۲۴هزار سهم مشمولان سهام عدالت تاحدود ۲۰میلیون تومان نیز رسید اما در هفته های اخیر با روند منفی بازار سرمایه این عدد بسیار کاهش یافت. بررسی سابقه نماد استانی وسخراج نشان می دهد که تاکنون حجم معاملات در این نماد بسیار کم و دچار صف های فروش سنگین و حجم معاملات کم بوده است. موضوعی که در ابتدا طبیعی به نظر می رسد چرا که اکثر سهامداران غیرمستقیم علاقه ای به فروش سهام خود ندارند اما وضع بلاتکلیف این شرکت اعتراض برخی از سهامداران را در پی داشته است.

قفل در صف فروش

یکی از سهامداران نماد استانی وسخراج به خبرنگار آوا می گوید: این نماد بعد از دوره ای رشد اکنون درگیر صف فروش و معاملات آن هم قفل شده است. حسنی اضافه کرد: اگر فرض کنید که سهامداران خراسان جنوبی در این مدت درگیر احراز هویت سجام و … بوده‌اند اکنون بخواهند سهام خود را بفروشند، در شرایط فعلی قطعا موفق نخواهند شد!
یکی دیگر از سهامداران این شرکت نیز می گوید: چند روز پیش مجمع فوق العاده این شرکت بدون رسیدن به حد نصاب لازم برگزار شد و این جلسه هیچ خروجی مهمی برای سهامداران نداشته است. اسماعیلی اضافه می کند: برای رسیدن به حد نصاب باید بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این مجمع شرکت کنند که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد و سهامداران بلاتکلیف خواهند ماند. وی با بیان اینکه حجم زیادی از سرمایه مردم در این شرکت است، تصریح می کند: با یک مدیریت مناسب از منابع این شرکت به بهترین شکل می توان استفاده کرد در حالی که اکنون چنین چیزی را نمی بینیم.

وسخراج چیست؟

برخی از سهامداران روش غیر مستقیم هنوز از وجود چنین شرکت هایی بی خبر هستند. این دسته از افراد که سن بالایی نیز دارند درباره شرکت وسخراج، نحوه تشکیل مجمع عمومی و موضوعات تخصصی بی خبر هستند که نیاز است اطلاع رسانی بهتری برای این گروه از افراد فراهم شود. احمدی از بازنشستگان فرهنگی چیزی از نماد وسخراج نمی داند و می گوید: فقط می دانم سهام عدالت دارم اما هنوز پیگیر آن نشدم، هرچند که شنیدم برخی از افراد سهماشان را فروختند. وی اضافه می کند: اگر سهامدار این شرکت هستم نباید اطلاعی بدهند تا در جلساتشان شرکت کنم؟ این گفته بازنشسته فرهنگی بیانگر بی اطلاع بودن قشر زیادی از افراد از روش غیر مستقیم عدالت و نماد استانی آن وسخراج است. یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید: فقط روش غیر مستقیم را انتخاب کردند و اینکه چقدر سهم دارم و این سهم در کجاست بی اطلاع هستم.

در نوبت دوم مجمع با هر تعدادی برگزار می شود

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نماد استانی وسخراج در گفتگو با روزنامه آوا با بیان اینکه تعداد ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر سهامدار سهام عدالت استان هستند، عنوان می کند: نماد وسخراج دارای بالاترین ارزش سهم در میان شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی می باشد اما تحت تاثیر روند کلی افت شاخص بورس و فروش هیجانی سهام توسط بسیاری از سهامداران، با شرایط صف فروش و پایین آمدن ارزش سهام مواجه شده است. بهروزی با بیان اینکه مدیران قبلی اداره امور شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان را برعهده دارند، اضافه می کند: نخستین نوبت مجمع در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۶ به صورت مجازی برگزار شد که به علت نرسیدن تعداد سهامداران مشارکت کننده به حد نصاب قانون تجارت (بیش از نیمی از سهامداران)، به نوبت دوم موکول گردیده که در این نوبت با هر تعدادی از سهامداران مشارکت کننده برگزار خواهد شد. وی با تشویق سهامداران در راستای نگهداری از سهام عدالت به منظور بهره مندی از سود و سایر مزایای آن تاکید کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به اطلاع رسانی و انجام پیگیری های لازم برای جلب مشارکت افراد توانمند و حائز شرایط جهت ثبت نام در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان اقدام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت