نوروزی متفاوت در استان با پویش «کاش بودی و می‌دیدی»

کاری – نوروز امسال در استان حال و هوای متفاوتی داشت. جمعی از فعالان فضای مجازی و علاقمندان حوزه گردشگری خراسان جنوبی با راه اندازی پویش «کاش بودی و می‌دیدی» به معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان در قالب محتوا‌های چندرسانه‌ای پرداختند.در این پویش فعالان فضای مجازی به معرفی اقامتگاه‌های بومگردی و هتل ها، غذا‌های سنتی، آداب و رسوم مناطق، صنایع دستی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان با استفاده از هنر‌های چند رسانه‌ای پرداختند. این فعالان از نهبندان تا طبس، از فردوس تا درمیان، از بیرجند تا بشرویه، از قاین تا سرایان، از زیرکوه تا خوسف و سربیشه برای معرفی استان پا به میدان گذاشتند تا خراسان جنوبی را به بهتر از گذشته برای علاقمندان به گردشگری معرفی کنند.

تقدیر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از پویش
« کاش بودی و میدیدی »
امسال این پویش بی نظیر و خود جوش توسط فعالان فضای مجازی استان به منظور معرفی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی رقم خورد اتفاقی بی نظیر که سبب رضایت معاون گردشگری کشور شد. شالبافیان، معاون وزیر میراث فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود، ضمن تحسین جوانان این استان در راه اندازی این پویش، نوشت: این روزها، مسافران و گردشگرانی که به خراسان جنوبی سفر می‌کنند به واسطه کار نو و خلاقانه‌ی کمیته تولید محتوا و نوآوری ستاد اجرایی خدمات سفر استان با محوریت روابط عمومی استانداری و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قالب پویش «#کاشبودیو_میدیدی» در حال شناخت جاذبه‌های گردشگری و روایت‌های متفاوتی از نقاط مختلف این استان می‌باشند. همراهی علاقمندان به گردشگری، فعالان فضای مجازی و خصوصا هنرمندان، سبب شده کاری نو برای معرفی هرچه بهتر این استان رقم بخورد. از اقدام تحسین برانگیز و‌ موثر جوانان دست اندرکار این پویش تشکر و قدردانی می کنم.

پویش «کاش بودی و می‌دیدی» نظر مرا به خراسان جنوبی جلب کرد
به نظر می رسد که بیش از اینها باید فعالان گردشگری و علاقمندان به حوزه گردشگری در فضای مجازی را جدی گرفت چرا این پویش باعث شد نظر بسیاری از علاقمندان به حوزه گردشگری به خراسان جنوبی جلب شود. یک فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه تابحال به خراسان جنوبی سفر نکرده بودم اضافه کرد: بواسطه استوری های یکی از دوستانم با اشاره به این پویش سفر به این استان برایم جلب توجه کرد. ایزدمنش با بیان اینکه این دوستم که خود فعال و خبرنگار حوزه گردشگری است روزانه کلیپ ها و استوری هایی از جاذبه های استان می گذاشت که برایم خیلی جذاب بود، ادامه داد: به همین دلیل با سه نفر از دوستان به بیرجند آمدیم و از موزه عروسک ها و بافت تاریخی بیرجند و قلعه بازدید کردیم. وی خاطر نشان کرد: بنظر من بیرجند و خراسان جنوبی بسیار بکر و ناشناخته است و اگر این فعالیت ها ادامه دار باشد می تواند سالانه گردشگران بسیاری را به این استان بیاورد.

تصورم از خراسان جنوبی چیز دیگری بود
یک گردشگر دیگر نیز با بیان اینکه عکس های زیبایی با مضمون «کاش بودی و می‌دیدی» در اینستا دیدم گفت: بقدری این عکس ها و کلیپ ها برایم جذاب بود که ترغیب شدم امسال با خانواده به این استان سفر کنم. خردمند هموطن کردستانی با اشاره به اینکه استان ما سرسبز و زیباست، اضافه کرد: اصلا همچین تصوری از خراسان جنوبی نداشتم و همیشه فکر می کردم این استان خشک و کویری است ولی اینقدر برایم جذاب بود که حتما دفعه بعد با دوستان بیشتری به این استان می آیم. وی با اشاره به بازدید از کویر سه قلعه عنوان کرد: قدم زدن در شن های کویر برای من و خانواده بسیار جذاب بود. وی خاطر نشان کرد: گاهی انسان افسوس می خورد که همچین جذابیت های در کشور وجود دارد اما چون بدرستی معرفی نشده است مغفول باقی مانده است.

رضایت نسبی مسافران از خدمات ستاد تسهیلات سفرخراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: ‌رضایت نسبی مسافران، نشان دهنده سرویس دهی مناسب عوامل اجرایی و امدادی ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوده است.جواد قناعت با بیان اینکه با توجه به تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان شاهد خدمات‌دهی مناسبی به مسافران نوروزی در فضای معنوی ماه رمضان بودیم، ادامه داد: هم‌افزایی خوبی را بین دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه پلیس‌راه، هلال‌احمر، راهداری، اورژانس و دستگاه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی شاهد بودیم و در شهرستان‌ها نیز با محوریت فرمانداران خدمات خوبی ارائه شده است.
قناعت با تاکید بر اینکه رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری، برخط و جراید در فضای مجازی و حقیقی اطلاع‌رسانی مناسبی داشتند، ادامه داد: فعالیت های فعالان حوزه گردشگری هم معرف خوبی برای خراسان جنوبی هستند و هم میزبان شایسته‌ای برای مهمانان نوروزی بوده‌ایم.

بازدید دو میلیون و نیم مسافر نوروزی از جاذبه‌های خراسان جنوبی
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون حدود ۲ میلیون‌ و نیم نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.
هادی شاهوردی افزود: میزان اقامت در اقامتگاه های رسمی خراسان جنوبی شامل هتل‌ها، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیرها، بوم گردی ها ۱۰۲ هزار و ۶۵۵ نفر بوده است.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: میزان اقامت در اقامتگاه های غیر رسمی شامل خوابگاه های دانشجویی، کمپ های شهرداری، بوستان ها نیز ۶۲۹ هزار و ۸۱۱ نفر بود.شاهوردی با اشاره به اقامت ۵۸ هزار و ۹۱۷ مسافر نوروزی در اقامتگاه های اضطراری خراسان جنوبی یادآور شد: اقامتگاه های اضطراری شامل سالن های ورزشی، حسینیه ها و مساجد، سربازخانه ها، راهدارخانه ها، سوله های بحران، پایگاه های امداد و نجات و سایر سالن های شهرداری است.وی افزود: بازدید‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات نوروزی خراسان جنوبی نیز در بازه زمانی هفدهم اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱۴۰۲ نیز ۱۱۹ مورد بود.

۲۴۲ گردشگر خارجی در خراسان جنوبی اقامت کردند
بواسطه فعالان حوزه گردشگری در قالب پویش و تبلیغ بالاخص در فضای مجازی خراسان جنوبی از حیث گردشگران خارجی نیز موقعیت نسبتا خوبی را در سال ۱۴۰۲ تجربه کرد. مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ۱۷ اسفندماه سال گذشته لغایت هشتم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی خراسان جنوبی اسکان داشته‌اند.شاهوردی اظهار کرد: خراسان جنوبی با داشتن پنج اثر ثبت شده جهانی چون بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ اکبریه و ژئو پارک طبس و روستای خراشاد (از حیث صنایع دستی) نه تنها نظر هموطنان داخل کشور بلکه نظر گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است.

بوم گردی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
شاه وردی با تأکید بر اینکه نهایت تلاش ما بر این است که بهترین خدمت رسانی را به گردشگران ایرانی و غیر ایرانی داشته باشیم، گفت: در سال جاری آمار اقامت در بوم گردی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهارکرد: امیدواریم روند بازدید گردشگران همچنان ادامه پیدا کند چرا که باور ما بر این است که یکی از ارکان رشد و توسعه خراسان جنوبی استفاده از همین ظرفیت‌های بی بدیل در حوزه گردشگری است.شاهوردی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای مردمی مهمان نواز و با فرهنگ غنی است که این موضوع نیز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زمینه ورود گردشگران را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت