نظارت مجلس دهم قابل قبول نبود

نظارت مجلس دهم قابل قبول نبود

آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوزه قانونگذاری در مقطع فعلی مشکلات اقتصادی مهم ترین اولویت کشور ماست که باید موانع قانونی در این حیطه برداشته شود و اگر لازم بود قوانین جدیدی نیز تصویب شود تا کشور از وضعیت رکود اقتصادی و تنگنا قرار گرفتن مردم در حوزه معیشت رهایی پیدا کند، این امر باید محقق شود. شرایط تحریم بدون شک سخت و طاقت فرساست، اما متاسفانه ما در حوزه مدیریتی نیز دچار ضعف و نقصان هستیم که باید آن را نیز برطرف کنیم. وی گفت: در حوزه نظارت نیز متاسفانه مجلس دهم رویکرد قابل قبولی نداشت؛ چرا که مجلس وظیفه و حق نظارت در همه امور کشور را دارد، ولی از این مهم به درستی استفاده نکرد و ما مشکلات متعددی را در مدیریت‌ها داشتیم که از دید مجلس خارج ماند و به آنها توجهی نشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید در انتخاب وزرا و نظارت بر اعمال دولت رویکرد جدی داشته باشد از این رو امیدوارم مجلس جدید در حوزه قانونگذاری و تبیین قوانین جدید و رفع نارسایی‌های قانونی وارد عمل شود و در حوزه نظارت نیز بیش از گذشته دقیق باشند.

مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند

علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل و ثمرین در مجلس یازدهم با بیان اینکه برای قدرت و حضور در هیئت رئیسه نیامده‌ام، گفت: تکلیف انقلابی همه این بود که یکی شویم، بر همین اساس نامزد نایب رئیسی مجلس شدم اما این استمزاج را درست نمی‌دانم ولی آن را پذیرفتم و زیر آن نخواهم زد، ما با حضور آقای حاجی بابایی در یک کشتی هستیم، مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند اگر درست عمل نکنیم واکنش منفی نشان می‌دهند.نیکزاد با بیان اینکه آقای حسینی را از خودم بهتر می‌دانم اما وی قبول نکرد که در هیئت رئیسه باشد، افزود: هیئت رئیسه باید خادم نمایندگان باشد و باید بیرون از مجلس اقتدار داشته باشد و از کیان و شأن و جایگاه مجلس دفاع کند. باید بدانند که نظر خودشان به نمایندگان ارجحیت ندارد، تواضع و توکل داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: باید با یکدیگر کار کنیم همه بارها را بر دوش حضرت آقا نیندازیم، باید رقابت اخلاق محور داشته باشیم و برای خدا ادای تکلیف کنیم. روزی که انتخابات تمام شد رقابت را به برادری تبدیل کنیم.

حاجی بابایی با ساز و کار مجلس آشناتر است

شمس الدین حسینی، منتخب مردم تنکابن و رامسر در مجلس یازدهم در جلسه هم اندیشی مجلس تراز انقلاب با اشاره به مشورت‌های خود با نیکزاد، حاجی بابایی و سایر منتخبین مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مجموع با عموم دوستان که صحبت می‌کردیم پیشنهاد دادند از میان ما سه نفر یک نفر کاندیدای ریاست شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند و با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند. حسینی ادامه داد: اگرچه آقای حاجی‌بابایی برای ما عزیز هستند اما آقای نیکزاد نیز دارای سوابق بسیار خوب هستند ولی جمع‌بندی این بود که در خدمت آقای حاجی‌بابایی باشیم و بنا به اینکه ایشان با ساز و کار مجلس آشنایی بیشتری دارند قرار شد آقای حاجی بابایی در این جایگاه قرار بگیرد که من همینجا به ایشان تبریک می گویم. وی افزود: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که علیرغم همه فشارها در جمع افرادی که کاندیدای نایب رییسی هستند قرار بگیرند. البته افرادی مثل آقای دکتر مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی برای نایب رئیسی حضور دارند.

قدرت نمایی قالیباف با فراکسیونی مجزا

شاید بسیاری پاسخ معمای فراکسیون های سیاسی مجلس یازدهم را در تک فراکسیونی شدن آن بدانند اما این گمانه‌ها با حقیقت پنهان مجلس یازدهم چندان منطبق نیست. قالیباف در نزدیک‌ترین حالت برای تحقق بخشیدن به رویای خود در ساماندهی کردن نواصولگرایان قرار دارد. او می‌تواند هم برای ریاست مجلس خیز بردارد، هم فراکسیون «نواصولگرایان» را تشکیل بدهد و رهبری آن را به دست گیرد. احمدی‌نژادی‌ها در مجلس یازدهم کم تعداد نیستند و قابلیت آن را دارند تا یک فراکسیون مجزا تشکیل بدهند اما نشست و برخواست های آنها با پایداری ها که قرابت فکری نیز با آنها دارند حکایت از هم کاسه و هم سفره شدن آنها برای تشکیل یک فراکسیون دارد. اصولگرایان سنتی هم حضوری پررنگ در مجلس یازدهم دارند و به نظر می رسد سومین فراکسیون از سوی این طیف از اصولگرایان اعلام موجودیت کند. فراکسیونی که شاید ریاست آن به میرسلیم هم برسد. اصلاح طلبان مجلس یازدهم آنقدر کم تعداد هستند که بعید به نظر می رسد بتوانند یک اقلیت تاثیرگذار را تشکیل دهند و حتی تشکیل فراکسیون سیاسی هم از سوی آنها امری بعید به نظر می رسد.

سنجیده حرف بزن!

روزنامه کیهان در مطلبی به انتقادهای اخیر محمد هاشمی پاسخ داد: برای ما دیوار حاشا بلند نیست.کدام پیش بینی ما نادرست از آب درآمده است؟ سنجیده حرف بزن! محمد هاشمی در مصاحبه‌ای گفته بود: تفاوت اساسی زمان ریاست من بر صداوسیما با الان این است که آن موقع ما رسانه ملی بودیم ولی الان ما رسانه ملی نداریم. مردم صداوسیما را با روزنامه «کیهان» یکی می‌دانند. یعنی مردم تفاوتی بین این دو قائل نیستند.

اصلاح طلبان شکست خورده اند

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در تحلیلی از وضعیت اصلاحات گفت: می‌توان گفت که اصلاح‌طلبان در تداوم راه خود شکست خوردند، چرا که از منطق و راهبرد اصلاحی فاصله گرفتند ولی تا آن زمان که به ‌طور نسبی پای‌بند اصلاحات بودند، بیشترین دستاورد را در یک قرن اخیر کشور و با کمترین هزینه داشته‌اند.

نقش دولت در تعیین هیئت رئیسه مجلس

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت : دولت در انتخاب هیئت رئیسه مجلس هیچ دخالتی ندارد. وی گفت: تحریم وزیر کشور و نیروی انتظامی نشانه توفیقات آنان و عجز و ناتوانی آمریکایی ها است.

جنتی، رئیسی و روحانی میهمانان افتتاحیه مجلس

اسدا… عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: هیئت رئیسه سنی جلسه افتتاحیه را آغاز می کند و پس از آن معاون اجرایی پارلمان درباره عملکرد مجلس دهم و وزیر کشور گزارشی درباره انتخابات، به منتخبان ارائه می‌دهند. رئیس جمهور نیز در جلسه افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد. رئیس قوه قضائیه و آیت‌ا… جنتی نیز در جلسه افتتاحیه مجلس حضور دارند. منتخبان به مرقد امام (ره) نمی‌روند.

مجلس یازدهم به روی دولت شمشیر می کشد

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت گفت‌: مجلس یازدهم احتمالاً به روی دولت شمشیر بکشد. دولت به دلیل محدودیت‌ها نمی‌تواند برای حل مشکلات معیشتی مردم کاری انجام دهد. مجلس در ایران جایگاهش را از دست داده است. نمایندگان از عمل به وعده‌هایی که داده‌اند عاجزند. تداوم مشکلات بر مطالبه‌گری و پرسشگری مردم دامن می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت