مهمترین عامل تصادفات ، نداشتن مدیریت زمان درسفر است

برزجی – آغاز رزمایش طرح راهداری نوروزی در خراسان جنوبی
رزمایش آمادگی ستاد سفرهای نوروزی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی خراسان جنوبی در محل پلیس راه استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، رزمایش طرح نوروزی استان با حضور، فرمانده محترم انتظامی خراسان جنوبی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی، فرمانده محترم پلیس راه، فرمانده محترم پلیس راهور، اکیپ های پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، امداد خودرو، اورژانس و هلال احمر در پلیس راه استان آغاز شد.
مدیریت زمان در سفر مهمترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی
سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در این رزمایش گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته نداشتن مدیریت زمان در سفر مهمترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان خراسان جنوبی است که در سفرهای نوروزی پیش رو باید به آن توجه کرد.
وی افزود: نیروی انتظامی در طرح نوروزی ماموریت‌های مختلفی دنبال می‌کند که مباحث ترافیکی از اهم این فعالیت‌ها است. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد:یکی از دغدغه‌های طول سال برای همه دستگاه‌ها نه تنها پلیس موضوع تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن است.
وی با تاکید بر اینکه آمار مجروحان در تصادفات قابل تامل بوده و تبعات زیادی برای جامعه به همراه دارد.
ادامه داد: با توجه به سفرهایی پایان سال هدف اصلی طرح نوروزی مدیریت و کاهش تلفات رانندگی است.
فرشید اظهار کرد: با وجود اینکه همچنان آمار کرونا در کشور نگران کننده است اما بعد عبور از شرایط سخت کرونایی شاهد رونق سفرها بودیم لذا امسال نیز افزایش سفرها پیش بینی شده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز گذشته بیش از ۲۷۰ نفر در تصادفات رانندگی مجروح و ۱۰ نفر در تصادفات برون شهری فوت کرده اند تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از ۶۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که ۷۹ درصد این ترددها خودروهای سبک بوده و بیش از ۳۲۰ نفر در جریان تصادفات جاده‌ای امسال فوت شده اند.
وی اضافه کرد: این حجم از تلفات تبعات سنگینی برای جامعه دارد لذا رعایت قوانین و مقررات و حقوق دیگران در طول سال مورد تاکید است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآورشد: :امید است با همکاری دستگاه‌های متولی و همراهی مردم نوروز پیش رو را بدون حوادث تلخ پشت سر بگذاریم.
توجه به ایمنی جاده، شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع آن از وظایف مسئولان مرتبط
ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت :
رزمایش نوروزی نمایشی از همدلی دستگاه‌های اجرایی است تا با همکاری همه بخش‌ها سالی بدون سانحه رقم بخورد و مسافران با امنیت در جاده های استان تردد کنند.
وی اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه مسئولان باید تلاش کنند حوادث و سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد فصل الخطاب این موضوع همه مدیران هستند.
ناصری با اشاره به اینکه باید فضای ایمن به لحاظ فیزیکی، روحی و روانی در ایام نوروز فراهم شود، عنوان کرد: توجه به ایمنی جاده، شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع آن از جمله وظایف مسئولان مرتبط است.
اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: بر حسب وظیفه ذاتی و برنامه ریزی هر ساله طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این مدت همه همکاران در قالب ۴۰ تیم راهداری با ۲۳۵ دستگاه ماشین آلات و ۲۵۰ نیروی راهدار در سطح محورهای استان مشغول خدمت رسانی خواهند بود.
کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند
جلال زاده با اشاره به اینکه گشت های نوروزی در این ایام پا برجا و مشغول رصد جاده ها هستند، ادامه داد: کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه، پیامک و اپلیکیشن ۱۴۱ مشغول پاسخگویی به هرگونه سوال در خصوص اطلاعات وضعیت راه ها و هواشناسی مسیرها پاسخگو خواهند بود.
وی یادآور شد: همچنین در این ایام همزمان با طرح نوروزی، پویش همراهان سفر ایمن در دو نقطه از استان با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با توجه همزمانی ماه رمضان و این ایام، شاهد تغییر الگوی سفر از روز به شب هستیم که همه همکاران راهداری در کنار پلیس راه با رصد محورها مشغول خدمت رسانی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت