مصائب دوگانه سوز کردن خودرو ها در استان

قاسمی- دوگانه سوز کردن ماشین‌ها و استفاده از گاز طبیعی فشرده از دغدغه ها و لازمه زندگی افرادی است که از خودور استفاده می کنند. تعداد زیادی از تاکسی‌ها، وانت‌بار‌ها و خودروهای بنزین سوز برای کاهش هزینه‌های خود، خواستار جایگزین کردن گاز CNG در ازای بنزین به عنوان سوخت اصلی وسایل نقلیه گازسوز خود هستند؛ زیرا استفاده از سی ان جی، هزینه‌ها را به میزان ۸۰ درصد برای رانندگان کم‌تر می‌کند، در اولین روزها پس از گرانی بنزین تب گاز سوزکردن خودروها بالا گرفته بود و برخی مراکز تبدیل با تقاضای بسیار مواجه بودند و گفته می شد به این دلیل است که کار کیفیت چندانی ندارد اما با گذشت ماه ها از رویداد گرانی بنزین شواهد نشان می‌دهد که نبود تجهیزات و گرانی آنها باعث شده همچنان خودروهای بنزینی پشت درهای مراکز فنی مجاز بمانند و نتوانند با قیمت های کنونی این کار را انجام دهند.

افزایش قیمت ها و دردسررانندگان
احمدی از رانندگان تاکسی در سطح شهر عنوان کرد: به دلیل افزایش قیمت بنزین به دنبال گازسوز کردن خودروی خود بودم ولی قیمت ها خیلی گران شده است و توانایی این کار را ندارم. محمودی از شهروندان بیرجندی نیز در این باره گفت: قبل از گران شدن بنزین برای گازسوز کردن خودروی خود اقدام کردم و هزنیه کل آن به ۲ میلیون تومان هم نرسید اما اکنون که برای فرزندم اقدام کردیم قیمت ها حدود ۴ میلیون تومان به بالا شده است و حتی کیفیت نیز مانند گذشته نیست و دیگر نمی دانیم چه کاری انجام دهیم.رضایی نیز از دیگر شهروندان استان بیان کرد: متولیان و مسئولان باید وارد عمل شوند و قیمت ها را به ثبات برسانند چرا که با افزایش بنزین همه محصولات و کالاها گران شده است و مختص یک محصول نیست.

افزایش قیمت تجهیزات
در همین راستا با برخی از صاحبان مراکز فنی در این حوزه صحبت کردیم که در این باره یکی از مسئولان این مراکز عنوان کرد: مراجعات حضوری و تلفنی برای آگاهی از نحوه دوگانه سوزکردن خودرو در ماه های گذشته افزایش داشته است و روزهای پرکار و شلوغی را پشت سر می گذاریم. به گفتۀ وی با افزایش قیمت بنزین، ‌قیمت تجهیزات سی ان جی نیز افزایش ۱۰۰درصدی را تجربه کرده و به دلیل گرانی حتی با کمبود تجهیزات رو به رو هستیم. به عقیده وی دولت برای حل مشکل تجهیزات باید اجازه واردات را برای مدت محدود بدهد زیرا تقاضا بسیار زیاد است و برای خرید تجهیزات بازار سیاه راه اندازی شده است و این مشکل فقط از طریق کشور حل می شود.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف سی ان جی
در راستای مصرف بنزین و استقبال مردم از دیگر فروآورده های سوخت جایگزین نیز با مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان گفت و گو کردیم که وی با اشاره به اینکه از زمان سهمیه بندی بنزین با کاهش مصرف روبه رو بوده ایم، گفت: اما مصرف سی ان جی افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است و حدود ۵۰ درصد کاهش مصرف بنزین را شاهد بوده ایم. مردانی افزود: با توجه به استقبال مردم از سی ان جی مراکز غیرقانونی نیز شکل گرفته است که کارهایی انجام می دهند و و خطراتی را برای مرم در پی دارد که باید به آن توجه کنند. به گفتۀ وی از عمده مشکلات کنونی نصب کپسول های ال پی جی در خودرو می باشد که بدون نظارت و استاندارد صورت می گیرد و هیچ گونه ایمنی رعایت نمی شود.

قیمت ها کشوری است
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در زمینه نظارت بر قیمت ها و کیفت مراکز به آوا گفت: ۶ مرکز برای دوگانه سوز کردن خودرو در بیرجند داریم و یک مرکز نیز در ترمینال فردوس خدمات را به مشتری ارائه می دهد. تهوری افزود: در شهرستان قاین نیز یک مرکز در دست اقدام است ولی در شهرستان های دیگر هنوز مراکزی راه اندازی نشده است. این مقام مسئول تأکید کرد: این مراکز در حال توسعه و افزایش هستند و برای دریافت پروانه کسب و گواهی نامه سلامت باید آموزش هایی را ببیند و بعد از دریافت مدارک خود می توانند کارگاه ها را احداث کنند و مشکلی در این زمینه نداریم. وی درباره قیمت ها هم عنوان کرد: قیمت ها مصوب اتحادیه کشوری است و در سال جاری این اتحادیه از استان ها درخواست کرده است که قیمت مورد تأیید خود را به صورت جداگانه هر استان اعلام کند و باید در جلسات کارشناسی شده این مورد بررسی شود. به گفتۀ وی به طور کلی می توان گفت قیمت گازسوز کردن خودروهای پرایدی از ۴ میلیون۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، مدل های پژو از ۴ میلیون و ۶۵۰ تا ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ال ۹۰ از ۷ میلیون و ۸۰۰ تا ۸ میلیون و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش قیمت وسایل و تجهیزات
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه افزایش چندبرابری قیمت های گازسوز کردن خودرو عنوان کرد: به دلیل افزایش تجهیزات و لوازم می باشد و ربطی به گران شدن بنزین ندارد و در اتحادیه کشوری باید مشکلات بررسی شود و این مشکلات در سطح کشوری است و تنها مربوط به خراسان جنوبی نمی شود. تهوری درباره پایین آمدن کیفیت ها نیز گفت: تمام مراکز مجاز باید گواهی سلامت را بر روی کپسول ها نصب کنند و در صورت هر گونه تخلف و اشکال مردم می توانند به سازمان مراجعه کنند و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و مراکز غیر مجاز نیز به دلیل نداشتن پروانه کسب و گواهی سلامت قابل تشخیص هستند و در صورت مشاهده پلمپ  می شوند. وی خاطر نشان کرد: برای پروسه نظارت بر مراکز، اتحادیه کشوری ۲ بازرس به ما معرفی کرده است که به صورت رندوم نظارت ها را انجام می دهند و پل ارتباطی بین مردم، سازمان و اتحادیه می باشند. به گفتۀ وی نظارت ها ماهانه توسط بازرسین سازمان و اتحادیه، شرکت نفت، استاندارد و اتاق اصناف و پلیس اماکن انجام می شود و گشت های مشترک در لحظه با هر تخلف وارد عمل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت