مجلس یازدهم بنای تقابل و مچ‌گیری ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم بنای تقابل و مچ‌گیری ندارد، گفت: سیستم مدیریت کشور در بخش‌های دولتی دچار ناکارآمدی و آشفتگی زیادی است که مجلس جدید باید به آن رسیدگی کند.
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی با سلام بر رهبر معظم انقلاب و شهیدان انقلاب، خدمت، سلامت و امنیت در تمامی بلاد اسلامی اظهار کرد: مجلس یازدهم در برهه حساسی از انقلاب اسلامی و در آغاز برداشتن گام ۴۰ ساله دوم با همدلی و وحدت آغاز به کار می‌کند. وی یک تهدید را فساد نگران‌کننده‌ای دانست که موجب افزایش تبعیض و نارضایتی و عدم تحقّق عدالت شده است.
رئیس قوه مقننه افزود: همچنین نظام اداری- اجرایی به‌هم‌ریخته کشور، تهدید دیگری است که امکان حکمرانی خوب را سلب کرده است. وی ادامه داد: اگرچه مواردی که برشمردیم، می‌تواند تهدیدی جدّی برای حاکمیت ملّی ایران اسلامی باشد، امّا تجربه‌های پیشین شان داده است که اگر الگوهای موفق گذشته، به‌ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و… مبنای عمل قرار بگیرد، از تهدیدهای موجود نیز می‌توان فرصت‌های بزرگ ساخت.

پاسخ پمپئو به ظریف

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای حکومت این کشور علیه ایران نوشت: «شما همجنسگرایان را اعدام، زنان را سنگسار و یهودیان را نابود می‌کنید» پمپئو این ادعاها را در پاسخ به توییت ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرده است. پیش از این ظریف در توئیتی با انتشار تصویر بیانیه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ مایک پمپئو علیه ایران با عبارات مشابه مردم آمریکا را مخاطب قرار داد و نوشت: «عده‌ای فکر نمی‌کنند که جان سیاهان اهمیت دارد. قابل توجه کسانی از ما که جان سیاهان را مهم می‌دانند: زمان آن است دنیا با نژادپرستی مقابله کند. جهان علیه نژادپرستی» قتل جورج فلوید، رنگین پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در شهرهای مختلف این کشور علیه نژادپرستی و نبود عدالت در این کشور به وجود آورده است.

چرا برخلاف نظر امام خمینی، خرج تراشی می کنید؟

حجت‌الاسلام مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روزنامه، از وضعیت حوزه های علمیه انتقاد کرد و نوشت: اکنون باید اعتراف کنیم که برخلاف توصیه‌های امام خمینی، حوزه‌های علمیه گرفتار تشریفات، ازدیاد ساختمان‌ها، دریافت بودجه از حاکمیت و دولت و درنهایت وابسته شدن به قدرت سیاسی و فاصله گرفتن از مردم شده‌اند. شوربختانه حتی به خود امام هم رحم نکرده‌ایم و برای او که رنگ‌آمیزی حسینیه ساده و کوچک جماران را نیز ولخرجی می‌دانست، چنان برج و بارو و گنبد و بارگاه تشریفاتی و پرزرق و برقی ساخته‌ایم که مطمئناً اگر می‌توانست جسم خود را برمی‌داشت و از آنجا دور می‌شد، روحش که قطعاً از آنجا هزاران فرسنگ فاصله دارد.

جانماز آب نکشید

عباس سلیمی‌نمین درباره اظهارات اخیر منتخب مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیشنهاد ختم روزانه قرآن از سوی نمایندگان مجلس، گفت: البته که معنویت لازمه تضمین سلامت حرکت انسان‌ها به ویژه در جایگاه‌های مهم است اما بین توسل به معنویت و تظاهر به معنویت تفاوت وجود دارد. ما دولت احمدی نژاد را به عنوان نمونه‌ای از فریبکاری در توجه به معنویات تجربه تلخ کردیم. به این خاطر هیچ وقت نباید بگذاریم این تجربه تکرار شود. مقام معظم رهبری در اولین ملاقاتشان با دولت اقای احمدی نژاد یک آسیب شناسی دقیق کردند و گفتند: این اتفاق نیافتد که شما دائم جانماز آب بکشید، اما در این جانماز هیچ نمازی خوانده نشود.
سلیمی نمین با اشاره به اینکه در دولت نهم هر زمانی که دوربین رسانه ملی متوجه آقای مشایی می‌شد او را در حال ذکر گفتن می‌یافتید، ادامه داد: این ذکر گفتن فریبی بیش نیست. آقای مشایی برای اینکه در قدرت بماند از پیام دادن به اسرائیل و صحبت کردن از مردمش که در واقع نوعی به رسمیت شناختن اسرائیل بود تا پیام به سلطنت ‌طلب‌ها و… استفاده می‌کرد بنابراین نباید بگذاریم خاطره دولت احمدی نژاد و اطرافیانش دوباره زنده شود.وی افزود:آقای جلالی می‌تواند برود در خانه خود قرآن بخواند، اما در مجلس که آمد نباید به این امر تظاهر کند، باید در مجلس طرح بدهد و ذهن مبارکش را به کار بگیرد.

شکست احتمالی ترامپ تاثیری بر انتخابات ۱۴۰۰ ندارد

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین، گفت: شکست احتمالی ترامپ تاثیری بر انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد گذاشت. هم رأی‌دهنده‌ها دیگر نمی‌توانند امیدی به موثر بودن رأی‌هایشان داشته باشند و هم سیستم اصلاحات را طرد کرده است. شکست ترامپ در انتخابات امریکا باعث مشارکت بالای مردم در انتخابات ایران نخواهد شد.

اصلاح طلبان هیچ قدرتی در نظام ندارند

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان هیچ قدرتی در نظام ندارند. اصلاح امور نباید فقط به یک سلیقه سپرده شود. دست اصلاح‌طلبان خالی است. مردم با حاکمیت فاصله گرفته‌اند. اصولگرایان باید امید را بازسازی کنند.

نظام پارلمانی با منافع ملی در تضاد است

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مجلس دهم گفت‌: تغییر نظام ریاستی به پارلمانی با توجه به شرایط حاکم با منافع ملی در تضاد است. تشکیل نظام پارلمانی به جمهوریت نظام آسیب می‌زند. موافق تغییر نظام ریاستی به پارلمانی نیستم.

تعداد کشته شدگان آبان ماه، همین روزها اعلام می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: همین روزها تعداد کشته‌های آبان اعلام می‌شود. حوادث غمباری رخ داد و حدود ۴۰ یا ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد کشته‌شدگان، افرادی بودند که با سلاح‌هایی کشته شدند که سلاح سازمانی نبود و آنها شهید شدند.

آستان قدس رضوی تافته جدا بافته  از نظام نیست

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آستان‌های مقدس تافته‌ای جدابافته از نظام مقدس اسلامی نیستند. همه در یک مجموعه، یک نظام و یک کشور قرار داریم.

درباره مدرک تحصیلی یک نماینده استعلام شد

غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : این روز‌ها دوباره موضوع مدارک نامعتبر تحصیلی برخی راه‌یافتگان به مجلس جدید حاشیه‌ساز شده است و بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی دوباره موضوع نظارت و ارزشیابی مدارک تحصیلی را مطرح کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت