قیمت مسکن در بیرجند همتراز کلان شهرها

محمودآبادی- مسکن در خراسان جنوبی به هر دامنی چنگ می اندازد تا خود را در اوج نگه دارد و این بار چه دامنی بهتر از قیمت مصالح ساختمانی رئیس اتحادیه بنگاههای معاملات املاک بیرجند در این خصوص می گوید: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در همه انواع آن و حضور دلالان یکی از دلالیل افزایش قیمت مسکن است و اگر در این زمینه هدفگذاری درستی انجام نشود این قیمتها اوج بیشتری خواهد گرفت.اربابی افزود: در بازار مسکن هیچ نهادی نمیتواند قیمتها را نظارت کند و ما تنها حق الزحمه کمیسیونهای معاملات را نظارت میکنیم و قانونی بر نظارت قیمت املاک نیست و شاید همین امر سبب شده قیمت املاک در خراسان جنوبی با استان بزرگی مانند خراسان رضوی برابری کند. وی با اشاره به اینکه کمبود زمین در شهرها باعث افزایش قیمتها میشود گفت: افزایش قیمتها باز هم وجود خواهد داشت مگر اینکه دولت تدبیری در این زمینه بیندیشد مانند گرفتن مالیات از خانه های خالی تا اینکه ثبات قیمت ایجاد شود.
رئیس اتحادیه بنگاههای معاملات املاک بیرجند افزود: اوضاع تا چند هفته اخیر خیلی خوب و آرامش بر بازار مسکن حاکم بود و حتی قیمتها بین ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش یافت و هر چند در این روزها فروشنده زیاد بود و خریدار نداشتیم اما در مجموع بازار آرامش خوبی داشت تا اینکه در یک هفته اخیر با افزایش نرخ برخی مصالح، دوباره قیمتها به قبل برگشت و با افزایش آن در مقایسه با چند هفته گذشته روبه رو بودیم.وی گفت: در شرایط فعلی نمیتوان پیشبینی مشخصی از آینده قیمت مسکن داشت اما امیدواریم با توجه به وعده مسئولان، شاهد کاهش قیمتها باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند: تبلیغات رسانهای مکمل تحریم اقتصادی است
امروز تحریمهای ظالمانه اقتصادی وجود دارد و مکمل آن تبلیغات رسانهای است که به کار میگیرند. حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی امام جمعه موقت بیرجند در آیین بزرگداشت ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» که از شبکه خاوران و فضای مجازی پخش شد، افزود: با رصد رسانههای بیگانه در ابعاد مختلف میبینیم که چقدر هجوم میآورند و باید دستگاه و تشکیلاتی در نظام جمهوری اسلامی باشد که فقط به عنوان پادزهر این تبلیغات دروغین عمل کند و نباید کوتاهی کرد.وی گفت: از طرفی مقام معظم رهبری از سالها قبل اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند یعنی اقتصادی که بتواند در برابر تحریمها مقاومت کند لذا احزاب و جریانهای سیاسی از هر طیفی که هستند باید امروز تمرکز کنند و کمر همت را برای خدمت به این مردم ببندند. نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: احزاب و جریانهای سیاسی متاسفانه گاهی ضربه بیشتری به اصل نظام میزنند و قبل از اینکه وارد انتخابات شوند باید برنامه اقتصادی و رفع بحرانها را به صورت ریز ارایه کنند.وی مطالبهگری از سوی مردم را نیز مهم دانست و گفت: همه ما و مردم باید مطالبهگر باشیم تا فرد و حزبی که رای میآورد او و مردم بدانند چه باید انجام دهد. حجت الاسلام عبادی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی امانت است که خون حاج قاسمها تقدیم آن شده و باید جریانهای سیاسی هم دین خود را به نظام و مردم ادا کنند.وی رمز موفقیت سردار شهید سیلمانی را اخلاص دانست و اظهار کرد: آیا عبد خدا و عالم ربانی داریم که حاج قاسم پیدا نکرده و نزد او نرفته باشد؛ چون خودش اهل دل بود.

باند بزرگ سرقت در بیرجند منهدم شد
با پیگیری های پلیس استان، تعدادی از اعضای باند بزرگ سرقت در استان دستگیر شدند. فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۲۱ درصد افزایش وقوع سرقت را داشتیم که با تلاش همکاران نیروی انتظامی بیش از ۷۵ درصد سرقتها کشف شد.به گزارش تسنیم سردار ناصر فرشید در نشست خبری با موضوع انهدام باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه اظهار کرد: امروز خوشحالم که همکاران ما در پلیس آگاهی و با همکاری کلانتریهای شهر و حمایت مراجع قضایی چندین سارق را دستگیر و به شیوههای آنان دسترسی یافتند و اموال را به مال باختگان برگردانند.وی افزود: در این باند سرقت، سارقان جاهای خالی و منازلی که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف است را شناسایی و از طریق بالکن وارد منزل شده و اموال را به سرقت میبردند.فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: همکاران ما با یک سرنخ تا انتها کار را پیگیری میکنند و امروز شاهد دستگیری بزرگترین باند سرقت در استان هستیم.فرشید به وسایل کشف شده اشاره کرد و گفت: وسایل کشف شده شامل وسایل زندگی، فرش، موتور پمپ و دو دستگاه خودرو است. وی ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۷ نفر سارق دستگیر شدند و دستگیری همچنان ادامه دارد. فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: ما در راستای کشف اموال سرقتی، دستگیری مال خرها را در دستور کار داریم و این افراد را شناسایی و دستگیر و در اختیار دستگاه قضا قرار دادیم تا هر مالی را خریداری نکنند.فرشید به شهروندان توصیه کرد: حتما منازل خود را به وسایل و تجهیزاتی اعم از حفاظ و دوربین مجهز کنند و از قفلهای خوب و ایمن استفاده کنند.وی به خودرو سنگین کشف شده اشاره کرد و اظهار کرد: سارقین حدود یک سال پیش خودرو سنگین را سرقت و مخفی کردند که با تلاش همکاران ما این خودرو کشف شد.فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در بحث سرقتهای خرد با افزایش روبه رو بودیم گفت: تعدادی از سرقتها محتویات داخل خودرو است که به دلیل بی دقتی رانندگان زمینه برای سرقت فراهم شده است.فرشید بیان کرد: در بحث افزایش سرقتها به ویژه سرقت خرد از ابتدای سال ۲۱ درصد افزایش وقوع سرقت داریم و در این راستا با تلاش همکاران نیروی انتظامی موفق شدیم بیش از ۷۵ درصد سرقتها را کشف کنیم. وی با بیان اینکه در استان با سرقت احشام نیز روبه رو هستیم خاطرنشان کرد: افراد مال باخته میتوانند به پلیس آگاهی استان مراجعه و اموال خود را شناسایی کنند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی افزود: یکی از راههای شناسایی اموال مراجعه به سامانه نما است که در این راستا مال باختگان میتوانند وارد سامانه شده و اموال کشف شده را شناسایی کنند و برای دریافت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.یکی از سارقین باند بزرگ سرقت در بیرجند نیز در این مصاحبه با اشاره به اینکه خودم از کاری که کردم شرمنده هستم گفت: اغفال دو خانم باعث شد به این راه کشیده شوم و الان پشیمان هستم و نیازمند رأفت اسلامی هستم.وی افزود: بیماری بنده جنون جنسی و جنون آنی لحظهای بود و فشارهای فکری و ازدواج اجباری و رفتارهای والدین بر من فشار آورد و به این راه کشیده شدم.این سارق اظهار کرد: به افراد برای سرقت نشدن منازل آنان توصیه میکنم داخل منزل کلید را روی در نگذارند و حداقل در وسط حیات دوربین نصب کنند و از حفاظ استفاده کنند.

دمای هوا در بیرجند و سربیشه به ۱۰ درجه زیر صفر رسید
ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کمینه دمای بیرجند در ۴۸ ساعت گذشته به منفی ۹ و ۱۰ درجه سلسیوس رسید و در این مدت سربیشه با دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین نقطه استان بود.زارعی افزود: همچنین منطقه بندان با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان خراسان جنوبی گزارش شد.وی اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشههای پیشیابی تا پایان هفته جاری، سرما و یخبندان شبانه در منطقه تداوم دارد هرچند در برخی مناطق از شدت آن کاسته خواهد شد.کارشناس هواشناسی گفت: به لحاظ شرایط جوی با عبور امواج کمدامنه برای امروز در استان افزایش ابر قابل پیشبینی است.کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی همزمان با فصل پاییز و زمستان محسوس است و در هفتههای اخیر بیرجند و سربیشه در برخی روزها جزو سردترین شهرهای کشور بودند.

نگاه خیرخواهانه برای داروخانه دارالشفاء حضرت زهرا(س)
کاری- خیریه حضرت زهرا (س) نیازمند نگاه حمایتگر سازمانهای متولی است.علیرضا مودی مدیر عامل دارالشفاء حضرت فاطمه زهرا (س) در بازدید دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان با بیان اینکه یک سری مشکلاتی در این مجموعه هست، افزود: برای حل مشکلات از جمله تجهیزات داروخانه با مسئولان مکاتبات داشتیم که برای داروخانه مجوز داشته باشیم اما متاسفانه توفیق بدست نیاوردیم. وی با اشاره به چالش هایی در حوزه مالیات عنوان کرد: متاسفانه یکسری دستورالعملهای است که این موهبت را از ما گرفته است تا بتوانیم خیریه را آنطور که باید و شاید توسعه دهیم.

برای پرداخت تسهیلات مشکلی نداریم
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان نیز در این بازدید گفت: هیچ محدویتی برای ارائه خدمات تسهیلات نداریم و اماده همکاری با این موسسه خیریه هستیم. زرنگ ادامه داد: تسهیلات تا سقف سه میلیارد و پانصد میلیون تومان در نظر گرفته می شود. و امکان عقد قرارداد با دارالشفاء حضرت زهرا (س) را دارند تا پرسنل بانک از خدمات این موسسه خیریه بهره مند شوند.

پوشش همراه اول درشهرستان طبس گسترش یافت
گروه خبر- در راستای اجرای فاز ۸ توسعه همراه اول در استان، سایت همراه اول در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان طبس با تکنولوژی ۴ G راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. مدیر مخابرات منطقه از راه اندازی سایت همراه اول و ارتقای پوشش ارتباطات تکنولوژی سایت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان طبس خبر داد و گفت: پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، مردم دنیا را هر روز بیشتر از قبل به اینترنت نیازمند میکند و اینترنت، کاربردی ترین ابزار در زمان حال می باشد که از گذشته تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است. آذری نصرآباد افزود :با تلاش های شبانه روزی پرسنل مخابرات شهرستان طبس به منظور تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه و در راستای توسعه متوازن زیر ساخت های ارتباطی در سطح استان و ارتقاء کیفیت سرویسهای مخابراتی و ارائه اینترنت پرسرعت موبایل به مشترکین ، تکنولوژی (۲G ، ۳G و۴G) همراه اول در سایت مذکور نصب و به بهره برداری رسید. آذری گفت: با راه اندازی سایت فوق کیفیت پوشش تلفن همراه اول و اینترنت نسل سه و چهار در این شهرستان افزایش یافت .

اجرای ۲۶۵ کیلومتر فیبر نوری جدید

۲۶۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در خراسان جنوبی اجرا می شود مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در راستای ارتقاء کیفیت ارتباطات روستایی استان، ۲۶۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی دیگر در دست اجراست.مصطفی بهی، روز گذشته در حاشیه نشست کنترل پروژه های ارتباطی استان گفت: از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۶۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در سطح استان اجرا می شود. وی گفت: از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه توسعه ارتباطات روستایی موسوم به تار، در ۲ فاز برای اتصال روستاها به شبکه فیبر نوری، در حال انجام است.

نماهنگ نگین سرخ به یاد سردار دلها منتشر شد

نماهنگ «نگین سرخ» به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با همت جمعی از هنرمندان خراسان جنوبی ساخته و منتشر شد.معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار نماهنگ نگین سرخ به همت موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره سوم کویر و با حمایت این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.سید علی زمزم گفت: این اثر با صدای سامان هنرمند فرد و شعری از حجت الاسلام و المسلمین ولوی با تنظیم رضا مشعوف، تصویربرداری و تدوین محمد کاخکی به کارگردانی علی علیپور تهیه و تولید شده است.وی هدف از تولید این نماهنگ فاخر را زنده نگهداشتن یاد سردار دلها و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: این اثر با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری خراسان جنوبی همراه بوده است.پوستر سردار شهید سلیمانی و نماهنگ «نگین سرخ» در حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و با حضور جمعی از مدیران، شاعران و هنرمندان خراسان جنوبی رونمایی شد.

تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان

۶۰۴ بانوی خراسان جنوبی از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: در راستای حمایت از بانوان فعال، کارآفرین و صاحب ایده در استان از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۴ نفر از تسهیلات مختلف اشتغال بهرهمند شدهاند. نخعی افزود: از این تعداد ۳۱۰ نفر از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۶ نفر از تسهیلات بهزیستی، پنج نفر از تسهیلات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۲۸۳ نفر از سایر منابع تسهیلات اشتغال برخوردار شدند.

برپایی مجالس فاطمیه با رعایت پروتکلها ؛ تأکید بر حفظ سلامت مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: مجالس ایام فاطمیه با رعایت پروتکلهای بهداشتی چون تهویه مناسب مکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برگزار میشود. رضایی با تأکید بر اینکه حرکت دستههای عزاداری در ایام فاطمیه امسال ممنوع است، اظهار کرد: مردم مؤمن و متدین ما خود نسبت به حفظ سلامت دیگر شهروندان حساسیت کامل دارند و مجالس را با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار خواهند کرد. وی افزود : میتوانیم در درون خانواده و به همراه اعضای خانواده خویش نیز یک محفل کوچک روضه خانوادگی نیز داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت