قالیباف: بگومگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نمیشود

رئیس مجلس ضمن انتقاد از گرانیهای افسارگسیخته اخیر گفت: بگومگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نمیشود. قالیباف گفت: هر آنچه حواس قانونگذاران، سیاستگذاران و مجریان را از سفره و معیشت مردم پرت کند، امروز حواشی زائد و بیفایده و گزافه است و هر مسئول چه مدیر اجرایی باشد و چه نماینده مجلس، نباید بر طبل اختلاف بی حاصل بکوبد؛ از این لحظه «روزه کار و تلاش» بگیریم و هر آنچه را که جز کار برای تقویت معیشت مردم است به دیوار بکوبیم. رئیس قوه مقننه ادامه داد: حداقل کاری که امروز یک مسئول می تواند انجام دهد این است که در کنار مردم باشد تا آنها احساس بی پناهی نکنند و تحمل سختی زندگی را برای آنها ساده تر کند و امروز همه باید بدانند که بگومگوهای سیاسی برای مردم نان و آب نخواهد شد. رئیس مجلس در ادامه با اشاره به انقضای محدودیت های تسلیحاتی عنوان کرد: این موضوع بدون شک یک شکست قابل توجه برای دولت کم خِرد آمریکا و رییس جمهور پرادعا اما ناتوان و منزوی آن است

آنهایی که از استراتژی مقاومت می نویسند بگویند آخر این مقاومت کجاست؟
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، از مجلس یازدهم خواست تا «پاسخگو باشد که چرا کشور به اینجا رسیده است. این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: آنهایی که استراتژی و سیاستهای کشور را مینویسند یک ترسیمی داشته باشند که آخر این مقاومت کجا است؟ به مردم گفتند مقاومت کنند که مردم در حال مقاومت هستند. اما هزینههای مردم چندصد برابر افزایش پیدا کرده است. فقردر حال اضافه شدن است، تنگدستی بر مردم احاطه پیدا میکند و سفرههای مردم در حال کوچک و کم شدن است. باز مردم سکوت کردند و چشم به مسئولان کشور دوختهاند. وی با بیان اینکه مگر مجلس شعار نمیدهد که من ریل گذارم؟ افزود : اگر این لکوموتیو به یک مقصدی رسید که آن مقصد اشتباه بود ریلگذار بیتقصیر است؟ این مثال بسیار سادهای است. مجلس ریلگذار است و اکنون باید پاسخگو باشد که چرا کشور به اینجا رسیده است. وی گفت : مشکلات کشور بهدلیل قطع ارتباط با بیرون است. ما بهدلیل اینکه ارتباطمان با نظام بینالملل قطع است دچار چنین شرایطی شدیم.میخواهیم در مقابل آمریکا مقاومت کنیم قبول اما باید کانالی باز میکردیم تا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم. همه میترسند با ما ارتباط برقرار کنند.

وزیر آموزش و پرورش: استفاده از پیامرسان خارجی در مدارس ممنوع است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تمام مدارس، استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند که از سایر پیامرسانهای خارجی استفاده کنند. او گفت: ظرفیت و تنوع خدماتی که الان در «شاد» وجود دارد در هیچ یک از سرویسهای خدمت رسان آموزشی وجود ندارد و خوشبختانه روز به روز میزان استفاده از شاد افزایش یافته و مشکلات آن کاهش مییابد.

صدور چک در وجه حامل ممنوع شد

نمایندگان مجلس با لایحه ممنوعیت صدور چک تضمینی در وجه حامل به صورت یک فوریتی موافقت کردند. بر این اساس صدور و تحویل چکهای تضمینشده توسط بانکها به مشتری، مستلزم تکمیل برگه(فرم) درخواست توسط متقاضی در شعبه بانک در حضور متصدی بانکی، درج مشخصات دقیق گیرنده بر روی چک تضمینشده و نیز ثبت علت درخواست صدور چک مذکور نزد بانک صادرکننده چک میباشد. وصول مبلغ چک تضمینشده توسط بانک، صرفاً در وجه گیرنده(ذینفع) که مشخصات وی بر روی چک تضمینشده درج گردیده است، امکانپذیر میباشد و ظهرنویسی و انتقال چک به دیگری، فاقد اعتبار خواهد بود.

کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم موجب ریزش ۵۰ درصدی فروش لوازم خانگی نسبت به پارسال شده است، گفت: قیمت های کنونی بازار به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و بالا رفتن قیمت تمام شده، «گران» است و مربوط به «گرانفروشی» در بازار لوازم خانگی نمی شود.

احتمال آغاز پذیره نویسی داراسوم

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد با بیان اینکه همه افراد امکان خرید ۵ میلیون تومان از صندوق داراسوم را دارند، گفت: ممکن است پذیرهنویسی ظرف یک الی دو هفته آینده آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت