فراخوان نخبگان به مبارزه با اعتیاد در استان

گروه خبر – هر کدام از گروه‌ها و نخبگان برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر برنامه و راهکار دارند که پیوستن  این برنامه‌ها به برنامه های مبارزه با مواد مخدر بدون شک بر کاهش اعتیاد تاثیرگذار خواهد بود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگفت : یکی از سیاست‌های کشور که در قالب طرح یاریگران زندگی دنبال می‌شود این است هر فرد از افراد جامعه نسبت به پیرامون خود حساس شود و سهم خود را در مهار و کنترل مواد مخدر ایفا کند.بنابراین گروه ها و نخبگان برای این مهم برنامه ارائه دهند. ناصر خوش خبر در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درباره طرح یاریگران زندگی افزود: این طرح سال گذشته نیز در جلسات متعدد مطرح شد و امسال نیز ادامه دارد و بایستی در جلسات متعدد و اتاق‌های فکر، پیوست هوشمندانه بین نخبگان و ذی نفوذان اجتماعی و گروه‌های تاثیرگذار ایجاد شود. وی ادارمه داد: امروز خانواده‌ها در تیررس بسیاری از مشکلات و چالش‌ها قرار دارند و خانواده‌ای موفق خواهد بود که برای اعضای خانواده خود برنامه فرهنگی و اجتماعی هوشمند داشته باشد. وی گفت: درخواست داریم مبلغان مذهبی و صدا و سیما بر خانواده‌ها بیشتر تمرکز کنند و خانواده‌ها علاوه بر فرزندان باید نسبت به پیرامون خود نیز حساس باشند.

رصد دستگاه ها درمبارزه با اعتیاد

معاون استاندار گفت: امسال عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در مبارزه با مواد مخدر در طول سال رصد و ارزیابی می‌شود لذا کمیته‌های تخصصی تابعه شورا در این خصوص فعال‌تر خواهد شد. وی افزود: ارزیابی عملکرد این کمیته‌ها به طور مداوم و در طول سال بر فعالیت بیشتر آنها تأثیرگذار است و تحقق برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را به همراه دارد.
خوش خبر افزود: اقدامات خوبی در حوزه مقابله با مواد مخدر توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام شده و همت و جدیت در این زمینه جای قدردانی دارد.

دستور پاکسازی گلوگاه های خرده فروشی

وی همچنین با تاکید بر پاکسازی مناطق آلوده خرده‌فروشی مواد مخدر در استان گفت: افرادی در برخی ساعات شبانه‌روز با پوشش‌های مختلف در مکان‌های خاص و شلوغ اقدام به خرده‌فروشی مواد می‌کنند که بایستی در قالب مانور و برنامه‌هایی در این خصوص، این محیط‌ها پاکسازی شود. خوش خبر در ارتباط با معتادان متجاهر گفت: این افراد اگر رها شوند، سیمای شهر دچار چالش می‌شود لذا اجازه نداریم این افراد را رها کنیم و دستگاه متولی مانند گذشته با جدیت بیشتری بر این موضوع متمرکز شود.وی افزود: رها شدن معتادان متجاهر در سطح شهر می‌تواند برداشت‌های متفاوتی داشته باشد چراکه امکان هرگونه انحراف اجتماعی، معضل و مفسده وجود دارد.

دستور شناسایی قوانین مزاحم تولید

ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: قوانینی که مزاحم تولید هستند و از سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کنند، باید شناسایی و دسته‌بندی شوند تا برای اصلاح آنها از مسیرهای قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.مشیرالحق عابدی دستورالعمل‌های مخل کسب و کار را از جمله  موانع تولیدعنوان کرد وی با اشاره به راهکارهای حل این معضل افزود: بخش خصوصی به ویژه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه این راهکارهاست.وی گفت: از فرصت این دو بخش می‌توان برای بهبود فضای تجارت و بازرگانی و همچنین حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید بهره‌برداری کرد. وی ادارمه داد: قوانین سختگیرانه و راهکارهای تسهیل آنها بعد از جمع‌بندی باید برای اصلاح و عملیاتی شدن با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری شوند. وی از جمله اتفاقات خوب سال گذشته، را راه‌اندازی مجدد برخی بنگاه‌های اقتصادی راکد، افزایش ظرفیت تولید و همچنین توسعه تعدادی از واحدهای تولیدی  نام برد  او دیروزبه همراه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از چند واحدی صنعتی و معدنی در شهرستان طبس از جمله کارخانه کک و شرکت زغال‌سنگ پروده بازدید کرد.

۴۳۴طرح اقتصادی؛ دستاورد ستاد فرمان امام (ره)برای استان 

ایرنا – مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ۴۳۴ طرح اقتصادی و اشتغالزایی در سه ماه نخست امسال با پرداخت ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات توسط این نهاد در استان اجرا شد.سید مجتبی موسوی اشتغالزایی این تعداد طرح را ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر بیان کرد و افزود: از مجموع ۴۳۴ طرح اقتصادی، ۴۱۰ طرح اجتماع‌محور سحاب، ۱۲ طرح تسهیلات‌محور و ۱۲ طرح بنگاه‌محور بوده است. به گفته وی این طرح‌ها در راستای اشتغال اجتماع‌محور در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، دامپروری، مشاغل خانگی خرد از جمله حوله‌بافی، قالیبافی و تولید پوشاک و کفش بوده است. وی گفت: طرح اجتماع‌محور سحاب در قالب ایجاد صندوق برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی با اعطای تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

موسوی یادآور شد: پیرو امضای تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با استانداری خراسان جنوبی ۶۰ طرح عمرانی و زیربنایی در زمینه‌های مختلف آبرسانی، بهداشتی درمانی، راه‌سازی، فرهنگی مذهبی، مدرسه و ورزشی تا پایان سال جاری در استان به بهره برداری می‌رسد که تاپایان خرداد ماه امسال ۲۴ طرح آن افتتاح شده است. وی از اجرا و اتمام ۷۸ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: اکنون نیز ۲۶ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجرا است و اقداماتی دیگر نیز در حال انجام است.

روحانیون همواره در کنار مردم بودهاند

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: روحانیون در دوران انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم بوده‌اند و در جنگ تحمیلی، سیل، زلزله و مساله بیماری کرونا شاهد خدمات مومنانه و جهادی طلاب و روحانیون بودیم.حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار با جمعی از روحانیون تیپ سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اقزود: خودشناسی گاهی در بحث انسان‌شناسی و گاهی نیز در بحث وظیفه شناسی مطرح می‌شود.وی افزود: آنچه به عنوان عالمان دینی در مکتب اهل بیت (علیه السلام) مطرح می‌شود با آنچه از عالمان دین در مکتب‌ها و مذهب‌های دیگر مطرح می‌شود یک تفاوت مبنایی دارد. وی خاطرنشان کرد: دین ریشه فطری دارد و خواه و ناخواه ظهور پیدا می‌کند و نمی‌شود آن را نادیده گرفت،

۱۲ نیروگاه خورشیدی در موقوفات و بقاع

ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: به منظور بهره‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه نصب ۲۲ نیروگاه خورشیدی در استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد تاکنون ۱۲ مورد به بهره‌برداری رسیده است. حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: ۱۲ نیروگاه سهم بقاع متبرکه و ۱۰ نیروگاه در موقوفات است که تاکنون ۱۲ مورد به بهره برداری رسیده و مابقی در حال نصب تجهیزات یا عقد قرارداد است.

۴ پروانه برای مدیران کنترل کیفیت

گروه خبر- تعداد ۴ پروانه تایید صلاحیت طی ۲ ماه گذشته برای شروع بکار مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در استان صادر شده است. مروی مقدم مدیرکل استاندارد استان با اعلام این خبر افزود : افراد متقاضی برای پست مدیر کنترل کیفیت از سوی واحد تولیدی به اداره کل معرفی و  قبل از آغاز کار خود ، باید دوره های آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند. در این خصوص طی ۲ ماه گذشته علاوه بر ۱ تمدید پروانه ،  تعداد ۴  پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت در استان صادر شده است.

یک بیمار کرونایی دیگر درگذشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت : یک بیمار کرونایی دیگر دیروز یکشنیه درگذشت و تعدادمتوفیان ناشی از کرونا در استان به ۶۶ نفر رسید .به گزارش صدا و سیما، مهدی زاده افزود: ۲۰۵ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند. از این افراد هم  14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی دو نفر وخیم گزارش شده است.

کشف ۹ سکه دوره ساسانی در استان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از کشف ۹ سکه متعلق به دوره ساسانی در بیرجند خبر داد. به گزارش صدا و سیما، سرهنگ پاسدار محمدرضا طاقتی گفت: در پی رصد فضای مجازی (تلگرام) خبری مبنی بر فروش ۹ عدد سکه دوره ساسانی دیده شد که بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.وی افزود: در این راستا با تشکیل تیم ویژه بررسی و تایید و احراز صحت خبر، موضوع به مرجع قضایی و پلیس فتا منعکس شد که در نهایت متهم از طریق مرجع قضایی احضار و تحت تعقیب قرار گرفت.به گفته وی بر اساس نظریه کارشناس میراث فرهنگی سکه‌های کشف شده از جنس نقره و مربوط به دوره ساسانی است.

آغاز ثبت نام پایه هفتم مدارس در  استان

صدا و سیما – ثبت نام پایه هفتم مدارس دوره اول متوسطه از دیروزآغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد.معاون آموزش متوسطه‌ی آموزش و پرورش استان پیش بینی کرد ۱۴ هزار و ۲۲۹ دانش آموز دختر و پسر پایه‌ی ششم ابتدایی درپایه‌ی هفتم ۳۵۱ مدرسه دوره‌ی اول متوسطه‌ی استان ثبت نام کنند. رضا یکه خانی افزود: ثبت نام بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموز انجام می‌شود. وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌ی اجتماعی و استفاده از ماسک برای عوامل مدرسه و مراجعه کنندگان الزامی است.

پرداخت ۲ میلیارد غرامت به دامداران خسارت دیده

صدا و سیما  – 2  میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غرامت به دامداران خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد. مدیرصندوق بیمه کشاورزی استان گفت: این مقدار غرامت به ۲ هزار و ۶۸۷ فقر  ه پرونده خسارت تشکیل شده در سال زراعی جاری پرداخت شده است.غنچه افزود: این غرامت‌ها به ۳ هزار و ۱۷۸ رأس دام تلف شده بر اثر ۱۲ عامل خسارت زا از جمله تخریب آغل بر اثر سیل، حمله وحوش و برخورد صاعقه پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت