عارضه یابی های استاندار برای کاهش معضلات مواد مخدر

گروه خبر -«باید در این شورا به دنبال این باشیم که فردی به اعتیاد مبتلا نشود یا برای ارتزاق و تامین معیشت به دنبال فروش مواد نباشد.» استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی از فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با ترکیبی که دارد، باید به جای تکیه بر درمان، موضوع فرهنگسازی و پیشگیری از بروز اعتیاد باشد.حمید ملانوری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مهمترین اساس فعالیتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید فرهنگسازی و پیشگیری باشد.وی تاکید کرد: ما باید در این شورا به دنبال این باشیم که فردی به اعتیاد مبتلا نشود یا برای ارتزاق و تامین معیشت به دنبال فروش مواد مخدر نباشد. استاندار خراسان جنوبی با بیان این که در این شورا باید سلامت افراد جامعه جدی گرفته شود تصریح کرد: در همین راستا وظیفهای که باید شورا دنبال کند، ارائه طرحهای قابل اجرا، با دوره زمانی مشخص، منابع اعتباری معین، دستگاههای مجری و با تاکید بر اجرای به موقع آن است.وی گفت: این طرحها باید با توجه به شرایط استان، آسیبهای متأثر از مواد مخدر و شیوههای پیشگیری از وقوع یا مقابله و درمان آن تبیین شوند.ملانوری با تاکید بر این که تمامی اعضای شورا باید برای تحقق برنامهها و حضور مستمر در جلسات وقت بگذارند گفت: مرز مشترک با افغانستان، همسایگی با استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و قرار گرفتن در مسیر محورهای مواصلاتی، زمینه و امکان ورود مواد مخدر به استان را فراهم کرده است. وی تاکید کرد: تلاش دستگاهها باید بر این باشد که با وجود چنین شرایطی، بروز اعتیاد در استان مهار شود.رییس شورای تامین استان با اشاره به این که حدود ۸۰ درصد زندانیان استان به جرم مواد مخدر در بند هستند خاطرنشان کرد: اغلب این افراد جوان هستند و با جرایم سنگین، محکومیت اعدام یا زندانیهای طولانی مدت در زندان به سر میبرند که طبیعتا حضور آنها در زندان، تبعات فراوانی را برای خانوادههایشان به همراه دارد.
وی گفت: وقتی ما برای معیشت، اشتغال و ارتزاق افراد جامعه تلاش نکنیم، احتمال بروز کسب و کارهای غیرقانونی وجود دارد.ملانوری با تاکید بر این که زمینههای اشتغال، ثروت و رفاه در استان وجود دارد متذکر شد: اگر تنها راه معیشت در خراسان جنوبی کشاورزی بود با توجه به همجواری با کویر، خشکسالیهای پی در پی، کمآبی و نبود باران، میتوان پذیرفت که مشکلاتی در بحث ارتزاق مردم وجود داشته باشد اما زمانی که استان ظرفیت کشت گیاهان کمآب بر را دارد و در حوزه معدن، گردشگری، صنعت و سایر بخشها از استعدادهای زیادی برخوردار است، هیچ بهانهای برای اشتغال، قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف شورای هماهنگی مواد مخدر و کمیتههای مرتبط باید این باشد که با ارائه طرحهایی متناسب با ظرفیتهای استان، فرصتهای اشتغال محله محور را برای افراد در معرض آسیب فراهم کند.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار قابل تامل برگشت معتادان بهبود یافته به مصرف دوباره اظهار کرد: عمده دلیل برگشت دوباره این افراد به دامن اعتیاد، معیشت و نپذیرفتن توسط خانواده و افراد جامعه است.وی گفت: فرد معتاد پس از ترک، نباید به حال خود رها شود و باید تحت نظر و مراقبت قرار داشته باشد.ملانوری با اشاره به این که در حوزه آسیبهای اجتماعی، تعصب و انگیزه دارد افزود: اگر آسیبهای اجتماعی را به حال خود رها کنیم، تبعات ناشی از آن، تمام جامعه را درگیر میکند. وی تصریح کرد: مهمترین آسیبهای ناشی از اعتیاد؛ طلاق، قتل، بزه، همسرآزاری و کودکآزاری است لذا باید مدیریت شود.

طرح آشتی کنان در مساجد پایلوت استان کلید خورد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در طرح ورود مصلحین و حکمین قرآنی به دعاوی خانوادگی با هماهنگی مرکز امور مساجد، چند مسجد به عنوان پایلوت انتخاب و سپس طرح به سایر مساجد استان توسعه داده میشود. حجت الاسلام وحدانینیا، افزود: چون بسیاری از مشکلات ناشی از فقر اقتصادی است باید از وجود خیرین هم در این زمینه استفاده شود.وی گفت: اختلافات خانوادگی باید با محوریت مساجد مرتفع شود تا با شناسایی و مشاوره جامعه هدف، تشکیل پروندههای قضایی کاهش یابد. وی افزود: به این سمت آمدیم که با هدف کاهش اختلافات در حوزه خانواده که رهبری در این خصوص تاکید دارند و سایر دعاوی، فرهنگسازی شود که راه حل اختلاف و نزاعها صرفا کشاندن اختلاف به دادگاه نیست و میتوان با ورود افراد معتمد در هر محله اختلاف را به آشتی منتهی کرد. وحدانی گفت » طرح دعاوی خانوادگی در دادگاه گاهی سبب زندان رفتن یکی از طرف دعوی میشود که با کاهش تشکیل پروندههای قضایی میتوان بخش قابل توجهی از این پرندهها را قبل از تشکیل با میانجگریها مرتفع کرد. وی تصریح کرد: کسانی که در این حوزه ورود پیدا میکنند باید منادی صلح و سازش باشند.

امهال حق بیمه سهم کارفرما برای کارگاههای آسیب دیده از کرونا

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ رسته فعالیت شغلی مشخص شده مشمول امهال حداکثر ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی آذرماه و دی ماه سال ۱۳۹۹هستند.علیرضا محمدی در گفتگو با تسنیم، اظهار کرد: مراکز گردشگری از اول مهر امسال تا پایان سال جاری می توانند بدون پرداخت حق کارفرما و فقط با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه شده بدون جریمه، لیست بیمه خود را ارسال کنند. محمدی به کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماه آذرماه و دی ماه ۹۹ اشاره کرد و اظهار کرد: مراکز آموزشی، آموزشگاهها و مهد کودکها، مراکز فرهنگی هنری و رسانهای، موزهها، سینما و تئاترها، مراکز تفریحی، باغ وحشها و شهر بازیها، مراکز ورزشی، باشگاهها و مراکز ورزشی آبی و استخرها و مراکز مربوط به گردشگری شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مجتمعهای جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بومگردی، مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، خدمات بین راهی و زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانسهای مسافرتی از جمله کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای آذرماه و دی ماه ۹۹ هستند.وی شرکتهای حمل و نقل مسافر برون شهری، چایخانهها، قهوهخانهها، مراکز تهیه و طبخ غذا، قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه های مردانه، آرایشگاههای زنانه و سالنهای زیبایی را از دیگر کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای آذرماه و دی ماه ۹۹ عنوان کرد.مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی، مراکز عرضه گل و گیاههای زینتی و ماهیان زینتی و نمایشگاههای تجاری اعم از عمومی تخصصی و بینالمللی از جمله کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای آذرماه و دی ماه ۹۹ عنوان کرد.
اهمیت پوشش کامل دیجیتال در استان
کاوش-باید در تمام مناطق استان پوشش کامل دیجیتال داشتخ باشیم. استاندار خراسان جنوبی با تاکید این در جلسه هم اندیشی مدیرکل فرستنده های تلویزیونی و FM سازمان صدا و سیمای کشور و هیئت همراهش موضوع گفت: با توجه به حجم کار و زیرساخت هایی که برای تحقق این برنامه باید فراهم شود، کار سختی به نظر می رسد اما باید با برنامه ریزی و جدیت دنبال شود و به نتیجه برسد. وی ملانوری با اشاره به فعال بودن مرز ماهیرود، وجود ۴ شهرستان مرزی، قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور و همسایگی با چند استان بزرگ، متذکر شد: ما ناچاریم در بحث توزیع خدمات، علاوه بر جمعیت ساکن، جمعیت سیال و در تردد را نیز پوشش دهیم.استاندار با تشریح اقدامات استان در زمینه توسعه خدمات صدا و سیما گفت: در مناطق مختلف استان، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها زیرساخت های لازم برای نصب تجهیزات را در ۳۰ فرستنده دیجیتال فراهم کرده اند.وی با اشاره به شرایط شهرستان های فردوس، سرایان و بشرویه که با نصب ۴ ایستگاه به پوشش کامل می رسند، خاطرنشان کرد: برای دیگر مناطق هم باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا دردوره زمانی مشخصی ، پوشش دیجیتال کامل شود.در این مراسم مدیرکل فرستندههای تلویزیونی و FM رادیویی سازمان صداوسیما با اشاره به موفقیت اداره کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در هفدهمین اجلاس فناوری رسانه ملی، به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه فرستنده های دیجیتال و HD سازی تصاویر تلویزیونی گفت. دامغانیان خاطرنشان کرد: HD سازی تصاویر تلویزیونی به طور جدی در دستور کار سازمان صداو سیما قرار دارد و در خراسان جنوبی نیز به زودی ۴ شبکه دیگر به مجموعه شبکه های بیرجند اضافه می شود. آینه دار مدیرکل صداوسیمای مرکزاستان نیز گفت: نصب و راه اندازی ۴ ایستگاه در شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان، که پوشش دیجیتال منطقه غرب استان را کامل می کند.

استاندار: خروج محصولات استراتژیک به صورت فله ای عاقلانه نیست
گروه خبر- این عاقلانه نیست که زرشک، عناب و زعفران استان به صورت فله ای و به شکل فعلی عرضه شود. استاندار خراسان جنوبی در نشست مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان با اشاره به اینکه بزرگترین مرز ایران و افغانستان در کشور، در خراسان جنوبی است گفت: یکی از پیشران های توسعه ای استان، مرز است که این قابلیت را ایجاد می کند تا ما از مراودات با کشورهای همسایه بهره مند شویم. وی ملانوری افزود: تکلیف نمایندگی وزارت خارجه در استان این است که شرایط برای مراودات ما با کشور همسایه تسهیل شود چراکه، نه تنها برای ارتباط ایران با افغانستان، بلکه با دیگر کشورها نیز این تنها راه است.وی با تأکید بر این که در این زمینه مکاتباتی هم صورت گرفته که باید برای تحقق کامل پیگیری شود، خاطرنشان کرد: نمایندگی وزارت خارجه باید با قید فوریت این موضوع را در دستور کار قرار دهد.استاندار با تأکید بر این که ما باید به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم، گفت: در ستاد توسعه خاوران به این نکته توجه شده که ظرفیت های استان باید به جامعه بین المللی معرفی شوند. این عاقلانه نیست که زرشک، عناب و زعفران استان به صورت فله ای و به شکل فعلی عرضه شود، در حالی که در دنیا خریداران زیادی دارد و با وجود این نیاز، عملاً ما نباید مشکل بازار فروش داشته باشیم. وی ادامه داد: ما باید به گونه ای اقدام کنیم و به شکلی همه ظرفیت های اداری و قانونی را بکار بگیریم که شرایط برای ورود و سرمایهگذاری بخش خصوصی تسهیل شود.

احزاب مطالبه گری صحیح را به مردم نشان دهند

جم- یکی از وظایف احزاب، تقویت روحیه مطالبه گری در مردم است. استاندار خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی خانه احزاب استان گفت: با توجه به این که احزاب از تجمع نخبگان شکل می گیرد ، بنابراین یکی از با ارزش ترین جایگاه ها برای استفاده از ظرفیت های نخبگان در تصمیم گیری ها، احزاب و گروه های سیاسی است.ملانوری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: افرادی که در گروه های سیاسی فعالیت دارند، افرادی با هوش، ذکاوت، انگیزه، استعداد و علاقه هستند. استاندار با اشاره به حوزه وظایف و اختیارات احزاب و گروه های سیاسی، گفت: در این مسیر چند نکته را باید مدنظر داشته باشند که مهمترین آنها آگاه سازی و آشنا کردن مردم با مسایل پیرامونی شان است تا با اطلاع از جایگاه واقعی خود، بدانند که می توانند مؤثر باشند.ملانوری ادامه داد: احزاب باید مردم را به مشارکت در فعالیت های اجتماعی ترغیب کنند که مهمترین این نوع مشارکت، حضور در عرصه انتخابات است.ملانوری با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف احزاب، تقویت روحیه مطالبه گری در مردم است.گفت: مطالبه گری به معنای بالا بردن سطح مطالبات منطقی، عقلایی و قانونی است، برای مثال در همین استان با وجود منابع غنی و منحصر به فردی که در همه مناطق داریم، پایین بودن سطح مطالبه گری مردم، عامل اصلی توسعه نیافتگی است.
ملانوری از دیگر وظایف گروه های سیاسی به موضوع بالا بردن سطح امید و نشاط در جامعه اشاره کرد.و افزود: نتیجه همه این وظایف باید این باشد که مردم در فعالیت های اجتماعی به ویژه مشارکت در انتخابات حضوری پررنگ تر داشته باشند .

۶۵۰ برنامه دهه بصیرت در استان برگزار میشود
مهر- معاون سپاه انصارالرضا(ع) استان از برگزاری ۶۵۰ عنوان برنامه در استان خبر داد سرهنگ هزاری از برگزاری ۶۵۰ عنوان برنامه در قالب ۴۰ سرفصل در استان خبر داد و گفت: ۶۳ زندانی جرائم غیر عمد استان به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی آزاد میشوند وی افزود: برنامههای دهه بصیرت امسال از ۹ دی آغاز شده و تا ۱۹ دی ادامه دارد. هزاری ادامه داد: چاپ دو جلد کتاب، برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی، برگزاری وبینارهای بصیرتی، برگزاری کارگاههای آموزشی، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم و توزیع دو هزار جلد کتاب «سرباز ولایت» از جمله این برنامهها است. وی از آزادی ۶۳ زندانی جرائم غیر عمد خراسانجنوبی توسط خیران و سپاه در روز ۱۸ دی به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار با مشارکت خیران بستههای معیشتی در راستای مرحله دوم از گام سوم کمکهای مومنانه بین خانوادههای محروم استان توزیع میشود.معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسانجنوبی با اشاره به اینکه بازخوانی وصیت نامه شهید سلیمانی از دیگر برنامههای دهه بصیرت و سالگرد شهادت سید شهدای جبهه مقاومت است، افزود: این مسابقه به صورت مجازی برگزار میشود. هزاری اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دل نوشته، اجرای گروههای سرود، آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی در مناطق مرزی و برگزاری برنامه چله بیداری ویژه دانشآموزان با استفاده از بستر شبکه شاد از دیگر برنامههایی است که در هفته بصیرت برگزار میشود. وی با تأکید بر اینکه همه برنامهها با رعایت پروتکلهای بهداشتی و با جمعیت محدود برگزار میشود، یادآور شد: برنامه محوری اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش روز جمعه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۸ در حسینیه جماران بیرجند برگزار میشود.

شناسایی ۲۹بیمار جدید و فوت یک نفر دیگر

کرونا، ۲۴ساعت گذشته در خراسان جنوبی، یک نفر را به کام مرگ برد و ۲۹نفر را بیمار کرد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۲۹آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۱۰نفر در بیمارستانها بستری اند و ۱۹نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: همچنین با مرگ یک نفر دیگر در ۲۴ساعت گذشته، تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا به ۷۱۴مورد در استان رسید.

فراخوان مسابقه فرهنگی “ نامه ای به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی”

به مناسبت اولین سالگرد عروج سردار رشید اسلام شهید “حاج قاسم سلیمانی” و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دلاوریهای این سردار شهید گرانقدر مسابقه فرهنگی با عنوان” نامه ای به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی “ برگزار میگردد. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه، با اشاره به اجرای برنامه های یکپارچه جهت گرامیداشت و تکریم شخصیت والای سردار دلها، شرکت مخابرات ایران مسابقه ی فرهنگی با عنوان “ نامه ای به سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی “ ویژه عموم برگزار می کند. مکتب حاج قاسم مکتب صداقت، مردمداری، عشق به قرآن و عشق به ولایت است، بنابراین از علاقه مندان دعوت بعمل می آید جهت شرکت در این مسابقه آثار خود را تا روز شنبه “ ۲۰ دی به نشانی ایمیل: info@tci.ir ارسال نمایند.

بیش از ۸۷ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده ای تست شدند

مدیرکل استاندارد استان از بازرسی و آزمون بیش از ۸۷ باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.مروی مقدم، با اشاره به اینکه طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کاربرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند، افزود: کلیه وسایل توزین در فواصل زمانی معین به صورت دورهای باید مورد آزمایش وکالیبره شرکتهای قانونی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران قرار گیرند. وی گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط شرکت همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دورهای، تعداد ۸ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جادهای بر اساس استاندارد ملی مربوطه در طول ۹ ماهه سال۹۹ مورد آزمون قرار گرفت.

افزایش ۷۵درصدی خرید زعفران از کشاورزان

صدا و سیما – خرید زعفران از کشاورزان استان امسال ۷۵درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت. مدیر تعاون روستایی استان گفت: زعفران امسال کشاورزان استان از ۲۰آبان تا ۳۰آذر به صورت حمایتی توسط چهار عامل خرید ثابت در شهرستانهای بیرجند، قاین سرایان و فردوس و یک عامل خرید موقت در بشرویه خریداری شد. ضیائیان احمدی افزود: خرید حمایتی امسال، قیمت هر کیلوگرم زعفران پوشال مرغوب ۱۱میلیون تومان و هر کیلوگرم زعفران نگین ۱۳میلیون تومان تعیین شده بود که به طور متوسط ۱۵تا۲۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی موجود در بازار است.

اتمام عملیات احداث و آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی اتحاد در ارسک

گروه خبر – عملیات زیرسازی و اجرای آسفالت سرد راه روستایی اتحاد در بخش ارسک به طول ۱۰ کیلومتر پایان یافت. محمد خیری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بشرویه عنوان کرد: این پروژه به صورت مشارکتی ( امانی و پیمانی ) از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی آن آغاز شده که برای اجرای این پروژه مبلغ معادل ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ، استانی و داخلی هزینه شده است.

اشتغال ۸۰۰ نفر در توسعه گلخانه های استان

فارس- ۸۰۰ نفر به طور مستقیم در گلخانه های استان مشغول به کار شده اند.رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ نفر بهطور مستقیم در گلخانههای خراسانجنوبی مشغول به کار هستند، گفت: ۴۰ درصد تولیدات گلخانهای در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استانها ارسال میشود. قوسی توسعه محصولات گلخانهای را یکی از راههای مهم توسعه بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در راستای طرح نهضت گلخانهای در استان انجام شده است.وی بازاریابی و فروش محصولات گلخانهای را یکی دیگر از کارهای در دست اقدام ذکر کرد و گفت: اگر افزایش تولید داشته باشیم بهطور حتم بازار و فروش و صادرات نیز بهتر خواهد شد.وی از تولید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانهای طی ۹ ماهه امسال خبر داد و عنوان کرد: این تعداد محصول در ۷۷ هکتار اراضی گلخانهای خراسانجنوبی تولید شده است. قوسی ارزش ریالی این تولیدات را ۵۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین تولیدات گلخانهای در شهرستانهای قاین، خوسف و فردوس تولید شده است.

ورود اولین محموله گندله به مجتمع فولاد قاینات

صدا و سیما – روز گذشته اولین بخش از محموله ۲۵هزار تُنی گندله به میزان ۳۵۰تُن به مجتمع فولاد قاینات وارد و تخلیه شد. با ورود اولین محموله گندله به مجتمع فولاد قاینات اولین گامها برای راه اندازی واحد احیاء مستقیم مجتمع فولاد قاینات برداشته شد. بخشهای دیگر این محموله روزانه از معدن سنگ آهن چادرملو اردکان یزد بارگیری و به این مجتمع ارسال خواهد شد.

راه اندازی سامانه تصمیم به منظورکاهش تأثیرات منفی طلاق

کاری – با توجه به آمار طلاق در استان سامانه دیگری با عنوان تصمیم به منظور کاهش این عارضه در استان راه اندازی شد. مدیرکل بهزیستی استان از راه اندازی سامانه تصمیم به منظور کاهش تاثیرات منفی طلاق، با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بیرجند خبر داد. عرب نژاد افزود: زوجین متقاضی طلاق ابتدا با مراجعه به سامانه تصمیم نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند سپس در زمان تعیین شده به مرکز مداخله در کنترل و کاهش طلاق بیرجند مراجعه نمایند. وی ادامه داد: همچنین در صورتیکه سازش حاصل نشد، مشاوره های لازم برای دوران پس از طلاق و چگونگی سرپرستی فرزندان ارائه می شود تا فرزندان کمترین آسیب را متحمل شوند.

آغاز ساخت نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان

ساخت نخستین مدرسه استان در پویش همگانی «آجر به آجر» روز گذشته در یکی از روستاهای طبس آغاز شد. واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین خشتگذاری مدرسه روستای پده بید منطقه دستگردان طبس گفت: این دبستان دو کلاسه اولین مدرسه استان است که در طرح آجر به آجر احداث میشود.که ۴۰۰ میلیون تومان از محل هدایای ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر از هماستانیهای شرکت کننده در طرح آجر به آجر برای احداث این مدرسه هزینه میشود.

معرفی ۵۸ طرح صنایع دستی برای دریافت تسهیلات توسعه

۵۸ طرح صنایع دستی در خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی شدند. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گفت: داشتن مجوز صنایع دستی، در این طرح به متقاضیان تا ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۵ ساله پرداخت میشود.

اختتامیه ی اولین دوره مسابقات والیبال ساحلی در بیرجند

قاسمی – اولین دوره مسابقات والیبال ساحلی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند به پایان رسید به گزارش خبرنگار ما، اولین دوره مسابقات والیبال ساحلی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهید «حاج قاسم سلیمانی» ویاد و خاطره «شهید محسن فخری زاده» به میزبانی روستای چهکند با حضور دوازده تیم و باقهرمانی تیم روستای چهکند به پایان رسید. و در ادامه تیمهای حاجی آباد الف وب به مقام دوم و سوم دست یافتند وکاپ اخلاق هم به روستای سرچاه تازیان تعلق گرفت.

بیرجند، تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی

همه شهرستانهای خراسان جنوبی به جز بیرجند در وضعیت زرد کرونا قرار دارند. بر اساس رنگبندی رسمی شهرستانهای کشور از ۱۱دی ۹۹؛ طبس، قائنات، بشرویه، خوسف، درمیان، سربیشه، زیرکوه، فردوس، نهبندان و سرایان در وضعیت زرد و بیرجند، در وضع نارنجی قرار دارند. هفته گذشته بیرجند، قاین و طبس در وضعیت نارنجی و سایر در وضع زرد قرار داشتند. در شهرستانهای با وضعیت نارنجی(پُرخطر) سطح شغلی ۳و۴و شهرستانهای با وضعیت زرد (خطر متوسط) فقط سطح شغلی ۴تعطیل خواهد بود. همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستانهای نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستا نهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عضو هیات علمی موسسه گیاه پزشکی کشور نسبت به زنگ خطر انقراض گیاهان بومی در

بیشتر

حسینی – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از همه ظرفیت ها

بیشتر

پارسی – فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت