طی سه سال گذشته ۱۰ هزار ظرفیت فیبر نوری در استان اجرایی شده است

عکس میرکلانی – مدیر مخابرات استان گفت: تمرکز مخابرات بر گسترش فیبر نوری و اینترنت پرسرعت است که در حال اجرا است؛ و طی سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار ظرفیت فیبر نوری اجرایی در استان اجرایی شده است.
روز گذشته به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی و هیئت همراه از روزنامه آوا بازدید کردند..اسماعیل میری با اشاره به جهاد تبیین اضافه کرد: ارتباط یک تعامل دو طرفه است و رسانه با همکاری سازمان ها می تواند بیشترین تعامل را داشته باشد. مدیر مخابرات استان با بیان اینکه در روستاها فقط وظیفه حفاظت و نگهداری تجهیزات موجود را داریم و در زمینه خدمات اینترنت و تلفن وظیفه ای بر عهده مخابرات نیست، اضافه کرد: با این اوصاف در حال حاضربیش از ۸۰درصد روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است.
هزینه های تلفن ثابت طی ۱۸ سال گذشته افزایشی نداشته است
وی یادآور شد: تعرفه های تلفن ثابت حدود ۱۸سال است که علی رغم افزایش تورم تغییری پیدا نکرده در حالی که هزینه های مخابرات شامل نیروی انسانی، تجهیزات و انرژی بین ۵۰ تا ۲۰۰ برابر افزایش داشته است.مدیر مخابرات منطقه با اشاره به اینکه راه اندازی یک خط تلفن بیش از ۶ میلیون تومان هزینه دارد، اضافه کرد: اما تعرفه برای مشترکین ۲۰۰ هزار تومان می باشد که بسیار اندک است. میری یادآور شد: در خراسان جنوبی ۶۲۰ نیرو به طور مستقیم مشغول به کار هستند و هزینه نگهداری یک خط تلفن ۳۱ هزار تومان و درآمد هر خط تلفن ثابت تنها ۵ هزار تومان می باشد.
وی یاداور شد: از ابتدای دولت با شتاب گرفتن طرح های توسعه ارتباطات روستایی، ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.مدیر مخابرات منطقه با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه مخابرات توسعه خوبی داشته ایم، ادامه داد: مشترکین تلفن ثابت ۶ هزار افزایش داشته و تعداد۱۴۲سایت از اینترنت پرسرعت ۴G برخوردار شده است. وی یادآور شد: عملیات پروژه فیبر نوری در شهرک فرهیختگان، حاجی آباد، معلم ، مدرس، عدالت و رسالت نیز اجرایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت