ضوابط ده ‌گانه برای ثبت‌نام خودرو

ضوابط ده ‌گانه برای ثبت‌نام خودرو

وزارت صمت حضور و ثبت‌نام در فرآیند فروش خودروسازان را مشروط به رعایت شرایط ده‌گانه اعلام کرد. براین اساس در شراط اول عنوان شده که با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد، شرط های بعدی از این قرار است که مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیست،دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است. سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد. افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.،خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست. چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود. هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه و پس از تردد ۱۰۰۰کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.شرط های اخر هم به این نحو است که مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت کنند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است؛ ضمن اینکه شماره شبای اعلامی حتما باید به نام خود متقاضی باشد، چون وجه برگشتی در صورت عدم موفقیت در قرعه کشی، تنها به شماره شبای اعلامی منطبق با نام فرد ثبت‌نام کننده واریز خواهد شد.سند خودرو تا یک سال در رهن شرکت خواهد ماند.

کفه بورس به هوا رود، برای خود کف می‌زنند

دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی، با تاکید بر اینکه نظام پولی و مالی باید با تولید و اشتغال تراز شوند و به تعادل برسند نوشت: اقتصادهای ملی ممکن است دچار تکانه‌های متعددی شوند، اما تامل در وضعیت اقتصاد ایران نشان می‌دهد بیشترین آسیب بر این اقتصاد از ناحیه تکانه‌های سیاسی و تصمیم‌های ناآگاهانه دولت‌ها وارد شده است.برخی دولت‌ها در ایران، اقتصاد را الاکلنگی اداره کرده اند، به نحوی که کفه‌ای را روی زمین متوقف و کفه دیگر را تقویت کرده اند و بدین ترتیب، تعادل اقتصاد را به هم زده اند؛ یک بار به امید کاذب گشایش بین المللی و ورود سرمایه خارجی از ناحیه مذاکرات برجام، روی تولید و سرمایه ملی می‌نشینند و متوقفش می‌کنند و در آن سو با سد شدن مسیر نقدینگی به تولید، با هدف کنترل تورم، سرمایه ملی را با نرخ سود بالا در بانک‌ها حبس کرده، نظام بانکی را هوا می‌کنند. نتیجه این می‌شود که سیل نقدینگی سد بانک‌ها را شکسته، راهی بازار‌های سوداگری و سفته‌بازی چون طلا، ارز، مسکن و… می‌شود، تورم افسار می‌گسلد، ارزش پول ملی به سبب تضعیف تولید، تضعیف می‌شود و سیلی به صورت اقتصاد می‌خورد. سال ۹۶ و ۹۷ اینچنین شد.طی ماه های اخیر، با کاهش نرخ سود بانکی، بانک را هم به کفه تولید افزوده و زمینگیر می‌کنند تا کفه بورس به هوا رود و به سبب این موفقیت، برای خود کف می‌زنند؛ حال آنکه در حال تبدیل نقدینگی بدون پشتوانه به سرمایه بدون پشتوانه هستند. فرجام چنین روندی این است که نهایتا سرمایه تجمیع شده به بانک بازگشته و حجم نقدینگی را افزایش خواهد داد. باز، پس از مدتی سد این سرمایه انباشت شده که مابه‌ازایی در بخش واقعی ندارد، شکسته شده، وارد بازار سفته بازی مالی و دارایی خواهد شد و داستان کاهش ارزش پول ملی تکرار خواهد یافت.اقتصاد زمانی به تعادل واقعی می رسد که از این سیاست‌های الاکلنگی به طور جدی اجتناب شود. نظام پولی و مالی باید با تولید و اشتغال تراز شود و به تعادل برسند، نه اینکه به صورت تک بعدی به بازاری توجه شده و بازارهای دیگر رها شوند.

وام گرفتن در کدام استان راحت‌تر است؟

بانک‌ها برای پرداخت وام به مشتریانشان به قدری سختگیری می‌کنند که حدود ۴۸۱هزار میلیارد تومان در حساب‌های بانکی بیکار مانده است. برخی استان‌ها مثل کهگیلویه و بویراحمد شرایط بهتری دارند.در این استان آنقدر وام گرفتن راحت است که مبالغ تسهیلات حتی از مجموع سپرده‌های بانکی هم بیشتر شده و نسبت این دو به ۱۰۷درصد می‌رسد.

سهامداران نگران نباشند

سرافراز، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران نگران روند کنونی بورس نباشند، گفت: با توجه به رشد پرشتاب شاخص بورس از ابتدای سال جاری تا اواسط اردیبهشت ماه، وجود چنین اصلاحی در بازار طبیعی است.

ترکیه از پیشنهاد کمک ما هم استقبال نکردند

بیژن نامدار زنگنه در خصوص وضعیت صادرات گاز ایران به ترکیه گفت: انفجاری که اوائل سال جاری در خطوط انتقال گاز ایران به ترکیه در خاک این کشور اتفاق افتاد هنوز خطوط آسیب دیده ترمیم نشده است.این در حالی که ترمیم خطوط مدنظر به چند روز بیشتر زمان نیاز نبود. ایران برای کمک به ترمیم خطوط لوله گاز اعلام آمادگی کرد اما این پیشنهاد با استقبال طرف مقابل مواجه نشد.

برداشتن الزام چک صیاد

باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با دستور مدیرعامل گروه سایپا و در راستای تسهیل شرایط در ثبت نام متقاضیان و هموطنان محترم در طرح فروش فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا، الزام چک صیاد برداشته شد و چک عادی نیز برای تسهیلات پذیرفته می‌شود.

طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی

حمید قاسمی ده‌چشمه قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی با گازسوز کردن ۶۰۰ دستگاه وانت‌بار کلید خورده است.وی گفت: این طرح هم‌اکنون به‌صورت عملی آغاز شده است و پیش‌بینی ما این است که روزانه حدود یک هزار دستگاه خودروی عمومی از جمله تاکسی و وانت‌بار گازسوز شوند.

رسته های شغلی جدید آسیب دیده از کرونا

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی ج.ا.ا، برخی از رسته های شغلی جدید از امهال اقساط سه ماهه ناشی از آسیب های ویروس کرونا برخوردار می شوند.

۵۰ کارت اهدایی بنیاد مستضعفان در دیلم به سرقت رفت

تعداد ۵۰ عدد از کارت‌های اهدایی بنیاد مستضعفان به ملوانان آسیب دیده از بیماری کرونا در فرمانداری شهرستان دیلم به سرقت رفت.بنیاد مستضعفان دراقدامی حمایتی و نوع‌دوستانه تعدادی کارت هدیه پنج میلیون ریالی برای ملوانان آسیب دیده از ویروس کرونا در استان بوشهر اختصاص داد که بخشی از آن به این قشر در شهرستان دیلم اختصاص یافته بود.یک مقام آگاه در دیلم گفت: از مجموع یک هزار سهمیه کارت اهدایی ۹۵۰ عدد آن در بین ملوانان توزیع و ۵۰ عدد از این کارت‌ها در فرمانداری به سرقت رفت.

معلمی که خودسوزی کرده بود درگذشت

نوری زاده رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم مسجدسلیمانی که اردیبهشت‌ماه امسال در جریان اختلاف با پرسنل اجراییات شهرداری این شهرستان اقدام به خودسوزی کرده بود روز یکشنبه فوت کرد.

عروسی و عزا عامل انتشار کرونا در خوزستان

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برگزاری آیین عروسی و عزاداری و تجمعات چند نفره و گروهی در خوزستان عامل انتشار بیماری کروناست. درخواست ما این است که مردم خوزستان همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا میزان موارد مرگ و میر را به حداقل برسانیم. میزان بستری و مرگ و میر در کشور به طرز قابل توجهی در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد نسبت به اوج بیماری کاهش یافته، اما در برخی استان‌ها با روند صعودی مواجه هستیم که بالاترین صعود مربوط به خوزستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت