ضربه ی دوبل نبود سالن به شمشیربازی استان

«بیش از دو ماه است که سالنی برای تمرین نداریم ، در پایگاه قهرمانی تمرینات محدودی را انجام می دهیم و با وجود قهرمانی های فراوان کسی به این مسئله توجه نمی کند». نبود سالن برای تمرین مشکل مهمانان این بار نشست ورزشی آوا بود، هیئت شمشیربازی با وجود مدال آوری های فراوانی که به دست آورده است اکنون از مهمترین گزینه که سالن ورزشی است محروم است.

۲ ماه بدون سالن

یوسفی، مربی و پیشکسوت شمشیربازی استان در این نشست اعلام کرد: مهمترین مشکل ما این است که بیش از ۲ ماه هیچ مکانی برای تمرین نداریم. وی با بیان اینکه در گذشته در یک زیرزمین تمرین می کردیم، عنوان کرد: اکنون آن را هم مجبور به تخلیه شدیم و به صورت پراکنده در پایگاه قهرمانی به صورت محدود تمریناتی انجام می دهیم. به گفته وی شمشیربازان، باید در مکانی استاندارد و با پیست مناسب تمرین داشته باشند که اکنون وجود ندارد. این مربی و قهرمان مشکل دیگر را مسائل مالی دانست و تصریح کرد: تجهیزات شمشیربازی هر روز گران تر می شود و اسپانسری نیز وجود ندارد و کمک های مالی اداره کل ورزش نیز به سالی یک بار رسیده است، حدود ۲۵ میلیون تومان برای یک سال اعتبار داشته ایم.  یوسفی افزود: به عنوان مثال یک شمشیر برای ورزشکاری که در سطح ملی کار می کند در سال چندین مرتبه می شکند و باید تعویض شود، به همین دلیل این ورزش هزینه های بالایی به همراه دارد که هیئت تا حد توان در این زمینه کمک می کند. به گفته وی تجهیزات کنونی هیئت ۱۵ سال قدمت دارد و باید به روزرسانی شود.

اعزام به لیگ نیازمند حمایت مسئولان

این مربی و پیشکسوت هیئت شمشیربازی استان مشکل بعدی را کرونا دانست و افزود: یک سال به این دلیل مسابقه ای نبوده است و در سال جدید لیگ شمشیربازی شروع خواهد شد و باید از اکنون برای یافتن اسپانسر یا حمایت اداره کل ورزش پیگیر باشیم. یوسفی با بیان اینکه شمشیربازان استان در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ با بودجه هیئت در لیگ حضور داشتند، عنوان کرد: بیشترین مدال ها را کسب کردیم، این ورزش نیاز به مبالغ بالایی برای حضور در لیگ ندارد و با مبلغ اندک می توان از آن حمایت کرد. وی بیان کرد: فدراسیون شمشیربازی برای استان های کمتر برخوردار مزیتی قائل شده است که شامل حذف ورودی لیگ برای این استان ها است که خراسان جنوبی نیز جزو آنها می باشد و فقط باید از طریق اداره کل ورزش و جوانان یا اسپانسر برای اعزام حمایت مالی شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان را ندیده ایم

یوسفی درخواست کرد مدیرکل ورزش و جوانان زمانی تعیین کنند تا به دیدار ایشان برویم، چرا که هر وقت درخواست دیدار داشتیم ما را به معاون توسعه امور ورزش ارجاع دادند ولی برای شفاف شدن موضوعات باید با مدیرکل دیدار داشته باشیم که هنوز موفق به این کار نشده ایم.  وی اعلام کرد: در سال ۹۷ حدود ۷ مدال کشوری در بخش آقایان و ۲ مدال کشوری در بخش بانوان و در سال ۹۸ نیز با وجود تمام مشکلات ۴ مدال کشوری داشته ایم و چندین نفر از ورزشکاران استان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند. به گفته وی هر ساله از سال ۹۶ طرح استعدادیابی در استان اجرا می کنیم ولی شرایط برای حفظ و نگهداری آنها مانند سالن فراهم نیست.

هر چه سریعتر مشکل سالن رفع شود

محدثه سالارپور، از قهرمانان بانوی شمشیربازی استان نیز عنوان کرد: به دلیل نبود سالن فقط برای آمادگی جسمانی در پایگاه قهرمانی تمرین می کنم و درخواست دارم که هر چه سریعتر مشکل سالن برطرف شود. وی با بیان اینکه بانوان زیادی به این رشته علاقه مند هستند، گفت: فرهنگ سازی در این زمینه انجام نشده و خانواده ها گمان می کنند رشته خطرناکی است ولی اگر از نزدیگ این رشته را ببینند جذب آن خواهند شد.  دانشمند، از قهرمانان پر مدال این ورزش هم در این نشست بزرگترین مشکل را سالن دانست و عنوان کرد: برای آمادگی حضور در اردوی تیم ملی به اجبار در پایگاه قهرمانی تمرین می کنیم با وجود اینکه پایگاه بزرگ است ولی با وجود کرونا خیلی شلوغ است.  وی تأکید کرد: اگر مشکل سالن برطرف شود و سالن اختصاصی وجود داشته باشد می توان در هر سه اسلحه بیرجند را فعال کرد چرا که تاکنون فقط در یک اسلحه «اپه» مدال آوری داشته ایم.  وی افزود: در دو هفته اردوی تیم ملی حدود ۳ تیغه شمشیر می شکند؛ هر تیغه حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد که هیئت تا حد توان کمک می کند ولی برای ورزشکار حرفه ای هزینه های بالایی به همراه دارد. رزاقی، یکی دیگر مدال آوران ورزش شمشیربازی با بیان اینکه فقط هیئت استان از ما حمایت کرده است، گفت: خانواده های دیگر که وضعیت را می بینند، می گویند چه قهرمانانی هستید که حتی سالن برای تمرین ندارید. به گفته وی در پایگاه قهرمانی روی تاتامی تمریی می کنیم که اگر یک حرکت اشتباه بزنیم آسیب های جدی به همراه دارد. .  وی بیان کرد: به مسابقات کشوری و اردوی تیم ملی می رویم ولی کسی از مسئولان ورزشی استان درباره آن اطلاع ندارد و حمایتی نشده ایم.  دیگر چه تعداد مدال کشوری بیاوریم که دیده شویم در حالی که پر مدال ترین رشته ورزشی در استان هستیم .

مشکل اساسی نبود ثبات مدیریتی

رئیس هیئت شمشیربازی استان نیز در نشست آوا گفت: شنیدن این مسائل و مشکلات از قهرمانان و دعوت شدگان به اردوی تیم ملی برای من باعث شرمندگی است که در این شرایط بحرانی باز هم با علاقه کار می کنند و به اردوی تیم ملی می روند. قلاسی مود با اشاره به اینکه مشکل اساسی استان نبود ثبات مدیریتی است، خاطر نشان کرد: در زمان مدیریت سابق قول بازسازی سالن در حاشیه خیایان استقلال داده شد که تجهیزات و آهن آلات نیز خریداری شد ولی با تغییر مدیریت این موضوع نیز وتو شد،  وی عنوان کرد: در سالن ورزشی ولایت نیز مشکلاتی وجود دارد که ما اعلام آمادگی کرده ایم که سالن و مهمان سرایی در آنجا با کمک شهردای ایجاد می کنیم ولی از اداره کل ورزش و جوانان هیچ کسی حاضر به حضور در جلسه و بررسی این موضوع نشده است. رئیس هیئت شمشیربازی استان اعلام کرد: در مجمع عمومی هیئت، از رئیس فدراسیون قول یک پیست را گرفتیم به شرط اینکه خانه شمشیربازی در استان تأسیس شود ولی سالنی برای اینکار نداریم و این فرصت را از دست دادیم. قلاسی مود ادامه داد: زمانی که به عنوان سرپرست تیم ملی اعزام شده بودم درخواست فعال کردن رشته «سابر» در استان را کردم که موافقت شد… ادامه دارد قاسمی-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت