شوک معاون وزیر از وضعیت کرونای استان

مهدی آبادی- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر (عج) با اشاره به وضع قرمز شیوع کرونا در خراسان جنوبی گفت: شاهد روند رو به رشد ویروس کرونا درخراسان جنوبی هستیم و تعداد مراجعات روزانه افزایش یافته است. قاسم جان بابایی روز گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی عصر (ع) افزود: نمونه تست نزدیک به ۸۰ درصد افراد مثبت است که بیانگر آلودگی بالا در بیرجند و این نگران کننده است. وی با بیان اینکه این مقدار آلودگی در شهر نگران کننده است، عنوان کرد: خراسان جنوبی از استانهای پهناور کشور است که در هر کیلومتر وسعت آن ۴ تا ۶ نفر جمعیت دارد و توقع این حجم بالای بیماری وجود نداشت. معاون وزیر بهداشت رعایت نکردن مسائل بهداشتی را از دلایل افزایش روند شیوع بیماری دراستان دانست و گفت: مردم با فاصله گذاری اجتماعی، و استفاده جدی از ماسک برای شکستن این سیکل همرایی کنند. جان بابایی افزود: امیدواریم با همکاری مردم شاید تا دو هفته دیگر شاهد کاهش بیماری در بیرجند و سایر شهرستانهای خراسان جنوبی باشیم.

عملکر خوب کادر درمانی استان
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بخشهای بیماران کرونا بیمارستان ولیعصر (عج) و رازی شهرستان بیرجند اظهار کرد: برای ارزیابی وضعیت بیماری کرونا در استان و نحوه ارائه خدمات و همچنین دلجویی از کادر خدوم درمان که در حال ارائه خدمت به بیماران هستند، به این شهرستان سفر کردیم. جان بابایی تصریح کرد: کادر درمان این استان در تأمین دستگاههای اکسیژن رسان برای بیماران کرونایی خوب عمل کرده است و ما از مردم درخواست میکنیم برای حفظ جان خود و جلوگیری از خستگی کادر درمان، بیش از پیش دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

شکستن حلقه های کرونا توسط مردم امکانپذیر است
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در حاشیه نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در بیرجند گفت: راه جلوگیری از شیوع کرونا این است که حلقههای آن شکسته شود که این کار توسط مردم امکانپذیر است و درخواست داریم مردم همکاری بیشتری داشته باشند. جان بابایی افزود: اگر همه مردم ورود جدی کرده و بیماری را مدیریت کنند، از ۲ هفته بعد تا یک ماه دیگر شاهد کاهش روند بیماری از جمله در استان خراسان جنوبی خواهیم بود به حدی که به کمترین تعداد برسد. وی تاکید کرد: مردم باید مراعات کنند و نشستهای خانوادگی، تجمعها و مراسم را برگزار نکنند یا با حداقل تعداد افراد برگزار شود.جان بابایی با اشاره به فصل برداشت محصول در برخی استانها و مسائل کارگری گفت: در برخی شهرها که اکنون فصل برداشت زعفران، پسته یا سایر محصولات است متاسفانه میزان بیماری نیز افزایش یافته است. وی ادامه داد: کارگران به صورت تجمعی نسبت به برداشت محصول اقدام میکنند لذا ضروری است قبل از شروع به کار از طریق بهداشت با پیگیری و نظارت فرمانداران این افراد بررسی شوند. معاون وزیر بهداشت گفت: آن دسته از کارگرانی که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند باید با مراجعه به مراکز بهداشت، تست کرونا انجام دهند.

ظرفیت نمونه گیری کرونا در خراسان جنوبی به سه برابر افزایش می یابد
وی افزود: خوشبختانه امکان انجام آزمایش کرونا برای مردم فراهم است و در خراسان جنوبی حداکثر ظرفیت آزمایش بیش از ۳۰۰ مورد روزانه انجام میشود که به زودی این ظرفیت ۲ تا سه برابر خواهد شد. جان بابایی با بیان اینکه آزمایش کرونا به صورت رایگان انجام میشود گفت: درخواست داریم اگر در مراکز تجمعی و سایر مکانها کارمند یا کارگری دارای علائم است برای انجام تست کرونا مراجعه کند و اگر تست وی مثبت شود بلافاصله جدا شود.وی با بیان اینکه به زودی منابع مالی به استان خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت گفت: در این مدت تختهای آی. سی. یو در استان به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است و باز هم بیشتر خواهد شد. جان بابایی ادامه داد: همچنین امکانات تشخیصی، نمونهگیریها و تختهای بستری خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت به اضافه منابعی که تا پایان ماه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تزریق خواهد شد.

الزام دستگاه های اجرایی برای به روزرسانی کانال های ارتباطی با مردم

شماره تلفن های خود را در مرکز ۱۱۸ مخابرات به روز کنند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محبی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: همه مسئولان و مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در اسرع وقت نسبت به، به روزرسانی اطلاعات ارتباطی خود در سامانه ۱۱۸ شرکت مخابرات اقدام نمایند. محبی با اشاره به اقدام شرکت مخابرات در تغییر شماره تلفن ها در اقصی نقاط شهر و نقل و انتقالات برخی دستگاه ها، اظهار کرد: یکی از ایرادات وارده بر شرایطِ برخی دستگاه ها این است که بعد از این تغییرات شرکت مخابرات و یا جابه جایی ها و نقل مکان کردن ها، اطلاعات شماره تلفن های خود را در مرکز ۱۱۸ مخابرات به روز نکرده اند. به گفته وی؛ این کوتاهی ها سبب شده افراد برای دسترسی به دستگاه ها و پیگیری مشکلات خود از طریق تماس تلفنی با مشکل مواجه شوند. مدیرکل روابط عمومی استانداری متذکر شد: تعدد خط های ارتباطی نیز می تواند این ابهام که دستگاه ها پاسخگو نیستند را برطرف نماید. محبی ادامه داد: وجود یک خط ارتباطی و تماس های مکرر، احتمال پشت خطی بودن فرد تماس گیرنده و تصور عدم تعهد و پاسخگو نبودن را تشدید می کند. وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند در این خصوص هم تصمیمی جدی اتخاذ نمایند.مدیرکل روابط عمومی استانداری تصریح نمود: در شرایط موجود و با شیوع ویروس کرونا باید راه های ارتباط مجازی مردم با دستگاه ها فعال تر گردد. محبی افزود: دستگاه ها باید تلاش کنند امکانات دسترسی به خدمات را به نوعی گسترش دهند که فرد برای رفع نیاز خود به دستگاه، مراجعه حضوری نداشته باشد. وی تأکید کرد: معرفی راه های ارتباطی از قبیل شماره تلفن، ایمیل، کانال های فعال در فضای مجازی و… راهی برای بهره برداری مردم از خدمات دستگاه هاست. به گفته وی؛ مردم می توانند از طریق این راه های ارتباطی به راحتی با دستگاه مربوطه در تماس باشند و مطالبه خود را مطرح نمایند. مدیر کل روابط عمومی استانداری اظهار کرد: مهمترین وظیفه روابط عمومی ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی، پاسخگویی به مطالبات مردم است. محبی گفت: از آن جایی که روابط عمومی، حلقه اتصال مردم با دستگاه می باشد، لذا باید از پس این وظیفه خطیر به خوبی برآید. وی تأکید نمود: موضوع پاسخگویی به مطالبات مردمی از مواردی است که در ارزیابی دستگاه های اجرایی لحاظ می گردد.به گفته وی؛ در ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه ها نیز موضوع پاسخگویی به مطالبات و پیگیری خواسته های مردم از ملاک های امتیازآور می باشد.

شناسایی ۲۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۹ آزمایش جدید گرفته شد که از این تعداد جواب ۲۱۵ آزمایش مثبت اعلام شد.دکتر مهدی زاده گفت: ۴۹ نفر از مبتلایان جدید شناسایی شده مربوط به بیرجند، ۴۵ نفر قاین، ۲۳ نفر فردوس، ۱۷ نفر سرایان، ۱۵ نفر درمیان، ۹ نفر خوسف، سربیشه، نهبندان و زیرکوه هرکدام ۵ نفر و یک نفر مربوط به بشرویه است.وی افزود: همچنین با فوت ۷ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در استان به ۲۷۴ مورد افزایش یافت.

امام جمعه بیرجند: برخورد قاطع با فرار مالیاتی صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در برابر اقشار کم درآمدتر با سهولت و رأفت و با افرادی که فرار مالیاتی دارند، محکم و برابر قانون برخورد کنید.حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار کرد: مسئله مالیات در جامعه بشری دلیل مشخصی دارد چرا که برای امرار معاش افراد در یک جامعه باید یکسری شرایطی فراهم شود که این شرایط را باید دولت در کشور فراهم کند و یکی از منابع فراهم کردن این شرایط منابع مالیاتی است. وی به شفاف سازی نحوه و دلایل اخذ مالیات تاکید کرد و افزود: در سازمان امور مالیاتی چه خوب است که توجیه مردم به شکل بهتری صورت بگیرد، تا مردم تصور نکنند مالیاتی که پرداخت میکنند را مجبور به پرداخت شدهاند.

مدافع سلامت خراسان جنوبی به خیل شهدا پیوست

ایرنا – «کاظم احمدی» از کادر بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس در استان خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به خیل شهدا پیوست. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه در پیامی شهادت مدافع سلامت استان خراسان جنوبی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت سرپرست استانداری در پی درگذشت مدافع سلامت

سرپرست استانداری خراسان جنوبی در پیامی درگذشت مدافع سلامت استان در شهرستان طبس را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی استانداری در پیام ناصر خوش خبر آمده است: عروج ملکوتی مدافع سلامت استان، کادر خدوم و زحمتکش بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، “کاظم احمدی” که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد، موجب تأثر و تالم گردید.

طرح مدرسه اشتغال در خراسان جنوبی اجرا میشود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: طرح مدرسه اشتغال با مشارکت قرارگاه بسیج سازندگی در مدارس روستایی استان اجرا میشود. سردار قاسمی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان که در آستانه هشتم آبان روز نوجوان و بسیج دانشآموزی انجام شد، افزود: هدف از اجرای طرح مدرسه اشتغال، توانمندسازی و ارتقای مهارتهای دانشآموزان دختر و پسر و نیز خانوادههای آنان در روستاها است.

محدودیتهای بیشتری در شهرستان قاینات اعمال میشود

فرماندار قاینات گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهرستان محدودیتهای بیشتری برای مدیریت بیماری اعمال میشود. محمد کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی باشگاههای ورزشی، محدودیت حضور و تجمع در آرامستانها و برگزاری مراسم عروسی از امروز اعمال میشود.وی بیان کرد: تشدید نظارتها بر بازار و اصناف و برخورد یا صنوفی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمیکنند، در دستور کار است.

توزیع روغن مایع در تمام فروشگاههای زنجیرهای

صداوسیما- در تمام فروشگاههای زنجیرهای خراسان جنوبی، روغن مایع توزیع میشود و مشکلی در تأمین آن نیست. معاون بازرگانی سازمان صمت استان گفت: هم اکنون از نظر تهیه روغن مایع هیچگونه مشکلی در استان وجود ندارد و ۱۵۶ تن از این کالا در تمام فروشگاهها و فروشگاههای زنجیرهای در حال توزیع است. وی گفت: در ماه محرم و صفر نیز مقدار ۲۳۱ تن سهمیه روغن به استان اختصاص یافته که از این مقدار، ۱۵۰ تن توزیع شده و بقیه در حال توزیع است. معاون بازرگانی سازمان صمت استان همچنین افزود: ۲۹۳ تن سهمیه دوم نیز به استان اختصاص یافته است که در حال جذب آن هستیم.

ارائه ۲۳ مقاله در همایش ملی پژوهشهای بین رشتهای دانشگاه بیرجند

کاری- روز گذشته آیین افتتاحیه همایش ملی پژوهشهای بین رشتهای ترجمه بهصورت مجازی در دانشگاه بیرجند برگزار شد و قرار است ‏ در این همایش ۲۳ مقاله از کارشناسان فن ارائه شود. دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: همزمان با برگزاری این همایش، چهار کارگاه آموزشی درباره موقعیتهای شغلی رشته ‏مترجمی زبان انگلیسی، تربیت مترجم و آموزش ترجمه، ترجمه چندرسانهای، و ترجمه شفاهی توسط استادان برجسته ‏دانشگاههای ایران ارائه خواهد شد.‏ دکتر کتایون زارعیطوسی، دبیر علمی این همایش هم ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده ادامه داد: ‏گروه زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند تا کنون دو همایش با عنوان «همایش ادبیات و زبانشناسی» و «همایش ‏ملی ترجمه و مطالعات بینرشتهای» به ترتیب در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ برگزار کرده است.

دغدغه معیشت مردم مانع اجرای محدودیتهای بیشتر کرونایی است

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: دغدغه معیشت مردم مانع تعطیلی اصناف و محدودیتهای بیشتر کرونایی است و از این جهت باید بر رعایت دستورالعملها تمرکز کنیم. سلمان اسحاقی ادامهداد: در موج اول که شیوع کرونا کنترل شد بسیاری از مردم این بیماری را تمام شده دانسته و در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی سهل انگاری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت