شهروندان آگاهانه وارد بازار بورس شوند

شهروندان آگاهانه وارد بازار بورس شوند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس به امنیت اقتصادی در زمینه بورس به خوبی ورود پیدا کرده و هشدار‌هایی هم به شهروندان داده است، تاکید کرد: مردم باید آگاهانه وارد بازار بورس شوند و تمامی سرمایه خود را وارد این بازار نکنند چرا که بازار بورس برای آن‌ها زودبازده نخواهد بود.

اعلام میزان زکات فطره امسال

آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی میزان زکات فطره امسال را اعلام کردند. آیت‌ ا… نوری همدانی قوت غالب را ملاک ندانسته و پرداخت سه کیلوگرم از هرکدام از خوراکی‌های که در رساله به‌عنوان زکات فطره ذکرشده است؛ همانند برنج یا گندم و یا قیمت آن را برای هر فرد کافی می‌دانند.طبق تحقیقات انجام‌شده میانگین قیمت گندم برای هر فرد ۱۰۰۰۰ (ده هزار تومان) و قیمت برنج برای هر فرد حدود ۵۰۰۰۰ (پنجاه‌ هزار تومان) است. بر اساس نظر آیت ‌ا… مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ده هزار تومان (۱۰۰۰۰ تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج، سی هزار تومان (۳۰۰۰۰ تومان) اعلام‌شده است. مؤمنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند. لازم به ذکر است مقلدین محترم باید طبق قیمت منطقه‌ای خود محاسبه نمایند و اگر در بعضی از مناطق قیمت کمتر یا بیشتر بوده به همان عمل کنند.

۱۶ هزار زندانی در مرخصی، بر نمی‌گردند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به پایان مهلت مرخصی بخشی از زندانیان مشمول بخشنامه ریاست قوه قضائیه به ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای قرنطینه این افراد پیش از ورود به فضای عمومی زندان پرداخت. وی افزود: ۱۶ هزار نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند با مرخصی پایان حبس دیگر به زندان باز نخواهند گشت.

حذف سهمیه‌ها به کنکور ۹۹ نمی‌رسد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین مهلت ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: چند ماه قبل سهمیه های کنکور ساماندهی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد. وی افزود: از ارسال این لایحه به شورا هیچ نتیجه عملی ندیدیم، به همین دلیل سهمیه های کنکور در دفترچه راهنمای ثبت نام آورده شده است.خدایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، حذف سهمیه‌ها به کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد.

بلاتکلیفی در برگزاری حج تمتع ۹۹

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حج ۹۹ گفت: مراحل ثبت‌نام و انتخاب کاروان‌ها بر اساس تفاهم‌نامه حج تمتع با عربستان انجام شده است و با وجودی که وارد دهه آخر ماه مبارک رمضان شده‌ایم، سعودی‌ها تاکنون موضع رسمی خود را در خصوص ارائه خدمات جهت عملیات حج ۱۴۴۱ اعلام نکرده‌اند.رشیدیان افزود: هم اکنون برگزار شدن و یا برگزار نشدن حج در هاله‌ای از ابهام است، ولی امیدواریم با رعایت همه چارچوب‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، شاخص‌های صحت و سلامت و غربالگری بیماری‌های واگیردار از مبادی اعزام حجاج، برقرار شود، البته همه این موارد به توانمندی‌های عربستان در ارائه خدمات بستگی دارد.

پایان تولید پراید ۱۳۲ و آمادگی سایپا برای پیش‌فروش «شاهین»

یک مقام مطلع گفت: پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ نیز از مدار تولید خارج شده، اما خطوط دیگری برای تولید خودرو‌های جدید آماده شده است. وی گفت: پیش‌فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می‌شود و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

شرایط برای سفر‌های تفریحی امن نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به این که هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی و غیر ضروری ایمن نیست، از شهروندان خواست سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند. زالی توصیه کرد که هموطنان از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و گفت: در بسیاری از استان‌ها شرایط کنترل بیماری کرونا کاملا شکننده است.

کشف آنتی بادی کرونا توسط چینی ها

پژوهشگران چینی اعلام کردند: یک نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی که مانع آلایندگی ویروس کووید- ۱۹ می شود کشف کرده اند که می تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید- ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد. دو نوع آنتی بادی می تواند جلوی پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین ویروس کووید- ۱۹ به آنزیم مبدل را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت