شناسایی ۱۴۹۸ بیمارکرونایی در استان تا دیروز

آمار مبتلایان ویروس کرونا در خراسان جنوبی از ابتدا تاکنون به هزار و ۴۹۸ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از مجموع ۹ هزار و ۷۷۲ آزمایش انجام شده در استان، ۸ هزار و ۲۷۴ نفر جواب تستشان منفی و پاسخ تست هزار و ۴۹۸ نفر مثبت اعلام شد. دکتر مهدی زاده تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان را با ثبت ۳ فوتی جدید در شبانه روز گذشته، ۶۵ نفر اعلام کرد.
وی افزود: از ۲۲۱ نفر بیمار بستری در بیمارستان‌های استان ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژ بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر وخیم است.دکتر مهدی زاده به گروه‌های سنی مبتلایان ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: حدود یک درصد مبتلایان سن زیر ۵ سال، ۴ درصد ۵ تا ۱۵ سال، ۴۵ درصد ۱۶ تا ۴۵ سال، ۲۱ درصد ۴۶ تا ۶۰ سال و ۲۶ درصد بالای ۶۰ سال درگیر این بیماری شدند. وی افزود: در سن زیر ۱۵ سال بدون علامت یا با علائم متوسط بودند و خوشبختانه تاکنون مرگ زیر ۱۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.
براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های بشرویه، درمیان و قاینات وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هم وضعیت خطر متوسط (زرد) را پیدا کردند و هیچ شهر استان در وضعیت کم خطر (سفید) نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت