شرایط خوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با بیان اینکه در ۳هفته اخیر شاهد افزایش وطغیان کرونا در استان بودیم، گفت: در حال حاضر شرایط خوب نیست و عبور از این پیک نیازمند همراهی تمام مردم است. به گزارش تسنیم ، محمد دهقانی به افزایش روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در استان اشاره و اظهار کرد: در واقع کاهش رعایت پروتکلها و بازگشایی مکانهایی که تعطیل بود و همچنین دورهمیهای خانوادگی علت اصلی این روند صعودی بیماری است. وی با بیان اینکه در حال حاضر کانون مشخصی از بیماری وجود ندارد، گفت: ویروس به شدت جهش یافته و باعث تشدید سرایت و انتقال آن و در نتیجه افزایش بیماران شده است.

رعایت پروتکلها از ۸۲ درصد به ۴۷ درصد در استان رسیده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی در تمام نقاط استان پخش است، افزود: هر جا پروتکلهای بهداشتی رعایت نشود و تجمع از دو تا سه نفر بیشتر باشد ویروس سرایت میکند و باید گفت رعایت پروتکلها از ۸۲ درصد به ۴۷ درصد در استان رسیده است. دهقانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط واقعا خوب نیست، ادامه داد: در درجه اول برای کاهش این بیماری باید به سه اصل اصلی زدن مداوم ماسک، رعایت فاصله و شستوشوی مکرر دستها برگردیم. وی به تامین نیرو در بیمارستانهای استان اشاره و بیان کرد: تمام پرسنل پرستاری که در نوبت طرح بودند در حال حاضر به کار گرفته شده و اکنون به گونه ای است که هیچکس در نوبت طرح نیست و همچنین پرستارانی که طرحشان در حال اتمام است نیز دوره طرح آنها تمدید میشود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند تصریح کرد:در راستای استخدام نیرو نیز مجوز ما امسال ۶۹ مورد بود که از این تعداد ۳۸ پرستار، ۱۱ نیرو برای فوریتهای پیش بیمارستانی، ۱۵ مورد مراقب سلامت برای مراکز بهداشتی و ۵ نیروی پاراکلینیک مانند آزمایشگاه و رادیولوژی و… هستند و از این ۳۸ پرستار متاسفانه ۱۵ مورد حاضر نشدند شروع به کار کنند.وی از ایجاد سامانه رشد در سایت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: در این راستا تمام پرستاران بیکاری که تمایل به همکاری دارند میتوانند در این سامانه ثبت نام کنند تا ما بلافاصله آنها را به کار بگیریم.

تا پایان آبان سهمیه استان در استخدام کادر بهداشتی ودرمانی اعلام میشود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با بیان اینکه به تعدادی نیروی خدماتی نیز در بیمارستانهای استان نیاز داریم، ادامه داد: ۷ هزار مجوز باقی مانده که تا پایان آبان ماه سهمیه استان اعلام میشود.دهقانی با بیان اینکه از ابتدای بیماری کرونا هر چند مدت یکبار با یک سری مشکلات مواجه میشدیم، گفت: در بحث دستگاه اکسیژن ساز اگر فضای کلی کشور را رصد کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از بیمارستانهای کشور با این مشکل مواجه هستند.وی ادامه داد: در هفته گذشته ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند داده شد اما مشخص شده که میزان اکسیژن مورد نیاز را نمیتوانست تامین کند که بلافاصله ۲۰۰ کپسول اکسیژن تامین شد که برای تولید اکسیژن کمک لازم را میکرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه بیمارستان رازی نیز برای بیماران کرونایی انتخاب شد، گفت: در حال حاضر ۶۰ بیمار کرونا مثبت نیز در بیمارستان رازی بستری هستند و بیمارستان ولیعصر(عج) تا جایی که ظرفیت اکسیژن ساز داشته باشد بیمار پذیرش میکند و مازاد بر آن، بیماران منتقل رازی میشوند.وی به علت افزایش میزان فوتیها نیز در سه هفته اخیر اشاره و بیان کرد: برخی این موضوع را به کمبود دستگاه اکسیژن ساز ربط میدهند در صورتی که این گونه نیست و این موضوع در کشور نیز روند صعودی داشته است.دهقانی ادامه داد: از دلایل افزایش فوتیها یکی این است که در سه هفته اخیر شاهد افزایش تعداد تستهای مثبت و بیماران تنفسی حاد بودیم و همچنین مراجعه دیر هنگام مردم به مراکز بهداشتی سبب این افزایش شده است.وی ادامه داد: بعضا مردمی که مبتلا میشوند با تاخیر مراجعه میکنند که این مراجعه دیر هنگام سبب بروز مشکلاتی میشود و در خواست داریم کسانی که علایم خفیف دارند به مراکز ۱۶ ساعته و افرادی که مشکلات تنفسی دارند هرچه زودتر به بیمارستان مراجعه کنند تا بافت ریه آنها خیلی آسیب نبیند.

هزینه کرد ماهیانه ۳.۵ میلیارد تومان برای تامین موارد مورد نیاز پرسنل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: ماهانه بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان برای تامین موارد مورد نیاز پرسنل بیمارستان از جمله گان، ماسک و … هزینه میشود که مدیریت اشتفاده از این اقلام باید در دستور کار باشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند یادآور شد: ما هیچ وقت آمار غیر واقعی در استان به مردم ندادیم و کاهش این بیماری نیازمند کمک و همدلی تمام مردم استان است که امید است از این پیک عبور کنیم.

باطن دشمنان اسلام ، نسبت به مسلمانان پر از عداوت است
حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفتص: باطن دشمنان اسلام، همچون رئیس جمهور فرانسه، نسبت به مسلمانان پر از عداوت است و از هر فرصتی برای پیاده کردن عقدههای هزارساله شان استفاده میکنند. به گزارش صدا و سیما، نماینده، ولی فقیه در استان در دیدار ائمه جمعه و علمای اهل تسنن خراسان جنوبی با تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت افزود: در فرانسه توهین به ساحت مقدس انبیا، آزادی بیان محسوب میشود، اما اگر کسی در دروغهایی که برای منافعشان ساخته اند تردید کند، طبق قانون خودشان، مجرم است.
امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز گفت: دولتهای استکبار بخاطر ترسِ از دست دادن حکومتشان، سخنان بیهوده بر زبان جاری میکنند و فکر میکنند میتوانند با این سخنان مردم را تحت تاثیر قرار دهند. مولوی فاروقی، دلیل جرأت پیدا کردن دولتهای جنایتکار را اختلافات بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: اختلافات سران کشورهای اسلامی با یکدیگر سبب پناه بردن برخی کشورهای مسلمان به دامن اسرائیل شده است که اگر در کنار هم میبودند این اتفاقات رخ نمیداد.

رشد فزاینده مبادلات مرزی در توسعه صادرات خراسان جنوبی نقش مؤثر دارد
گروه خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: رشد فزاینده مبادلات مرزی، طی ۷ ماهه اول امسال، نقش بسزایی در توسعه صادرات استان داشته است.عابدی در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان، از رشد کالاهای ترانزیتی استان خبر داد و گفت: در ۷ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۹ دستگاه کامیون به وزن ۱۲۹ هزار و ۳۸۹ تن از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است. وی از رشد ۱۹ برابری تعداد کامیون ها و افزایش ۲۳ برابری وزن محمولههای ترانزیت شده طی این مدت خبر داد. وی افزود: این کالاها از کشورهای اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پروژه تأمین زیرساختهای مرز ماهیرود با تلاش، جدیت و پیگیریهای مداوم شخص استاندار به نتیجه رسیده است عنوان کرد: مهمترین هدف شخص معتمدیان از تأمین زیرساختهای لازم در این بازارچه، رفاه حال تجار بود و بدون تردید رفع مشکلات پیله وران در مبادلات مرزی از طریق بازارچههای مرزی خراسان جنوبی، همواره در دستور کار قرار دارد. وی یادآور شد: آنچه میتواند این توفیقات در افزایش صادرات کالا و خدمات را مستمر سازد این است که در اقلام صادراتی نیاز کشور همسایه مورد نظر باشد. وی تأکید کرد: توجه دادن تولیدکنندگان خُرد و کلان استان به بازار افغانستان میتواند رونق واحدهای تولیدی را به همراه داشته باشد.به گفته وی افغانستان بازاری بکر است که به جهت سهولت دسترسی برای ما اهمیت بسزایی دارد.

دهم آبان پایان مهلت واحدهای تولیدی برای ایفای تعهدات ارزی
سرپرست سازمان صمت استان نیز در این جلسه تاکید کرد: واحدهای تولیدی تا دهم آبان مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کنند. عباس جرجانی افزود: طبق آمار واصله از بانک مرکزی ۸۱ مورد کارت بازرگانی در استان مشمول تعهدات ارزی شده است. وی با اشاره به فعالیت پیله وران در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۳ پیله ور دارای کارت پیله وری فعال در استان فعالیت دارند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت تعهدات ارزی صادرکنندگان استان اظهار کرد: بر مبنای اخرین فهرست اعلامی بانک مرکزی، تاکنون ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی در استان نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نمودند که رفع تعهد ۱۱ نفر از این تعداد بالاتر از ۷۰ درصد بوده است. الیاس جویبان به وضعیت کارتهای بازرگانی صادرکنندگان استان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۴۰ مورد کارت بازرگانی واحدهای غیر تولیدی اعم از حقیقی و حقوقی در استان تعلیق شده است.مدیرکل گمرکات استان نیز گفت: صادرات کالا از دروازههای مرزی خراسان جنوبی از آغاز امسال، ۳۶۵میلیون دلار ارزآوری را برای کشور به همراه داشته است. خاشی گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۲درصد و از نظر وزن ۵۲درصد افزایش داشته است. وی همچنین با اشاره به کاهش ۹۷درصدی واردات گفت: تا کنون تنها ۱۰فقره اظهار نامه وارداتی به ارزش ۸۸۱هزار دلار داشته ایم.بررسی تایید طرح احداث سایت دایمی نمایشگاهی در شهرستان طبس توسط بخش خصوصی با پیشبینی سرمایهگذاری ۵۰ میلیارد ریال از دستور کارهای سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان بود که مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت.

محدودیتهای ۱۰ گانه در خراسان جنوبی ادامه دارد
گروه خبر- دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در استان گفت: با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتهای ۱۰ گانه در شهرهای با وضعیت قرمز یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه ادامه دارد. محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: طی سه هفته گذشته با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مصوبه ستاد استانی، محدودیتهایی به وزارت کشور و در واقع به نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد چون قرار است محدودیتهایی را که ما پیشنهاد میکنیم وزارت کشور و وزارت بهداشت تایید و سپس به استان ابلاغ کنند. وی افزود: همه محدودیتهایی که ما پیشنهاد دادیم مورد پذیرش قرار نگرفت از جمله دورکاری و حضور ۵۰ درصدی یا دوسومی کارکنان ادارات ولی محدودیتهای ۱۰ گانه که اطلاعرسانی هم شد مورد موافقت گرفت و ۲ بار هم تمدید شد یعنی سه هفته را با این محدودیتها پشت سر گذاشتیم. وی گفت: امروز هم اعلام شد که ستاد ملی کرونا با درخواست ما برای تمدید یک هفتهای محدودیتهای ۱۰ گانه در شهرهای دارای وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) موافقت کرد ولی بالاتر از این، ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی اختیار و مجوز ندارد که بدون نظر و تایید ستاد ملی کرونا تعداد کارکنان ادارات را کم یا اینکه محدودیتی را درباره اصناف اعمال کند.براساس محدودیتهای یک هفتهای کرونا که در مناطق قرمز استان ادامه دارد، کلاسهای حضوری دانشگاهها و آموزشگاههای فنی و حرفهای و خصوصی با تاکید بر نبود وقفه در فرآیند نظام آموزشی با استفاده از روشهای غیرحضوری تا شانزدهم آبان تعطیل است.

آموزش غیرحضوری در ۸ شهرستان خراسان جنوبی تمدید شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش غیرحضوری مدارس هشت شهرستان استان تا هفدهم آبان تمدید شد. واقعی اعلام کرد که کلاسهای درس شهرستانهای بیرجند، بشرویه، درمیان، سرایان، قاینات، فردوس، طبس و نهبندان که در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند، به مدت یک هفته دیگر غیرحضوری خواهد بود. وی گفت: کلاسهای درس سه شهرستان خوسف، سربیشه و زیرکوه که در وضعیتهای نارنجی و زرد هستند، با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، فاصلهگذاری اجتماعی و به صورت حضوری و با گروهبندی برگزار میشود.

فوت ۶ نفر دیگر براثر ابتلا به بیماری کرونا

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۴۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخشهای عفونی بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶۵ نفر دارای تست کرونای مثبت و ۳۴ نفر در بخشهای ICU بستری اند که حال ۶ نفر از این بیماران مناسب نیست. دکتر مهدی زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان رخ داده، گفت: از این تعداد یک نفر مربوط به قاین و ۵ نفر از بیرجند گزارش شد که در مجموع تعداد موارد فوت در استان تا امروز به ۲۸۷ نفر رسید.

هفته وحدت فرصتی برای تاکید بر همبستگی مسلمانان است

سرپرست استانداری خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت از مناسبتهای دلپذیری است که طی آن بر همبستگی هرچه بیشتر مسلمانان جهان تاکید میشود تا یکدل و یکصدا، الگویی مثالزدنی از همزیستی و همدلی در چشم جهانیان باشند. ناصر خوش خبر گفت: اینجانب فرارسیدن ۱۲ ربیع الاول و آغاز هفته وحدت را به تمامی مسلمانان جهان به ویژه هموطنان و هماستانیهای عزیز در خراسان جنوبی اعم از شیعه و سنی تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد باریتعالی مسئلت دارم ما را در سایه سار الطاف بیحدش، مورد عنایت حضرت بقیه ا… الاعظم (عج) قرار دهد و یاریمان نماید تا با پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت مانایی دین مبین اسلام از هیچ تلاشی فرو نگذاریم و در خدمت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و ثابت قدم باشیم.

اعتبارات کاهش آسیبهای اجتماعی در محل خود هزینه شود

ایرنا – مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: دستگاههای متولی مکلف هستند که اعتبارات کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی را در محل همان اعتبار هزینه کنند. بهاری در دومین نشست کارگروه ویژه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای سال ۱۳۹۹ افزود: خرید ساختمان، هر نوع وسیله نقلیه، وسایل لوکس و تزئینی و همچنین تکمیل پروژههای نیمه تمام از محل این اعتبار اکیدا ممنوع است. وی متذکر شد: دستگاهها نمیتوانند از این اعتبار برای تعمیر یا تجهیز مراکزی که در محدوده محلات حاشیهنشین و مناطق حاد و بحرانی قرار ندارند نیز استفاده کنند.

فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رتبه سوم ارزیابی عملکرد را کسب کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: براساس گزارش نتایج ارزیابی عملکرد ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی جایگاه سوم را به دست آورد. نبیزاده افزود: ارزیابیها در سه سطح شاخصهای عمومی، اختصاصی و امتیاز کل در سال ۱۳۹۸ از سوی دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از عملکرد ادارات کل استانها انجام شده است.

خراسان جنوبی، خودکفا در تولید ماسک

با فعالیت ۴ واحد صنعتی در کنار واحدهای صنفی، خراسان جنوبی در زمینه تولید و عرضه ماسک ارزان قیمت به خودکفایی رسیده است. معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان با اعلام این خبر گفت: قیمت هر ماسک با لایه مدبلون هزار و ۳۰۰ تومان و با پارچه بایکو هزار و ۱۰۰ تومان در دو فروشگاه بیرجند عرضه میشود. تهوری افزود: در دایر کردن مرکز فروش در شهرستانها هیچگونه محدودیتی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت