سکوت پروژه تجاری اداری هلال شکست

کاری – مجتمع تجاری- اداری هلال از مهم ترین پروژه های جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی بوده که عملیات احداث آن در شش طبقه با زیربنای ۱۵ هزار و ۷۵۰ متر مربع در سال ۹۱ آغاز شد.اگرچه مدیر وقت جمعیت هلال احمر استان مدت زمان اجرای طرح را ظرف مدت سه سال اعلام کرده بود اما با بروز موانعی و مشکلاتی با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی سکوت اختیار کرده و برای مدت هشت سال بر پیکره نیمه تمامش ماندگار شد. تاکنون در برهه های مختلف در قالب بازدیدهای مسئولان کشوری و برگزاری جلسات، رایزنی های زیادی در راستای رفع موانع موجود انجام شده که نتایج قابل قبولی حاصل نشد. هرچند مسئولان استانی بر اهمیت احداث و اتمام پروژه تاکید دارند اما تاکنون گام های برداشته شده در راستای رفع مشکلات پیش روی طرح موثر نبوده و باعث طلسم هشت ساله پروژه شده بود.

گره پروژه باز شد

استاندار خراسان جنوبی در اولین روزهای نشست بر سکوی مدیریتی استان، طی دیداری با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به بیان مشکلات پیش روی پروژه های نیمه تمام هلال احمر در استان پرداخت تا گره مشکلات گشوده شود. همچنین در طی هفته جاری جلسه ای با حضور استاندار، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال احمر، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار شد تا روند حل مشکل به باد فراموشی سپرده نشود. با رایزنی های این مقام مسئول طلسم پروژه شکسته شد و به دنبال توافق ایجاد شده مابین هلال احمر و شهرداری برای تامین پارکینگ، عملیات احداث طرح آغاز شده و این مهم تا یک سال دیگر به اتمام می رسد. این مقام عالی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه های نیمه تمام جمعیت در استان بیان کرد: ساختمان اداری، تجاری هلال و ساختمان ستادی، امدادی هلال احمر استان برای تکمیل و افتتاح به اعتبارات ویژه نیاز دارد.ملانوری با اشاره به سرمایه گذاری ها و هزینه های هنگفت این پروژه، افزود: تکمیل فاز اول ساختمان ستادی هلال احمر نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

ضرورت توجه به تجهیز
پایگاه های امدادی

وی با اشاره به وضعیت پایگاه های امداد جاده ای استان اظهار کرد: تأمین تجهیزات و امکانات، خودروهای نجات و آمبولانس و شارژ انبارهای موجود از مهمترین نیازهای این پایگاه ها بوده که نیازمند توجه و بررسی است.استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از جمعیت هلال احمر خواستاریم در راستای تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات نیمه کاره از هیچ تلاشی دریغ نکند.
ملانوری خواستار توجه ویژه به احداث پایگاه امداد کوهستان در محدوده بند دره بیرجند شد و گفت: این طرح از جمله مطالبات مهم استان بوده که اجرای آن نیازمند عنایت ویژه متولیان است.

هزینه احداث پارکینگ تامین می شود

رئیس شورای اسلامی بیرجند با اشاره به مشکل پارکینگ پروژه تجاری- اداری هلال بیان کرد: مقرر شده هزینه های احداث پارکینگ توسط شرکت سرمایه گذاری هلال احمر تامین شود.
ابراهیم تقی زاده ادامه داد: همچنین مقرر شده پیشنهادات شهردار بیرجند و شرکت سرمایه گذاری هلال احمر ظرف مدت یک هفته پیرامون نحوه تامین پارکینگ و نحوه پرداخت هزینه ها برای بررسی و تصمیم گیری به شورای شهر ارسال شود. بنا به گفته وی، هزینه های پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ و میزان و نحوه پرداختی بعد از تصمیم گیری شورا اعلام خواهد شد.امید است با همکاری هر چه بیشتر از سوی دستگاه های متولی، این پروژه هر چه زودتر به مرحله افتتاح برسد چراکه با اتمام این طرح کمک شایانی به رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مهمانی باران های بهاری چند روز گذشته برای خراسان جنوبی بسیار بسیار با برکت و

بیشتر

سربازی – فرماندار فردوس در جلسه شورای اداری با اشاره به تردد ۲ میلیون و

بیشتر

میرکلانی – مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان با حضور معاون

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت