سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است

سرلشکر سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح سراسرنمای شهید حاج قاسم سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش و اقتدار جبهه مقاومت گفت: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است، ما با آرمان حرکت میکنیم فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح هم گفت: اگر ورود شهید بزرگوار سردار سلیمانی و همرزمان و فرماندهانی که امر مستشاری را برعهده داشتند نمیبود، و همراهی و همدلی این فرماندهان و مستشاران با ملت و حاکمیتهای سوریه و عراق اتفاق نمیافتاد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود قطعاً حاکمیت این کشورها اکنون در اختیار داعش و امثال آن بود. سر لشکر باقری افزود: اما آنچه اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدا… گروه تروریستی داعش و گروههایی مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشته است.

۴ وزارتخانه موفق روحانی از نگاه ترکان
مشاور پیشین رئیسجمهور میگوید: هرچند تمام تصمیمات دولت بدون اشکال نبوده اما ریشه اصلی این مشکلات فشارهای بین المللی و آمریکاست ترکان در این باره معتقد است که دولت دوازدهم در این یک سال باید تمرکز خود را بر روی اتمام کارهای نیمه تمام بگذارد. از نظر او مشکلات موجود در کشور ناشی از تصمیمات دولت نیست و فشارهای بینالمللی آمریکا موجب ایجاد چنین شرایطی شده است. ز سویی برخلاف برخی فعالان سیاسی، او این نظریه را قبول ندارد که دولت های دوم روسای جمهور دولت های ضعیف تری هستند و می گوید به طور مثال آمار و ارقام و بررسی وضعیت کشور در حوزه های مختلف در دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی ضد این موضوع را ثابت می کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین عملکرد وزارت خانه های نیرو، کشاورزی، نفت و راه و شهرسازی را نقطه قوت دولت دوم حسن روحانی می داند.وی ادامه می دهد: دولت در سال آخر باید همه کوشش خود را بر این متمرکز کند که کارهای ناتمام را تمام کنند. اساس و بنیان رفتار و قصد برخی نمایندگان برخورد با دولت است اما با توجه به تذکر رهبر انقلاب این چالش مهار شد. از مهمترین دستاوردهای این دولت پروژه های شبکه های آبیاری و زه کشی سدها است. روحانی ۸ میلیارد دلار برای این کار سرمایه گذاری کرده و از مقام معظم رهبری اجازه گرفت عملکرد دوم که آن هم عملکرد ارزشمندی است پروژه هایی است که در نفت انجام شده است. زنگنه بالاخره موفق شد پارس جنوبی را تمام کند که این کار خیلی مهمی بود. از طرفی گاز رسانی به شرق کشور در این دولت انجام شده است؛ گازرسانی به زاهدان، سیستان و بلوچستان و زابل در حال انجام است که در شرق کشور تحول بزرگی ایجاد کرده است. عملکرد قابل توجه و چشمگیر دیگر کاری است که روی راه آهن انجام می دهند؛ وزارت راه در این دولت موفق بوده است.

افشاگری بولتون از تصمیم ترامپ درباره ناتو
مشاور پیشین کاخ سفید در گفتوگو با یک روزنامه آلمانی گفت که اگر دونالد ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شاید آمریکا از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج شود بولتون افزود: تنها تعداد انگشتشماری از جمهوریخواهان دوست دارند، در صورت پیروزی دوباره ترامپ، آمریکا از ناتو خارج شود، شاید تمام این موانع [برای خروج آمریکا از ناتو] برچیده شود… هیچکس نمیداند که ترامپ میخواهد در دوره دوم ریاست جمهوریاش چه کار کند؟وی به اروپاییها توصیه کرد که اگر ترامپ برای دومین بار انتخاب شد، دیپلماسی خود را با کنگره تشدید کنند. بولتون افزود: ممکن است مجلس نمایندگان و مجلس سنا بتوانند در صورتی که ترامپ قصد خروج از ناتو یا خروج نظامیان آمریکایی از اروپا را داشته باشد، مانع رییس جمهوری شوند، اما مقاومت قوی از سوی دمکراتها و جمهوریخواهان اتفاق خواهد افتاد، به همین خاطر اروپاییها بهتر است که با کنگره در ارتباط باشند.اظهارات مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید پس از آن مطرح میشود که ترامپ پس از تکیه بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ یکی پس از دیگری توافقات، پیمانها و سازمانهای اثرگذار بینالمللی را ترک کرد که «پیمان آسمانهای باز» و «سازمان جهانی بهداشت» جدیدترین آنها است. واشنگتن روز یکم خردادماه اعلام کرد که در واکنش به اقدامات روسیه، از پیمان آسمانهای باز خارج میشود. ترامپ ۹ خرداد ماه گذشته نیز با اعلام خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، گفت: «از آنجا که آنها نتوانستهاند اصلاحات لازم را انجام دهند، ما امروز روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را پایان خواهیم داد.»

تبلیغات نامزدهاى انتخابات به فضاى مجازى منتقل مى شود

جمال عرف معاون سیاسى وزیر کشورگفت :نگرانی به جایی است که ممکن است نامزدها در فرصت چند روزه برای تبلیغات انتخاباتی موجب ایجاد تجمعاتی شوند که این تجمعات به شیوع کرونا دامن بزند. به همین دلیل پیشنهاد کردیم که با توجه به شرایط موجود تبلیغات به فضای مجازی انتقال شود. اگر پیشنهاد وزارت کشور مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین شورای نگهبان قرار بگیرد نامزدها دیگر مثل سابق اجازه تبلیغات میدانی نخواهند داشت.

کلیات طرح شفافیت آرا در یک کمیسون تصویب شد

«حسنپور بیگلری» نایب رئیس کمیسیون آئیننامه داخلی مجلس :کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در نشست دیروز کمیسیون آئیننامه داخلی مجلس به تصویب رسید.جزئیات این طرح برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع شد تا پس از بررسیهای دقیق کارشناسی برای بررسی و تصویب به صحن کمیسیون ارائه شود.

واکنش صریح وزیر کشور به ادعای فروش جزایر ایرانی به چین

رحمانی فضلی به موضوعات مطروحه درخصوص قرارداد ایران و چین گفت: متاسفانه در فضای رسانهای، معاندین این موضوع را تحریف کردند و ادعاهای خلاف واقعی چون واگذاری جزایر و فروش برخی از مناطق و یا چاههای نفت را مطرح کردند. همه این موارد، خلاف واقع است و مقرر شد رسانه ها در آگاه سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوعات از جمله در این زمینه، بیشتر فعالیت کنند.

اولین واکنش احمدینژادیها به ادعای پیش بینی سفیر انگلیس

سید عادل حیدری وکیل محمود احمدینژاد درباره مطالب منتشر شده در کتاب «محسن رفیقدوست» مبنی بر اینکه سفیر انگلیس رئیسجمهور شدن احمدینژاد را پیشبینی کرده بود، گفت: اکاذیب منتشر شده از سوی آقای رفیقدوست به هر خواننده چنین القا میکند که انتخابات در ایران به طور کلی عاری از اصالت و صحت است.

رسال گزارشی از « حادثه نطنز»برای مقامات ارشد

ابوالفضل عمویی ،سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : دیروز کمیته امنیت مجلس، گزارش خود را درباره حادثه نطنز به استماع اعضا رساند.این گزارش به صورت طبقه بندی شده برای مقامات ارشد نظام هم ارسال خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت