سخنگوی سپاه : قابلیت‌های سامانه تشخیص ویروس کرونا به زودی تشریح می‌شود

سخنگوی سپاه : قابلیت‌های سامانه تشخیص ویروس کرونا به زودی تشریح می‌شود

سخنگوی سپاه سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا را محصول خلاقیت و جسارت ایرانی دانست و گفت: به زودی فرآیند تولید و مختصات و قابلیت‌های فنی سامانه “مستعان” با حضور اصحاب رسانه و متخصصین تشریح خواهد شد. وی افزود: سامانه هوشمند تشخیص لحظه ای کرونا که با تمسک به قرآن مجید نام “مستعان” برای آن انتخاب شده است، یک سامانه منحصر به فرد و دارای قابلیت های بالا و راستی‌آزمایی شده در تشخیص ویروس کرونا است که قبل از رونمایی رسمی بیش از ۱۰ روز در حداقل ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی درگیر بیماران کرونایی در کشور ، تست و آزمایش شده است.سردار شریف خاطر نشان کرد: سطح و میزان دقت این سامانه در تشخیص و کشف کرونا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مورد اذعان متخصصین و پزشکان قرار گرفته است که در صورت نیاز اساسی بیمارستان‌ها و پزشکان منتشر خواهد شد. شریف حیرت، تعجب و برخی پرسش‌ها و سوالات مطرح شده پیرامون این دستاوردها را امری طبیعی و رایج دانست و گفت: پدیده‌ها و موفقیت های علمی به ویژه در این سطح و آن هم دستاوردی که به گرفتاری امروز بشریت در ابتلا به بیماری کرونا مربوط می شود، می تواند مورد شبهات و تردید افکنی های ناآگاهانه قرار گیرد.

تحلیل تابناک از رابطه نمایندگان مجلس یازدهم و دولت روحانی

تابناک نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به روحیه‌ای که اکنون از مجلس یازدهم و نمایندگان آن یاد می‌شود، قوه مقننه در دوره یازدهم خود بر انجام وظایف قانونی خود و پرهیز از لابی‌های شخصی و سیاسی تاکید خواهد داشت، دولت هم به همین واسطه با فراغ بال بیشتری می‌تواند به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود پرداخته و خود را درگیر تنش‌ها و بازی‌های سیاسی فرسایشی نبیند.

کنایه مطهری به سخنگوی شورای نگهبان : ظاهرا عذاب وجدان دارید

علی مطهری، نماینده تهران، به انتقاد سخنگوی شورای نگهبان از اقدام مجلس برای اصلاح قانون انتخابات واکنش نشان داد و در توئیتر نوشت: واکنش آقای کدخدایی به طرح دو فوریتی مجلس برای اصلاح قانون انتخابات قابل تأمل است. ظاهراً ایشان مایل است شورای نگهبان مطلق العنان باقی بماند. اصرار پی در پی وی بر این که کار شورا درست بوده، حاکی از عذاب وجدان ایشان از برخی رد صلاحیت‌های بی‌حساب است که امری مبارک است.

دیوان محاسبات: یک دلار هم گم نشده

در پی مطرح شدن بحث گم شدن ۴/۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداختی به واردکنندگان در سال ۹۷، دیوان محاسبات کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که گم شدن حتی یک دلار از ارز‌های پرداختی متصور نیست بلکه تلاش‌ها بر این است که این وجوه مطابق با اعتبارات مصوب مجلس و در محل قانونی خود تعیین تکلیف شود.

کسانی که احقاق حقوق را «گدایی» می خوانند روابط خارجی نمی دانند

واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به برخی انتقادات از اقدامات دستگاه دیپلماسی در مقابله کرونا که از سوی برخی منتقدان به «گدایی دیپلماتیک» تعبیر شده است، گفت: ما تلاش برای تامین نیازمندی‌های ضروری کشور، مقابله با تحریم‌های ظالمانه و آزادی پول‌های بلوکه شده کشور را استیفای حقوق ملت ایران می‌دانیم و اتفاقا معتقدیم بی‌عملی و انفعال در این زمینه مترادف با ذلت و خیانت است. کسانی که فعالیت دیپلماتیک برای رفع مشکلات مردم و احقاق حقوق را گدایی دیپلماتیک تلقی می‌کنند، احتمالا از روابط خارجی و مناسبات دیپلماتیک بی‌اطلاع هستند.

مرخصی رفتن اصلاح طلبان اشتباه است

خبرآنلاین نوشت :‌ رهامی، روحانیِ اصلاح طلب، این روزها همچون بسیاری از چهره های اصلاح طلبِ دیگر به فضای سیاسی کشور و نوع عملکرد اصلاح‌طلبان در سال های اخیر حضورشان در نهادهای قدرت انتقاد دارد با این وجود علاج کار را در مرخصی رفتن این جریان و دور شدن مقطعی از قدرت نمی داند. رهامی که معتقد است ردصلاحیت اصلاح طلبان بر میزان مشارکت تاثیرگذار بوده است، این را هم گفت که نمی توان اصولگرایان را پیروز آن انتخابات دانست؛ «مانند بازی فوتبالی بود که در غیبت رقیب می توان ده‌ها گل زد و برنده بازی شد.»

آصفری : قصد و نیت مجلس بعد چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست

یک منتخب مجلس یازدهم می‌گوید: به دلیل شیوع ویروس کرونا منتخبان در فضای مجازی مشغول گفتگو هستند تا توافقات درباره انتخاب رئیس و هیئت رئیسه قبل از تشکیل مجلس نهایی شود. آصفری در خصوص رابطه مجلس آینده و دولت نیز گفت: قصد و نیت مجلس آینده این نیست که دولت را کنار بزند و چوب لای چرخ دولت بگذارد. ما می خواهیم تلاش کنیم تا دولت را هم به حرکت واداریم و با تصویب قوانین مناسب ریل گذاری درستی برای دولت ایجاد شود تا بتوانند پرتوان تر و چابک تر به مشکلات مردم توجه کنند. نگاه مجلس یازدهم در برخورد با دولت به هیچ وجه نگاه سیاسی نخواهد بود.

هیچ گونه تبانی در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی وجود نداشته

رئیس فراکسیون فتح پارلمان عراق، گفت: کار کمیته تحقیق و بررسی ترور سردار سلیمانی وابومهدی المهندس به پایان رسیده است. وی اعلام کرد: تحقیقات ثابت کرده است که هیچ گونه تبانی در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشته است. وی تاکید کرد: سردار سلیمانی مخفیانه به عراق نمی‌آمد تا آمریکا برخی افراد عراقی را برای هدف قرار دادن وی آماده کند بلکه به صورت رسمی می آمدند.

آمریکا : قایق های ایرانی به طور خطرناکی به ناو هایمان نزدیک شدند

نیروی دریایی آمریکا مدعی شد ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش ناو جنگی آمریکایی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند.آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یک ساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت