روحانی: عدم‌حضور من در مجلس به‌خاطر مصوبه اخیر نمایندگان نیست

رئیس‌جمهور تصریح کرد: گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم‌حضور من در مجلس به‌خاطر مصوبه اخیر مجلس است، این‌طور نیست که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند اما نرفتن من به مجلس صرفاً به‌دلیل رعایت پروتکل‌ها بوده است و نه مسئله دیگر.

تعهد دهید در ۱۴۰۰ کاندیدا نمی دهید تا از سر برجام دست بردارند

عباس عبدی بابیان اینکه انتخاب بایدن از نظر اصولگرایان تندرو غیرمنتظره بود و تقریبا همه محاسبات آنان را برای ۱۴۰۰ به‌هم زد در روزنامه اعتماد نوشت: پیشنهاد می‌شود که اصلاح‌طلبان و سایر نیروهای خیرخواه ملت و کشورصریحا اعلام کنند که هیچ ادعایی در جریان انتخابات۱۴۰۰ نخواهند داشت و راه را به طور کامل برای این
جریان بی‌مسئولیت و قدرت‌طلب باز می‌گذارند
مشروط بر اینکه از این اقدامات تخریبی دست بردارند و اجازه دهند برجام برگردد و اقتصاد ایران نفسی تازه و از این وضع موجود خلاص شوند.

اصلاح‌طلبان با حمایت از روحانی
آسیب زیادی دیدند

دبیرکل حزب اسلامی کار معتقد است حمایت اصلاح‌طلبان از ریاست جمهوری حسن روحانی آسیب زیادی به آنها وارد کرد و حمایت از گزینه‌ای مانند علی لاریجانی همان آسیب‌ها را برای اصلاح‌طلبان به‌دنبال دارد. حسین کمالی گفت: فعلا گزینه ای برای ۱۴۰۰ نداریم.

مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت : قانونگذاری حق مجلس است و ما نباید قبول کنیم در جای دیگری قانونگذاری انجام بگیرد، اجرا هم حق دولت است و مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند. رئیس جمهور در قانون اساسی اختیاراتی دارد که باید عمل کند. اگر قرار باشد به وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی گفته شود این کار را انجام بدهید و فلان کار را نکنید یا فلان سانتریفیوژ را نصب کنید یا نکنید که مدیریت اجرایی نمی‌شود. این قطعا دخالت در امور اجرایی است. جهانگیری افزود : دولت با مصوبه اخیر مجلس از نظر قانون اساسی و از نظر دخالت در اختیارات شورای عالی امنیت ملی و قوه مجریه و از این جهت که بار مالی دارد، مخالف است و نامه‌ای را هم در این زمینه به شورای نگهبان نوشتیم و امیدواریم شورای نگهبان با این مصوبه مخالفت کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: اظهارات دولت مهم نیست؛ روزهای آخرش است

فرهنگی ، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: مجلس برای این طرح هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده و بیش از ۲ ماه با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مذاکره شده است. وی افزود: با توجه به اینکه دولت روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند، بیان چنین اظهاراتی اهمیتی ندارد.

آقای روحانی! گرای غلط ندهید

عضو هیئت رئیسه مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت:‌ شما باید در گفتار سنجیده تر عمل کنید و‌ گرای غلط ندهید. اینکه شما پاسخ به ترور شهید فخری زاده را به موقع مناسب حواله می‌دهید و یا اینکه مصوبه مجلس را مضر می دانید با شان جایگاه حقوقی شما تناسب ندارد. وی ادامه داد: آقای روحانی گلابی های برجام شما فقط ترور و ‌تحریم بود حال صریح بگویید حفظ اقتدار ملت و نظام برای چه کسی مضر است . البته احتمالا دوباره مستوجب خشم آقای روحانی و شکایت مجدد ایشان خواهم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت