روحانی: تا ۲ سال آینده با کرونا مواجه هستیم

رئیس جمهور در جلسه مدیران وزارت بهداشت و متخصصان کرونا، گفت:اگر ما برای ماسک جریمه میگذاریم مردم باید بدانند که این کار برای کمک به آنان است،نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم. روحانی با بیان اینکه برمبنای نگاه بدبینانه معلوم نیست این بیماری تا چه زمانی ادامه دارد، اظهار کرد: اگر واکسن موثری به وجود آمد یا درمان موثری ایجاد شد، شرایط دیگری است ولی مبنا بر این باشد که همچنان امسال و حتی سال دیگر با این مشکل روبهرو باشیم. وی با بیان اینکه بعضی از مردم میگویند ماسک و فاصلهگذاری اجتماعی تا چند روز و هفته دیگر است، خاطرنشان کرد: مبنا بر این باشد تا دو سال دیگر با این مشکل مواجه هستیم. اینکه بخواهیم عروسی بگیریم باید سبک قبلی را کنار بگذاریم. اگر با سبک قبل بخواهیم مجلس شادمانی بگیریم، شدنی نیست. همه باید بپذیریم و قبول کنیم، نمی توان در سالن جمع شویم. سبک و سیاق قبلی در حسینیه و مسجد برای عزاداری ممکن نیست. شرایط مسافرت و رفتوآمد با گذشته متفاوت است.

تعطیل نکردنها سیاسی است
مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفت: اوضاع بسیار اسفناک است. برای قرنطینه هم خیلی دیر است زیرا کرونا در همه جای کشور وضعیت وحشتناکی پیدا کرده است. در هیچ دوره ای
در این چند ماه، این تعداد بستری و این تعداد مبتلا و متوفی نداشتیم. او گفت: حداقل راهی که برای ما مانده این است که دو هفته تعطیلات اعلام کنند تا بیماری فروکش کند. شاید کمی از بار مراجعان به بیمارستان ها کم شود. اینکه چرا ستاد مقابله با کرونا تعطیل نمی کند یا مهار را جدی نمی گیرد، برای من سوال است. تعطیل نکردن ها به نظر سیاسی است نه بر اساس علم پزشکی.

ناراحتی وزیر بهداشت به اوج رسید

وزیر بهداشت گفت: زمانی که گزارش درباره وضعیت کرونا را میخوانم استرس میگیرم که نکند در سیاه چالهای بیفتیم که خروج از آن بسیار صعب و دشوار است. نمکی با بیان اینکه طرف ماسک نمیزند میگوید من قبول ندارم! اظهار کرد: کدامیک از پروازها منطبق با پروتکل است؟ وی با اشاره به اینکه یک اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه نشد، افزود: گفتیم جاده را ببندید، جادهها بسته شد؟ چند نفر به خاطر ماسک نزدن جریمه شدند؟ آیا فقط ما باید انتهای این رودخانه جنازه جمع کنیم؟

افزایش حقوق پرستاران تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش حقوق پرستاران این سازمان خبر داد و گفت: حقوق پرستاران سازمان تأمین اجتماعی مشابه با وزارت بهداشت میشود. سالاری با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در ماه گذشته اظهار کرد: با جذب و به کارگیری پرستاران پذیرفته شده در این آزمون که در حال انجام است، شاهد کاهش فشار کاری پرستاران و بهبود شاخص تعداد پرستار نسبت به تختهای بستری خواهیم بود.

دلایل افزایش قیمت برنج خارجی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: افزایش نرخ ارز نیمایی، عدم تخصیص ارز برای ترخیص برنج از بنادر، خالی شدن موجودی انبارها از برنج وارداتی و سوء استفاده برخی خرده فروشان و عمده فروشان از این شرایط از دلایل افزایش قیمت برنج خارجی می باشد.

عقبنشینی همزمان بازار طلا،دلار و بورس

دنیای اقتصاد نوشت: روند افزایشی شاخصها در بازارهای دارایی پس از گذشت چند هفته متوقف شد. تغییر روند بازارها در معاملات سکه و دلار کاملا مشهود بوده است. اسکناس آمریکایی در ۲ روز ابتدای هفته دو کانال افت قیمتی را ثبت کرد و سکه بیش از یک میلیون تومان کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت