روحانی باید پاسخگوی افزایش تعداد مبتلایان و تلفات کرونا باشد


حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با جهان نیوز درباره سخنان اخیر دکتر نمکی منبی بر قصور زیاد در راستای کنترل اپیدمی کرونا، اظهار کرد: در اصل، منظور وزیر بهداشت ستاد ملی مبارزه با کرونا با ریاست آقای رئیس جمهور و حضور برخی وزرا است. وزارت بهداشت پروتکل ها را اعلام میکند ولی این وزارتخانه نیروی انتظامی و نظامی ندارد که آن را اجرا کند، این تدبیر دولت است که باید از تمام نیروها استفاده کند و پروتکل ها را اجرایی و عملیاتی کند. وی با بیان اینکه اگر بخواهند کرونا را کنترل کنند باید همه با هم همکاری کنند، توضیح داد: شاید برای جمهوری اسلامی زیبنده نباشد که طبق آمار رسمی در یک روز ۳۳۷ فوت بر اثر کرونا داشته باشد و از طرفی نزدیک به ۵ هزار نفر هم در وضعیت شدید این بیماری در بخش مراقبت های ویژه بستری باشند. به نظرم رئیس ستاد ملی کرونا که آقای رئیس جمهور است باید پاسخگو باشد چراکه بقیه وزارتخانه و مجموعه ها زیر نظر ریاست جمهوری هستند. رئیس کمیسیون بهداشت در ادامه افزود: نمیدانم این اتفاقات به خاطر سوء تدبیر است یا عوامل دیگری نقش دارد، باید از خود ستاد ملی کرونا پرسید و گلایه آقای نمکی هم از ستاد ملی کرونا است.

دولت روحانی اعتقادی به کنترل ارز و حمایت از تولید داخلی ندارد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت روحانی معتقد به عرضه و تقاضا و اقتصاد باز هستند و اعتقادی به کنترل و مدیریت بازار ارز و حمایت از تولید داخلی ندارند. علی بابایی با انتقاد از بازار افسارگسیخته ارز اظهار کرد: در شرایطی که دولت باید عرضه و تقاضای ارز را مدیریت کند، دلالان و واسطه گران این بازار را تحت کنترل خود دارند.وی بیان کرد: متاسفانه سالانه میلیاردها دلار صرف واردات کالاهایی میشود که خودمان در داخل کشور میتوانیم آن کالاها را تولید کنیم. وی گفت: اگر در سالهای قبل دولت بازار ارز را مدیریت میکرد، قطعاً مشخص میشد که چه ضعفهایی در این زمینه وجود دارد اما در حال حاضر این بازار کاملاً از دست دولت خارج است.

جزئیات بسته هوشمند معیشتی مجلس برای ۶۰ میلیون نفر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس طرح بسته هوشمند معیشتی، شصت میلیون نفر شامل طرح معیشتی هستند که دولت به آنها یارانه میدهد. حاجی بابایی افزود: از این تعداد حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر شامل ۷ میلیون نفر مشمولان کمیته امداد و حدود ۴ میلیون نفر مشمولان تحت پوشش بهزیستی هستند و ۷ میلیون نفر هم تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند. وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵، سبد کالایی را تعریف کردند که در آن زمان قیمت تمام شده این سبد ،۵۰ هزار تومان بود اما امسال قیمت آن، ۱۲۰ هزار تومان تمام میشود. حاجی بابایی ادامه داد: قرار است بر اساس این طرح به این ۲۰ میلیون نفر از ابتدای مهر امسال، هر ماه به هر نفر ۱۲۰ هزار تومان کارت اعتباری بدهیم که از طریق آن فقط میتوانند کالاهای اساسی را دریافت کنند و این مبالغ، جدای از یارانه ماهانه و کارت بنزین و دیگر طرحهای حمایتی مانند اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این طرح برای خانواده ۵ نفره، ۶۰۰ هزار تومان در ماه در کارت اعتباری آنها شارژ میشود که از طریق آن میتوانند کالاهای اساسی را بخرند. حاجی بابایی اضافه کرد: وزارت صمت را هم مکلف کردیم که شرایط لازم برای عرضه ارزانتر این کالاها به این مشمولان را فراهم کند. وی گفت: برای ۴۰ میلیون بقیه مشمولان این طرح هم مقرر شده است که این سبد کالا را دریافت کنند اما نصف پول را دولت میپردازد و نصف دیگر یعنی ۶۰ هزار تومان را خودشان پرداخت میکنند.

دلار پس از انتخابات آمریکا ارزان میشود؟

در حالی که پنجشنبه فعالان بازار آزاد حاضر به پرداخت مبلغی بالاتر از ۲۵ هزار تومان برای خرید دلار نبودند برخی کارشناسان این نوسان را ناشی از جو روانی ایجاد شده برای انتخابات آمریکا می دانند. فعالان بازار معتقدند: دلار پس از انتخابات آمریکا ، فارغ از نتیجه با تخلیه جو روانی دستخوش کاهش می شود.

کاهش ظرفیت پذیرش هواپیماها

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه ایرلاینها باید پروتکلهای بهداشتی را به اضافه جذب مسافر به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت کابین هواپیما رعایت کنند و برای تعیین قیمت بلیت هواپیما و میزان افزایش آن نیز به زودی تصمیمگیری می شود.

تورم نقطهای در مهر ماه ۴۱ درصد شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تورم نقطه ای در مهر ماه نسبت به سال قبل از ۴۱ درصد عبور کرده است. نرخ تورم ماهیانه مهر ۱۳۹۹ نیز در مقایسه با ماه قبل ۷ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ۹ واحد درصدی به ۴.۵ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش واحد درصدی به ۴۱.۹ درصد رسیده است.

صدور گواهینامه موتور، اینترنتی میشود

رئیس پلیس راهور ناجا از اینترنتی شدن صدور گواهینامه موتورسیکلت از طریق آموزشگاههای مجازی خبر داد. سردار هادیانفر گفت: پیگیری کرده ایم حالا که نقل و انتقال و تعویض پلاک به صورت اینترنتی شروع شده، صدور گواهینامه موتور نیز به صورت مجازی و از طریق آموزش مجازی انجام می شود.

ساخت مسکن ملی با متری ۲.۷میلیون

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آورده متقاضیان طرح ملی مسکن گفت: بر اساس آخرین برآوردها، ساخت واحد با متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ درصد افزایش این رقم به پیمانکاران ابلاغ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت