روایتی از امام جمعه جهادی

جهاد و خدمت به مردم لباس، مقام و سن و سال نمی‌شناسد برخی افراد با آنکه سن و سال زیادی ندارند گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند و برای گره گشایی از کار مردم هر کاری در توانشان باشد انجام می‌دهند.به گزارش تسنیم، عشق خدمت که در سرت باشد، پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناسد. کافی است که عاشق خدمت باشی، شاید این روزها افرادی که شیفته میز و منصب هستند زیاد دیده باشید، اما سوژه گزارش امروز جوانی است که شیفته خدمت به مردم است. جهادگری که اگر در روزهای جنگ و جبهه بود مانند رزمندگان در صف‌های حق علیه باطل حاضر می‌شد اما چون توفیق حضور در روزهای جنگ را نداشته است امروز در سنگری دیگر کمر همت بسته تا گوشه‌ای از کار را به دست بگیرد و گرهی از کار مردم بگشاید. آری جوانان پر شور و مخلصی هستند سربند یاحسین (ع) را به سر بسته و با رمز یا فاطمه زهرا (س) عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و چه بسیار از این تعداد جوانان بودند که به آغوش خانواده بازنگشتند و با وجود گذشت سال‌های زیاد از جنگ تحمیلی هنوز پیکرشان به وطن بازنگشته و در گمنامی به سر می‌برند. نسل همان جوانان دیروز، جوانان امروز در قالب مدافعان حرم از حریم حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند و گروهی دیگر از شیفتگان خدمت و جهاد نیز در نقاط محروم و مرزی خراسان جنوبی کمر همت بسته تا جایی که بتوانند گوشه‌ای از مشکلات مردم را گره گشایی کنند.

امام جمعه جهادی

یکی از این جوانان دهه شصتی روحانی جوانی است که در این اوضاع و احوال کرونایی کارهایی که شاید کمتر کسی حاضر به انجام آن باشد را بدون منت انجام می‌دهد. حجت الاسلام محمدرضا صادقیان امام جمعه موقت شهر شوسف است و علاوه بر آنکه طلبه جهادی و دبیر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در شهر شوسف است همه تلاشش در راه تبلیغ و خدمت رسانی به مردم است.صادقیان در گفتگو با تسنیم خود را روحانی ۳۴ ساله معرفی می‌کند و معتقد است: “جهاد ادامه دارد و خدمت به مردم عبادت است”. وی علاوه بر تبلیغ در سنگر مسجد و تریبون نماز جمعه و ارتباط و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام، در سنگر کمک و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده و محروم در روستاهای مناطق محروم نیز فعالیت دارد. جمع‌آوری کمک‌های مردمی و مومنانه برای رساندن به مردم آسیب دیده را تنها بخشی از فعالیت‌های جهادی ای طلبه جوان است. وی درباره فعالیت‌هایش گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید قطعا شما را با چیزی از قبیل ترس و گرسنگی و کاهش در اموال و جانها و محصولات آزمایش می‌کنیم و بشارت باد صابرین را همان کسانی که چون مصیبتی به آنان برسد می‌گویند ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم. یکی دیگر از خدمت جهادی این جهادگر روحانی در این روزهای کرونایی علاوه بر محرومیت زدایی کار تغسیل و تدفین اموات کرونایی است. کاری که کمتر کسی حاضر به انجام آن است اما او معتقد است: در رابطه با غسل و کفن و دفن میت در فقه آمده است که باید واجبات انجام شود و میت با احترام دفن شود و در رابطه با تدفین میت کرونایی نیز رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید فرمودند به مجرد ابتلای به کرونا موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود و لذا بامراعات کامل بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی هرچند باصرف هزینه باید حداقل واجب در مورد غسل و حنوط و کفن و نماز میت و دفن میت انجام شود. وی افزود: در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، غسل ارتماسی و در صورت عدم امکان غسل با دست میت، باید میت را به ترتیب بدل از غسل با آب و سدر ، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص تیمم بدهند و کفن کنند و نماز بخوانند و دفن کنند. این روحانی جهادگر ادامه داد: بعد از اعلام فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم غسل و نماز میت بر پیکر متوفیان کرونا، تمامی امواتی را که در این شهرستان بر اثر کرونا فوت کردند غسل داده و کفن شدند و نماز میت خوانده شد و دفن شدند و تمام مراسم تغسیل و تدفین آنها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خاص و تدابیر ایمنی به جهت جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران انجام شد.
وی درباره هدفش از این خدمت گفت: از آنجایی که این بیماری ناشناخته است و باعث شده که کسی نداند که واقعا باید با این وضعیت چه کرد و بحث غسل و نماز میت اموات کرونایی هم یک درد بزرگی شده بود که کمتر شخصی حاضر به انجام آن بود از این رو تصمیم گرفتم در این کار پیش قدم شود تا در این جهاد ذره‌ای سهیم باشم. صادقیان اظهار کرد: امروز در سنگر مبارزه و مقابله با کرونا تغسیل و تکفین و تدفین، تلقین و دفن اموات کرونایی فعالیت دارم و فقط به این کار بسنده و اکتفا نمی‌کنم چرا که در همه عرصه‌های جهادی و انقلابی باید حضور فعال داشت و خود را تنها وقف در مسجد و منبر و محراب نمی‌دانم و هر جا در راستای خدمت به خلق کاری از دستم ساخته باشد دریغ نمی‌کنم چرا که معتقدم “ای دستت می‌رسد دستی بگیر”.
وی ادامه داد: در همه عرصه‌های جهادی و تبلیغی حضور دارم از خدمت رسانی بی منت و جهادی به محرومین و لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای همدلی و مواسات و کمک مومنانه و جمع آوری کمک‌های مردمی و رساندن به دست مردم مناطق محروم و آسیب دیده گرفته تا گندزدایی و ضد عفونی معابر و مساجد و منازل اشخاص کرونایی و محروم حضور دارم. روحانی جوان جهادگر گفت: اگر بیمارستان کمبود خدمه و نیرو و همیار داشته باشد به آنجا می‌روم و صادقانه و بی منت خدمت خواهم کرد.

خانواده مرا تشویق می کند

وی در پاسخ به اینکه آیا خانواده شما از اینکه میت کرونایی را دفن می‌کنید گلایه‌ای ندارند اظهار کرد: خانواده من مشکلی با این کار ندارند اگرچه سختی‌ها و استرس و ترس خاص خودش را دارد و همیشه تلاش کردم خانواده خود را با سختی‌ها و تلخی و شیرینی کارم آشنا کنم و شرایط را توضیح دهم و همسرم نه تنها مخالفتی با کار من ندارند بلکه مرا تشویق هم می‌کند.
این جهادگر جوان افزود: به عنوان یک سرباز در خط مقدم مبارزه و مقابله با کرونا از رعایت نکردن دستورالعمل‌ها توسط برخی از افراد ناراحت می‌شوم و وقتی با همه تلاش‌های کادر پزشکی و درمان متاسفانه عده‌ای کرونا را جدی نمی‌گیرند از آنها دلگیر می‌شوم. وی اظهار کرد: اگرجان خود و دیگران برایمان اهمیت داشته باشد باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم و دورهمی و محافل شب نشینی را تعطیل کنیم و با توجه به فرارسیدن شب یلدا امسال باید بیشتر مراعات کنیم چون کادر درمان خسته‌اند و باید تلاش کنیم تا زنجیره انتقال این ویروس منحوس قطع شود و دیگر شاهد مرگ هموطنان عزیزمان نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت