رهبرانقلاب: مناسک محرم طبق دستور ستاد مقابله با کرونا انجام شود

حضرت آیت ا… خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید قربان در سخنرانی زنده تلویزیونی، ملت شریف ایران را به حضور پرنشاط و گستردهتر در مسابقه معنوی «کمک مؤمنانه به قشرهای آسیب دیده و یاری مجاهدان سلامت» فراخواندند و با تشریح اهداف کوتاه مدت، میانمدت و درازمدت آمریکا در جنایت تحریم ملت ایران تأکید کردند: دشمن به موازات جریان تحریم، جریان تحریف حقایق را هم دنبال می کند اما به فضل الهی و با هوشیاری، زیرکی و شناخت عمیق ملت ایران از آمریکا به هیچ کدام از اهدافش نرسیده و نخواهد رسید و ایران عزیز با صبر و ثبات، تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های داخلی به راه روشن خود ادامه خواهد داد. ایشان درباره عزاداری ماه محرم نیز تأکید کردند: همه سوگواران حسینی، هیأت ها و مداحان موظفند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام میکند، عمل کنند زیرا موضوع بسیار مهم است. رهبر انقلاب با تبریک عید سعید قربان به ملت عزیز ایران، مسلمانان جهان و پیروان ادیان ابراهیمی، دهه اول ذیحجه را دهه خاطرات پر شکوه و هدایتگر و دهه تضرع و توسل خواندند و افزودند: دهه دوم این ماه پر برکت، با توجه به عید سعید غدیر دهه ولایت است که این موضوع از همه احکام الهی جایگاه برتری دارد چرا که ولایت تضمین کننده اجرای همه احکام الهی است.حضرت آیت ا… خامنه ای دیدارهای مردمی را از دلخوشی ها و دلبستگی های پرجاذبه خود خواندند و خاطرنشان کردند: این دشمن حقیر اما بسیار خطیر یعنی کرونا این دلخوشی را نیز سلب کرده است. ایشان در همین زمینه افزودند: قرار بود این دیدار به صورت تصویری با خدمتگزاران عرصه سلامت و کمک مؤمنانه انجام شود اما چون ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته اجتماع بیش از ده نفر ممنوع است، متأسفانه این دیدار تصویری هم ممکن نشد. ایشان ایثارگری را از خصوصیات بارز ملت ایران برشمردند و افزودند: امروز نیز که مجموعههای درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و دیگر عوامل، با تمام وجود در خدمت بیماران کرونا هستند لازم است داوطلبان در کارهای غیرتخصصی و عمومی به یاری آنان بشتابند. رهبر انقلاب با اشاره به آسیب دیدن اقتصاد اغلب مردم در دوران کرونا افزودند: البته در این میان عده ای دچار آسیب ها و مشکلات جدی شده اند که باید با گسترش نهضت کمک مؤمنانه مردمی، به کمک این قشرها شتافت. رهبر انقلاب در بخش دوم سخنان شان، تحریمهای آمریکا را جنایتی بزرگ علیه ملت ایران برشمردند و افزودند: دشمن خبیث از این تحریمها که همه ملت را نشانه گرفته اهداف مختلفی دارد. ایشان «خسته کردن و به ستوه آوردن ملت» را هدف کوتاهمدت تحریمها برشمردند و گفتند: دشمن می خواهد مردم را آشفته کند تا در خیابان ها در مقابل حکومت بایستند به همین علت مدام از تابستان داغ سخن گفته و
می گوید، اما اکنون خودشان به تابستان داغ مبتلا شده اند.

احتکار بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی توسط ۸ بانک

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح مالیات بر خانههای خالی با احتکار مسکن مقابله میکند. ۸ بانک بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در اختیار دارد. اگر احتکار واحدهای مسکونی به وسیله بانکها یا دستگاههای دولتی و نهادها انجام شود، دو برابر میزان مالیات محتکران مسکن حقیقی از آنها مالیات گرفته میشود. اگر مدیر یا کارمند دستگاهها برای ارائه اطلاعات به سامانه املاک همکاری نکند، به انفصال از خدمت محکوم میشود.

باید شیوههای تازهای برای عزاداری امام حسین(ع) تجربه کنیم

رئیس جمهور گفت: می توانیم از تجربه برگزاری موفق مراسم ماه مبارک رمضان و همکاری و همراهی خوب رسانه ملی و شبکههای مجازی در انتقال آن فضای روحانی و معنوی به جامعه استفاده کنیم. باید شیوههای تازهای برای عزاداری امام حسین(ع) تجربه کنیم که هم سلامت جسم و جان و هم تقویت و تبیین ایمان حفظ شود، سوگواریها را چنان برگزار کنیم که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود. باید در مراسم عزاداری محرم نیز با بهرهگیری از ابتکارات جدید و همسو با شرایط خاص کشور در موضوع کرونا، بخشی از عزاداریها به فضای مجازی و در حسینیههای مجازی انجام گیرد. روحانیون، مداحان، متدینین و متولیان هیئتهای عزاداری بیتردید دارای ابتکارات، طراحیها و نوآوریهای زیادی در این حوزه هستند که آنها را باید اجرایی و عملیاتی کنند.

جزئیات «تسهیلات مرابحه خرید کالا» امروز ابلاغ میشود

معاون وزیر راه گفت: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک بدین نحو است که تسهیلات واگذار شود، اما در نهایت بعد از یک سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. منتظر هستیم جزئیات امروز ۱۱ مرداد از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام شود.اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستاجران است به قوت خود باقی میماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت