رئیس دستگاه قضا: نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد

رئیس دستگاه قضا: نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد

رئیس قوه قضائیه گفت: به وزیر پر تلاش صمت گفته‌ام، نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌ قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: مسئله مبارزه با قاچاق کالا برنامه ریزی جدی می‌خواهد تا قاچاق برای قاچاقچی صرف نکند و او به دنبال این کار نرود. وی افزود: این موارد به تصمیم سازی پولی و بانکی احتیاج دارد تا تأثیرگذار باشد. رئیس قوه قضائیه گفت: مبارزه با قاچاق دغدغه تمام مسئولان است و در جلسه هفته گذشته با مسئولان تمام دستگاه‌ها، سخنان همه آن‌ها را شنیدیم و گفتیم و همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا کارنامه دارند، اما ارائه آمار تنها موفقیت نیست. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته یکی از محور‌های مهم دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی ساز وکار‌هایی است که کالای قاچاق را به صورت کلان وارد کشور می‌کنند و این شناسایی ضرورت دارد. وی افزود: به وزیر پر تلاش صمت هم گفته‌ام، نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد، نباید در نحوه فروش خودرو به گونه‌ای عمل کرد که هیزمی بر آتش دلالی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: برخورد‌های قاطع قضایی با اخلالگران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت، اما این برخورد‌ها منجر به اصلاح نظامات نمی‌شود؛ باید نظامات به گونه‌ای اصلاح شود که از درونش اخلالگر و رونق دلالی و سوءاستفاده درنیاید. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه هم تولیدکننده از این شرایط ناراضی است و هم مردم، تصریح کرد: رونق بورس برای همه نشاط آور است، اما برای جلوگیری از آفات محتمل و تولید پرونده در آینده، باید مراقبت شود تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود. وی افزود: مبارزه با قاچاق، ایجاد دادگاه‌های تجاری و تثبیت حقوق مالکیت سه خواسته لازم الاتباع مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی در دیدار با اصحاب تولید بود، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان یافته در سراسر کشور بالاخص در مناطق بندری در اولویت دستگاه قضاست.

سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ضربه نخورده است

وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات، در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان باید به فکر تقویت سرمایه اجتماعی از دست رفته خود باشند، به خبرنگار برنا گفت: سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ضربه نخورده است. اگر هر انتخاباتی را آزاد بگذارند اصلاح‌طلبان می‌آیند، رأی خود را دارند و به این رأی راضی هستند، در این صورت اگر این رأی موفق باشد و کرسی به دست بیاورند، خدمت می‌کنند اگر هم رأی کم باشد و مردم کمتر رأی بدهند آن را می‌پذیرند و رابطه خود را با مردم، اصلاح می‌کنند.عبدالعلی‌زاده در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته مجلس در محک رأی مردم قرار نگرفتند، در واقع حضوری نداشتند که به استناد آن بتوان گفت سرمایه اجتماعی این جناح لطمه خورده است. وقتی می‌توان گفت به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان لطمه وارد شده که این جریان هم با نیروهای خوب و مورد قبول، وارد عرصه انتخابات شود، اجازه تبلیغ پیدا کند و آن وقت اگر مردم کم رأی دادن، می‌گوییم سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان لطمه خورده است. اما نتیجه انتخابات گذشته نه دلیلی بر این است که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان تضعیف شده و نه دلیلی بر این است که اصولگرایان سرمایه اجتماعی بیشتری به دست آوردند. انتخابات گذشته نشانه این است که مردم روش برگزاری انتخابات به سبک انتخابات گذشته را قبول ندارند و در آن شرکت نمی‌کنند.

رویکرد سیاسی پُشت مساله حقوقدانان شورای نگهبان است

نصرا… پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تغییر در روند انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان، در موافقت با حذف ماده یک این طرح، گفت: مردم ‌‌‌‌به دلیل اینکه مجلس به معیشت آنها اهمیت نداده و طرح نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان را مورد توجه قرار داده به مجلس دهم نمره می‌دهند و در کارنامه و عملکرد آن درج و مشخص می‌شود اولویت مجلس چه موضوعاتی بوده است. وی افزود: طبق قانون اساسی فقط باید ۶ نفر حقوقدان به مجلس برای حضور در شورای نگهبان معرفی شوند که معنایش آن است اگر بنا به تغییر این تعداد باشد، باید در قانون اساسی تغییر لازم صورت گیرد، این در حالی است که تغییر قانون اساسی احتیاج به رفراندوم دارد نه این که این موضوع در مجلس بحث شود. نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: قضاوت اینکه این طرح خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفته و اینکه آیا رویکرد سیاسی پشت آن است به ملت می‌سپاریم، این در حالی است که معیشت و زندگی آنها دچار بحران‌های شدیدی شده و در مقابل، مجلس به این طرح اهمیت داده است. حجت‌الاسلام پژمانفر اضافه کرد: ‌شاید برخی افراد گلایه‌هایی به شورای نگهبان داشته باشند و ایرادی هم ندارد که آن را مطرح کنند، اما اینکه بعد از انتخابات، برخی‌ها به دنبال کار دیگری باشند، در زُمره نمره مردم به مجلس به حساب آمده و موجب ضعف کارنامه آن خواهد شد.

مجلس اجازه عزل حقوقدان‌های شورای نگهبان را پیدا می‌کند

نمایندگان در جریان بررسی جزییات طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس به پیشنهادی رای دادند که براساس آن حقوقدانان شورای نگهبان مشمول ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس و تبصره‌های آن می‌شوند. بر این اساس اعتراض نمایندگان به عملکرد اعضای حقوقدان شورای نگهبان با تقاضای کتبی ۲۵ نفر صورت می گیرد و پس از تشکیل هیئت رسیدگی به اعتراض از سوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی موضوع رسیدگی می شود و در صورتی که اکثریت اعضای هیئت رای بر عدم صلاحیت فرد مورد اعتراض دادند عضویت وی تعلیق خواهد شد. سپس گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد و در جلسه علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد و در صورت رای مجلس به رد صلاحیت فرد، وی مستعفی شناخته خواهد شد.

انتقادات تند و کنایه آمیز نادر قاضی پور از حقوقدان شورای نگهبان

نماینده ارومیه گفت: یکی از اعضای شورای نگهبان در صدا و سیما ۹۰ درصد نمایندگان را فاسد اعلام کرد اگر ما فاسد هستیم او از ما فاسدتر است چرا که ما او را انتخاب کردیم صدا و سیما به ما ظلم کرد و اجازه دفاع به ما نداد. وی گفت: من از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم حقوقدانانی معرفی کند که ولایتمدار باشند و افرادی باشند که در زمان هشت سال دفاع مقدس در جبهه مشغول بودند و نه در انگلستان مشغول درس خواندن.

بده بستان وزارت نفت و نمایندگان مجلس دهم

کیهان نوشته است: با پایان کار هر دوره مجلس یکی از دغدغه‌های نمایندگان راه نیافته به دور بعد، استخدام یا مسئولیت گرفتن در یکی از دستگاه‌های اجرایی است. در این میان، وزارت نفت و بعد از آن وزارت خارجه قبله آمال برخی نمایندگان است. این مسئله یک‌بار به صورت علنی از سوی هدایت‌ا… خادمی نماینده مردم ایذه در مخالفت با رای اعتماد بیژن زنگنه مطرح شد و گفت «آقای مهندس! لطفا مِنبعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید تا نمایندگان مجلس به رسالت ذاتی و نظارتی خود ادامه دهند و به فکر مردم محروم باشند. رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس و رئیس‌قوه قضائیه لطفا جلوی این مفسده و رانت دو طرفه را بگیرید. اگر امید به استخدام‌ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می‌کردند.»

گفته می‌شود ۲۷ میلیارد به عنوان خسارت عوامل خودسر به سفارت انگلیس پرداختند

احمد مازنی نماینده تهران در تذکر شفاهی، گفت: در آذرماه سال ۹۱ افراد خودسر سفارت بریتانیا در تهران را تسخیر کردند و چند اثر هنری متعلق به دولت انگلیس تخریب شد. گفته می شود پس از ترمیم آثار هنری به سفارت بریتانیا در تهران برگردانده شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عده ای خودسر از جیب مردم پرداخت شد.

جدال توئیتری کدخدایی و مطهری

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به نامه اخیر علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، به آیت ‌ا… جنتی گفت: نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم است. علی مطهری، نماینده تهران نیز در واکنش به توئیت وی نوشت: «‌آنارشیسم نحوه اجرای نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان یعنی ملاک قرار دادن امیال و گرایش های فردی چند تن از اعضای شورا در بررسی صلاحیت نامزدهاست، نه اعتراض به این رفتار. آقای کدخدایی! بهتر است از ملت به خاطر ضربه زدن به نظام عذرخواهی کنید.»

کیهان: آیت ا… خزعلی می‌گفت: پدر خاتمی، پسرش را غربزده می‌دانست

کیهان در سرمقاله ای که به وضعیت سید محمد خاتمی پرداخته است، نوشت: آیت‌ا… خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری به نقل خاطره‌ای تأمل‌برانگیز درباره رئیس‌دولت اصلاحات، پرداخت. وی گفت: «در زمانی که سید محمد خاتمی به سمت وزارت ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک خدمت حضرت آیت‌ا… خاتمی (پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم و ایشان گفت که خطرناک است، پسر من غربزده است».

اسرائیل با هماهنگی روس ها به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه حمله می کند

العربی الجدید نوشت: اخیرا اسرائیل بر حملات هوایی خود در سوریه افزوده به نحوی که احساس می شود یک استراتژی جدید را در پیش گرفته که مبتنی بر افزایش مقابله با حضور ایران در سوریه است ونوع حمله و برنامه ریزی اهداف انتخابی نشان دهنده هماهنگی بین اسرائیلی ها و روسیه در خصوص ضربه زدن به نیروهای ایرانی در سوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت