رئیس جمهور : نمی خواهیم مجلس در «تقنین و نظارت» کوتاه بیاید

رئیس جمهور : نمی خواهیم مجلس در «تقنین و نظارت» کوتاه بیاید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس یازدهم گفت : دولت و مجلس در بسیاری از زمینه ها می‌توانند همکاری کنند اما بهترین همکاری لایحه ای است که از سمت دولت ارائه و در مجلس تصویب شود. ما مجلس را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم و اگر همه فکرها برای منافع ملی، امنیت، مصالح ملی و هویت ملی باشد، مسائل عمومی را بر مسائل حزبی، جناحی و حوزه انتخابیه ترجیح می دهیم. مجلس خانه ملت و از آن ملت ایران است. ۷۷ میلیون نفر از بانک‌ها وام گرفتند، بدون اینکه نیاز باشد تا فردی به بانک مراجعه کند. تعداد موبایل هوشمند در سال ۹۲ در کشور، ۳۰۰ هزار دستگاه بوده و امروز تعداد آن به بیش از ۷۰ میلیون دستگاه رسیده است. ما به هیچ عنوان دنبال این نیستیم که مجلس در دو وظیفه مهم خود یعنی «تقنین و نظارت» کوتاه بیاید.

نمره مطلوبی در عدالت به دست نیاوردیم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی پیامی صادر فرمودند. معظم له در این پیام خطاب به مجلس یازدهم گفتند: امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را می‌توان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ی آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام میکند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است. در دهه‌ پیشرفت و عدالت، نمره‌ مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی است. آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّت‌های کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ی قانون‌گذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ی امید مردم و نقطه‌ی اتّکاء مجریان، و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت. در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت‌های کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد.

دست مجمع تشخیص را از مصوبات مجلس کوتاه کنید

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه ایران پیرامون انتظاراتش از مجلس یازدهم نوشت: کاری که مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً انجام می‌دهد که مصوبه مجلس را از نظر انطباق با سیاست‌های کلی نظام بررسی و اظهارنظر می‌کند و به نوعی مجمع وارد روند قانونگذاری شده و به مثابه مجلس سنا عمل می‌کند باعث شده است که برخی مصوبات مجلس مدت‌ها متوقف بماند. در قانون اساسی فقط یک نهاد است که می‌تواند مصوبه مجلس را بررسی کند آن هم فقط از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی و او شورای نگهبان است. مجلس یازدهم باید این مشکل را با رایزنی با مقامات عالی کشور رفع کند.

۶۵ میلیارد برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص

مصطفی میرسلیم، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: روش‌های جلب آرای نمایندگان باید بطور کامل و شفاف مشخص شود. برخی از دولتمردان بوده‌اند، برای جلب آرای نمایندگان و همچنین پس گرفتن سئوال، طرح تحقیق و تفحص و استیضاح جذابیت‌های مالی از خود نشان می‌دادند تا آرای نمایندگان را بخرند و این کار را می‌کردند. برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص ۶۵ میلیارد تومان فقط به یک رئیس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است. تاکنون تعداد زیادی طرح‌های تحقیق و تفحص در مجلس به واسطه همین بده و بستان‌ها متوقف شده است. عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات میرسلیم گفت: این اظهار نظر آقای میرسلیم را ثبت کنید. اگر دروغ گفته باید به عنوان تشویش اذهان عمومی محاکمه و مجازات شود. ولی بظاهر فارغ از جزییاتش حقیقت دارد. در این صورت باید معلوم شود که کدام طرح تحقیق و تفحص بوده؟ کدام نماینده گرفته؟ کدام فرد یا نماینده جدید آن را پرداخته؟ و چرا تا کنون رسیدگی نشده است؟ اگر پیگیری جدی شود دست خیلی‌ها زیر ساطور خواهد بود.

سکوت عارف بالاخره شکست

محمد رضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در مجلس دهم سعی کردیم بدون هیاهو و سیاسی کاری مطالبات به حق مردم را پیگیری کنیم ،گفت: علی رغم اینکه به نظر می‌رسید صدا و سیما تمایلی برای به تصویر کشیدن اقدامات انجام شده از سوی مجمع نمایندگان تهران ندارد، اما مردم خود بهترین و منصف ترین داور هستند.

چیکن استراتژی ؛راه مقابله با تحریم

حسن عباسی، سخنران اصولگرای پرحاشیه در توییتی منتسب به حساب کاربری خود نوشت: «یک تشکر ویژه از نظام جمهوری اسلامی و آغاز چیکن استراتژی با اعزام مقتدرانه نفتکش‌ها به ونزوئلا. راه مقابله با تحریم‌ها از ابتدا نیز همین رویکرد عزتمندانه مقاومت بود نه رویکرد سازش‌گرانه و مذاکرات خسارت بار».

بالای ۹۰ درصد قالیباف، رئیس است

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا درباره رئیس احتمالی مجلس یازدهم گفت : به احتمال بالای ۹۰ درصد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم خواهد شد.

کمال خرازی اظهارات باقری را تکذیب کرد

کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطلب نقل شده از آقای دکتر علی باقری در مورد ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت آمریکا در مورد گروه‌های مقاومت بی‌اساس است.

حاضرم مدارک درباره میرسلیم عرضه کنم

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا گفت :مسئول شاخه جوانان حزب موتلفه اگر واقعا درباره آقای میرسلیم می‌خواهد اطلاعاتی داشته باشد با کمال میل این اسناد را در اختیار ایشان قرار می‌دهیم کمااینکه در گذشته نیز جوانان موتلفه آمدند و مدارک و اسناد فراوان در اختیارشان گذاشتیم.

امان نامه کفر وشرک را امضاء نمی‌کنیم

«سیدرضا تقوی»، رییس سنی مجلس یازدهم گفت : باید در برابر زیاده خواهان مستکبر ایستادگی کرد.کمترین نرمش، بیشترین خسارت را دارد. اگر بندبند استخوان‌هایمان را جداسازند امان نامه کفر وشرک را امضاء نمی‌کنیم.

تحریم قوی علیه چین در راه است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای تحریم چین به خاطر اقدامات آن علیه هنگ کنگ خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت