دستور شتاب بخشی به پروژه های عمرانی

گروه خبر- استاندار در بازدید از در میان با حضور در برخی روستاها ی این شهرستان بر شتاب بخشیدن به پروژه های عمرانی تاکید کرد. معتمدیان با حضور در شهر طبس مسینا از توابع درمیان، از روند اجرای پروژههای عمرانی شهری و احداث پارک این شهر بازدید کرد.محمدصادق معتمدیان با سفر سرزده به شهر طبس مسینا، به رصد میدانی شرایط موجود پرداخت. وی با حضور در محل احداث پارک این شهر و بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه، بر شتاب بخشی به عملیات عمرانی پروژههای شهری تاکید کرد.استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر به شهرستان درمیان امروز در جمع مردم روستای کلات علی از توابع شهرستان درمیان حضور پیدا کرد. مردم روستای کلات علی با اطلاع از حضور استاندار در این منطقه، به بیان مسایل و مشکلات موجود پرداختند و موانع موجود در زمینه گازرسانی، آبرسانی، احداث مسکن روستایی و خدمات جهاد کشاورزی از جمله مواردی بود که توسط مردم مطرح شد.معتمدیان، موارد مطرح شده را به مدیران کل همراه و فرماندار شهرستان درمیان که در این دهگردشی حضور داشت، ابلاغ کرد و بررسی کارشناسی و پیگیری آنها تا حصول نتیجه را خواستار شد. وی همچنین در ادامه با حضور در جمع مردم کلاته بلوچ از مسایل و مشکلاتشان مطلع شد.مردم کلاته بلوچ در تشریح وضعیت روستا، از مشکلات آبرسانی سیار و لزوم توجه ویژه به پروژه آبرسانی به عنوان اصلیترین مسایل روستا نام بردند که بعد از پیگیری این موضوع، مقرر شد که پروژه آبرسانی به این منطقه تکمیل و تا دهه فجر به بهرهبرداری برسد. نصب کانکس آموزشی هم از دیگر درخواستهای مردم این روستا بود که برای بررسی کارشناسی به دستگاه مربوطه ابلاغ شد. اجرای پروژه گازرسانی به ۱۴ مرغداری در نزدیکی روستای کلاته بلوچ نیز در فهرست مطالبات عنوان شده در این بازدید بود.

تبلیغ در عمل انسان خود را نشان میدهد

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تبلیغ تنها به سخنرانی خلاصه نمیشود بلکه در قیافه، سکوت، فریاد و بیش از همه در عمل انسان خود را نشان میدهد. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار رییس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موذن جامعه ایمانی و انقلابی ایران است. به گفته وی همه مبلغان که موذنهای جامعه هستند باید توجه داشته باشند، یک موذن مردم را به سوی خدا دعوت میکند. وی افزود: مبلغ باید در سطحی باشد که هرگاه وارد بر موضوعی میشود بتواند حق و باطل را به صورت کارشناسی از یکدیگر جدا کند، زیرا فردی که مبانی حق را از باطل تشخیص نمیدهد، نمیتواند تبلیغ حق کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: مواد تبلیغ باید مستند باشد، تبلیغ باید با تشخیص جریانات و نه افراد صورت گیرد لذا جریانی که فاسد است باید دانست آن جریان، دیگر دردی را دوا نمیکند. وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این ۴۰ سال انقلاب، نقش بسیار موثر و آبرومندی را در سطح بینالملل داشته و دارد.

پیشبینی باد شدید و گرد و خاک

ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: بر اساس الگوی نقشههای پیشیابی هواشناسی تا چهارشنبه هفته جاری با افزایش اختلاف فشاری در شرق کشور باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی مناطق استان پیشبینی میشود. فاطمه زارعی افزود: این وضعیت در نوار جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. وی ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه با کاهش دمای هوا از شدت گرما کاسته خواهد شد.

جسد نوجوان ۱۴ ساله در قاینات کشف شد

رییس جمعیت هلال احمر قاینات گفت: جسد نوجوان ۱۴ ساله در استخر آب کشاورزی یکی از روستاهای این شهرسنان کشف شد. به گزارش ایرنا، جواد یوسفی افزود: در پی اعلام مفقود شدن نوجوانی از روستای کلاته رمضان بخش نیمبلوک شهرستان قاینات تیم امدادی پایگاه امداد و نجات نیمبلوک برای پیداکردن نوجوان گمشده به محل حادثه اعزام شد. به گفته وی پس از ۱۰ ساعت تلاش بی وقفه امدادگران، جسد این نوجوان داخل استخر آب کشاورزی پیدا شد. یوسفی از کشاورزان منطقه خواست بهمنظور جلوگیری از بروزچنین حوادثی حتما استخرهای آب را مجهز به حفاظ مناسب کنند. وی ادامه داد: جسد این نوجوان ۱۴ ساله پس از بیرون کشیدن از استخر۶ متری تحویل مراجع قانونی شد.

۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

ایرنا – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید ،پنج طرح صنعتی و معدنی تا پایان امسال در استان به بهرهبرداری میرسد. عباس جرجانی افزود: برای بهرهبرداری از این طرحها هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان سرمایهگذاری شده است که برای ۵۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد. وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی با در اختیار داشتن ۴.۵ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده زغال سنگ حدود ۷۰ درصد کل ذخایر کشور را دارا بوده و سهم قابل توجهی از نیاز صنایع فولادی کشور را تامین میکند.

آیین سلام خبرنگار دراستان برگزار میشود

ایرنا – معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: به منظور تجلیل از مقام شامخ قلم و رسالت خطیر خبرنگاری آیین سلام خبرنگار در ۱۲ شهرستان و منطقه استان برگزار میشود. سکینه طیبی در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق خراسان جنوبی از اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استان یاد کرد و گفت: مشارکت، پیگیری، مطالبه و مشاوره جامعه خبر ضامن تسریع در روند اجرایی شدن زیر نظامهای این سند و تحقق اهداف آن در بهارستان تعلیم و تربیت میشود

جان باختن ۲ نفر بیمار کرونایی دیگر

۲ نفر دیگر از مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان جنوبی جان باختند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با جان باختن این افراد تعداد قربانیان کرونا در این استان به ۱۰۸ نفر رسید. دکتر دهقانی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۶۲ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

۳۰ درصد باغ های انار درتیررس یک آفت
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کرم گلوگاه انار یکی از مهمترین آفتهای این محصول در استان است که در صورت مبارزه نکردن با آن در هر هکتار ۲۵ تا ۳۰ درصد خسارت وارد میکند. مهدی یوسفی افزود: برای کنترل این آفت باید مجموعهای از روشهای مبارزه را بکار گرفت که در اصطلاح به این روش مدیریت تلفیقی کنترل آفت گفته میشود. به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: در باغاتی که مبارزه تلفیقی انجام شده است توانستهایم میزان آلودگی و خسارت را به زیر پنج درصد برسانیم.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد : یکی از روشهای مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار استفاده از تریکوکارتها است که در هر هکتار ۶۰۰ کارت به درختان انار نصب میشود. وی با اشاره به فعالیت ۲ واحد انسکتاریوم (تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی) در فردوس و سربیشه خبر داد و گفت: تولید زنبور تریکوگراما و نصب تریکوکارتها علاوه بر از بین بردن آفت کرم گلوگاه، باعث افزایش عملکرد ۴۰ تا ۶۰ درصد محصول انار میشود. یوسفی در خصوص سایر روشهای کنترل و مبارزه با کرم گلوگاه انار عنوان کرد: از آنجا که کرم گلوگاه انار تخمهای خود را داخل تاج میوه میگذارد، مبارزه شیمیایی با آن غیرممکن است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر سمپاشی در باغات انار سبب از بین رفتن حشرات مفید و در نتیجه طغیان سایر آفات به خصوص کنهها میشود. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: میوههای انار آلوده روی درخت و ریخته شده در کف باغ بایستی به صورت مدام جمعآوری و سوزانده شود. وی گفت: همچنین جمع آوری منظم میوههای انار آلوده به صورت همگانی و یا نگهداری آنها در انبارها یا قفسهایی که با توری ریز پوشیده شده، باعث میشود زنبورهای پارازیتوئید از جمله زنبورهای تریکوگراما که آفت را از بین میبرد، خارج شده و در باغ پراکنده شوند، اما حشرات بالغ کرم گلوگاه در قفسه انبار حبس شده و از بین بروند.یوسفی با بیان اینکه هدف ما از مبارزه با آفات این است که آن را به زیر آستانه خسارت اقتصادی برسانیم افزود: برای کنترل و مبارزه با آفاتی مانند کرم گلوگاه انار باید حتما مبارزه همگانی انجام شود. وی افزود: اگر یک کشاورز تمام اصول مبارزه تلفیقی را برای نابودی آفت انجام دهد اما باغ کناری هیچ توجهی به آفت نداشته باشد مجدد شاهد ظهور و بروز آفت خواهیم بود که مشکل ما با بسیاری از کشاورزان همکاری نکردن با یکدیگر است.مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: یارانهای که دولت برای رهاسازی زنبورهای تریکوگراما میدهد ۵۵ درصد و مابقی هزینه را بایستی کشاورز بدهد. وی بیان کرد: خالی کردن تاج انار به صورت دستی و برقی نیز یکی دیگر از روشهای مبارزه با این آفت شناخته شده است چراکه سبب میشود کرم جایی برای تخم ریزی نداشته باشد لذا خسارتی به محصول وارد نخواهد شد.سطح زیرکشت محصول انار در استان خراسان جنوبی امسال چهار هزار و ۴۵۰ هکتار است که پیش بینی شده ۵۱ هزار تن محصول برداشت شود. پارسال از سطح چهار هزار و ۴۴۰ هکتار انار در استان، حدود ۵۰ هزار تن محصول تولید شد که میانگین عملکرد تولید ۱۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده است.

پیشرفت « ابرار» در درمیان به ۴۵ درصد رسید
رئیس راهداری شهرستان درمیان از پیشرفت ۴۵ درصدی طرح ابرار در این شهرستان خبر داد. به گزارش صدا و سیما ، رئیس راهداری شهرستان درمیان گفت: طرح ابرار، اقدام برای راههای اولویت دار روستایی در شهرستان درمیان شامل ۱۲ کیلومتر راه روستایی است. سالاری افزود: این طرح از محل اعتبارات و امکانات اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان به صورت امانی انجام می شود. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح ابرار در شهرستان درمیان افزود: این طرح در شهرستان درمیان شامل احداث و تکمیل راه روستایی توت کری به سیدآباد واقع در بخش قهستان به طول ۴ کیلومتر و محور سرو به بنیاب واقع در بخش مرکزی به طول ۸ کیلومتر است

بیمه بیکاری ۵۵۳۳ نفر برقرار شد
بیمه بیکاری ۵ هزار و ۵۳۳ کارگر در خراسان جنوبی که مشاغل آنها به شدت از کرونا آسیب دیده اند، برقرار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۳۲ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند. اشرفی افزود: بر اساس شیوه نامه ابلاغی، بررسی اولیهی درخواستها در ستاد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی انجام و اسامی واجدان شرایط برای برقراری بیمه بیکاری به استانها ارسال میشود. وی گفت: این افراد جزو ۱۰ رسته اعلام شده از سوی دولت هستند که مقرری بیمه بیکاری برآنها برقرار شده و افراد باقیمانده در کمیتهها در دست بررسی است. سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir است

پرداخت ۲۶میلیارد ریال غرامت بیمه به دامداران

۲۶ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال غرامت بیمه دام در سال زراعی جاری به دامداران خسارت دیده در استان پرداخت شد. مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان گفت: این مقدار غرامت برای تلف شدن ۴ هزار و ۱۱۰ رأس دام پرداخت شد. جواد غنچه با اشاره به اینکه بیشترین ثبت بیمه دام به دام سبک اختصاص دارد افزود: ۹۰درصد غرامتهای سال زراعی جاری مربوط به دام سبک است. مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان گفت: بیشترین غرامت پرداختی مربوط به عامل خسارت حمله وحوش بوده است.

درمان ۱۵۱۵ بیمار نیازمند از محل زکات

صدا و سیما – پرداخت زکات امسال، عامل تأمین هزینه درمان هزار و ۵۱۵ بیمار نیازمند در خراسان جنوبی شد. معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته استان گفت: از آغاز امسال تاکنون همچنین هزینه ۴ مورد جهیزیه، ۸ مورد امور تحصیلی و ۱۵ هزار و ۹۴ مورد معیشت نیازمندان از محل پرداخت زکات تأمین شد.احمد رفیعی افزود: ۹۸ درصد زکات جمع آوری شده در بخش محرومان هزینه شد. وی گفت: همچنین از محل زکات جمع آوری شده در سال جاری ۴ طرح عمرانی عام المنفعه در روستاها اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت