دستورات استانداربرای توسعه نهبندان

گروه خبر — استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژههای عمرانی تعریف شده در راستای محرومیتزدایی شهرستان نهبندان باید براساس برنامه زمانبندی آن به سرانجام برسد. محمدصادق معتمدیان در دیدار با فرماندار نهبندان افزود: تمام برنامههای تعریف شده در راستای محرومیتزدایی از این شهرستان باید با جدیت دنبال شود و در موعد مقرر به اتمام برسد. وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان نهبندان، ادامه داد :
هدف اصلی از این سفر، تاکید بر رفع مشکلات این منطقه بوده لذا باید تمام هم و غم مدیران نیز بر رفع موانع موجود در راستای تاکیدات رهبری باشد.

دو مسیر مشخص
استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش عمدهای از این مشکلات با تدوین سند توسعه و همچنین اجرایی شدن تفاهمنامه منعقده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت رفع میشود. معتمدیان ادامه داد: موضوعات تفاهمنامه ستاد اجرایی و بنیاد برکت باید تا حصول نتیجه نهایی با جدیت پیگیری و دنبال شود.وی بیان کرد: یکی از مواردی که باید در اولویت برنامههای فرمانداری قرار گیرد، بحث پیگیری استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ به منظور آبرسانی به روستاهای شهرستان است. وی یادآور شد: مدت زمان تعیین شده برای بهرهبرداری هر چه بیشتر از این فرصت (ماده ۵۶) باید مدنظر مدیران باشد.

لزوم تعامل و همکاری مدیران
وی به تعامل و همکاری بین مدیران تاکید کرد و افزود: همراهی و انسجام مدیران، بهترین راهکار برای پیش بردن سریع اهداف و برنامهها است. فرماندار نهبندان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژههای در دست اقدام، از اهتمام شهرستان و دستگاههای اجرایی در تکمیل پروژهها در اسرع وقت قدردانی کرد. مجید بیکی در تشریح برنامههای شهرستان عنوان کرد: مسکن روستایی، احداث باندهای دوم، تکمیل زیرساخت معادن، گازرسانی به روستاها از مهمترین پروژههای در حال اجرا در سطح شهرستان نهبندان است.

پرداخت ۳۰ میلیارد تسهیلات اشتغال
وی ادامه داد: در راستایی اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه بنیاد برکت نیز از ابتدای کار (مهر ۹۸) تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای عملیاتی شدن ۷۰۰ طرح پرداخت شده است. بیکی گفت: احداث مرکز قرنطینه، بازار دام، واردات دام سبک و سنگین، کمک به اجرای پروژههای عمرانی و غیره از مواردی است که در تفاهمنامه دیده شده و در دست اجرا است.

اشتغال مولد زندانیان استان به هزار نفر میرسد
ایرنا – مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: اشتغال و حرفهآموزی در اجتماعی شدن زندانیان نقش مهمی دارد و طبق برنامهریزی صورت گرفته اشتغال مولد در ندامتگاههای استان امسال به هزار نفر میرسد. علی هاشمی افزود: اشتغال مولد در سال گذشته به ۶۵۷ نفر رسید و از طریق تعاملی که با دستگاه قضایی برقرار شده است این رقم به بیش از هزار نفر در سال ۹۹ خواهد رسید. وی به آموزش صنایع دستی اشاره کرد و گفت: توسعه صنایع دستی حتی روی تخت زندانیان با همکاری بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از برنامههای مهم اشتغال و حرفهآموزی زندانهای استان است.مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی با اشاره به توسعه مزرعه پرورش شترمرغ در زندان مرکزی بیرجند اظهار کرد: در طرح توسعه مزرعه شترمرغ که هزار و ۳۰۰ متر مسقف و ۱۸ هزار متر گردشگاه خواهد بود تعداد زندانیان شاغل در این مرکز از ۱۵ نفر به بیش از ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.وی افزود: کارگاههای اشتغال و حرفهآموزی در زندان مرکزی بیرجند بیش از سه هزار متر مربع است که روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از این کارگاهها برای حرفهآموزی استفاده میکنند. هاشمی گفت: سال گذشته استان در موضوع حرفهآموزی رتبه سوم کشوری و در بخش اشتغال رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داد، همچنین بنیاد تعاون زندانیان استان در موضوع دامپروری و طیور و آبزیان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است. وی بیان کرد: برنامههای اصلاحی و تربیتی با اشتغال و حرفهآموزی نتیجهبخش است چرا که اشتغال مولد، زندانیان را از نظر اقتصادی تامین میکند و نقش مهمی در باز اجتماعی شدن آنها دارد.وی گفت: در همین ارتباط برنامههای اصلاحی و تربیتی با رویکرد تبدیل زندان به آموزشگاه نیکیها توسعه مییابد.کارگاههای اشتغال در هفت زندان خراسان جنوبی فعال هستند.

امام جمعه بیرجند: برای تبلیغ دین باید وارد میدان شد

ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: آن دسته از افرادی که میتوانند فرهنگ دین را در صحنه میدانی نه فقط بحثهای نظری، تبلیغ کنند و به آن شکل دهند، باید وارد میدان شوند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئول قرارگاه خاتم الاوصیا(ص) گفت: در زمانی که دنیا به ۲ نیم کره شرقی و غربی تقسیم شده بود، انقلاب اسلامی ایران در کمال ناباوری به وجود آمد که هنوز هم باور آن برای استعمارگران سخت است.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این انقلاب به صورت طبیعی باید به بلوغ برسد، خاطر نشان کرد: از محیط قبل از سال ۵۷ نمیشود انتظار داشت که به مرتبه سلمان فارسی برسیم، لذا هر آنچه در این چهل سال گذشته است، شرایط طبیعی این قضیه بوده است. وی تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی اینکه به حد نصابی برسیم که در یک دیدگاه توحیدی، همه افراد یکسان فکر کنند و درصدها موضوعی که با آن برخورد میکنند، برخوردشان یکی باشد.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در گام اول انقلاب مرحله آزمون و خطا را پشت سر گذاشتهایم و اکنون باید وارد بر مرحلهای شویم که «توحید الکلمه» را پیدا کنیم. حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: آنچه در گام دوم مورد انتظار بوده، این است که زمینهها آماده شود، لذا قدمهای خوبی در حال برداشته شدن است که امید است توسعه پیدا کند. وی گفت: امروز شرایط جهان، منطقه، ایران و اشخاص تغییر کرده و بسیار جای امیدواری است زیرا صداهای امیدوار کننده را برای نجات نوع بشر از خیابانهای واشنگتن، لندن و برلین میشنویم و این یک فرصت بزرگ است که باید از آن بهره ببریم.

سرعت کرونا در استان کمی کند شد
گروه خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : طی چند روز اخیر با مشارکت و همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، شاهد کاهش مختصری در میزان بستری بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت در استان بودیم. دهقانی افزود :تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با ثبت دو مورد فوت جدید به ۱۰۲نفر رسید. وی گفت: هم اکنون ۱۴۷ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که۵۷ نفر آزمایش کرونای آنها مثبت است. وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم اعلام شده است. دهقانی از مردم خواست با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش های جایگزین به جای روش های حضوری، از برگزاری مراسمات و تجمعات غیر ضروری خودداری و همچنان از ماسک استفاده کنند.

۲۱ هزار متر مربع از اراضی رودخانههای قاینات رفع تصرف شد
ایرنا – مدیر امور منابع آب قاینات و زیرکوه گفت: ۲۱ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانههای شهرستان قاینات رفع تصرف شد. محمد علی شهابی افزود: در طرح ساماندهی و آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانههای خراسان جنوبی، بخشهایی از بستر رودخانههای شیرمرغ، نیگ، غرقاب و ازنو از توابع شهرستان قاینات رفع تصرف شد.وی بیان کرد: در این طرح نسبت به رفع انسداد رودخانهها برابر ضوابط قضایی، با حضور نمایندگان فنی امور منابع آب شهرستانهای قاینات و زیرکوه و نیروی انتظامی اقدام شد.شهابی، هدف از اجرای این عملیات را باز شدن مسیر رودخانه، حفظ مسایل زیست محیطی و جلوگیری از پیشروی سیلاب ذکر و اضافه کرد: تجاوز به بستر رودخانهها، خسارت سیلابها را افزایش میدهد و این کار سبب کاهش عرض مقطع و کاهش ظرفیت آبگیری رودخانه میشود که سبب خروج سیلاب از مسیر اصلی شده و خسارت زیادی به متصرفان و اراضی و تاسیسات میشود. وی گفت: شرکت آب منطقهای وظیفه شناسایی و تهیه نقشه حد بستر و حریم رودخانهها، محافظت از بستر و حریم رودخانهها و شناسایی تصرفات غیرقانونی و تلاش برای آزادسازی آنها از دست متصرفان با همکاری دستگاه قضایی و همچنین اخذ سند برای بستر رودخانهها را برعهده دارد که برای این کار برخی دستگاهها مانند ثبت اسناد و املاک، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و غیره هم مشارکت میکنند.مدیر امور منابع آب شهرستانهای قاینات و زیرکوه ادامه داد : از ابتدای امسال تاکنون ۲ حلقه چاه غیرمجاز و سه چاله غیرمجاز کشاورزی در شهرستان قاینات مسدود شده است. شهابی افزود: تا پایان شهریورماه برنامهریزی کردیم که ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستاهای قاینات و زیرکوه را تعیین تکلیف کنیم. وی ادامه داد: اکنون بازدیدهای تکمیلی در دست انجام است و در یک هفته آینده برای اخذ حکم مسدودسازی اقدام خواهیم کرد. شهابی عنوان کرد: مسدودسازی چاههای غیرمجاز با هدف حفاظت از منابع آب و در راستای اجرای طرح احیا و تعادلبخشی منابع آب زیرزمینی انجام میشود.

اجرای طرح سایبان دام در محلات عشایری
صدا وسیما – در بازدید استاندار از این محلات عشایری، دامهای عشایر به دلیل شدت گرما در سایه خودروهای مسئولان خود را جای دادند که این صحنه موجب شد تا به دستور و حمایت استاندار اعتباری برای ساخت سایه بان دام های عشایر در نظر گرفته شود. مدیر کل امور عشایر استان افزود :طرح سایبان دام در محلات عشایری برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی اجرا شد.
عصمتی پور گفت: این طرح که مورد استقبال عشایر قرار گرفته با اهداف افزایش راندمان تولید محصولات دامی، کاهش مصرف آب، جلوگیری از استرسهای گرمایی و تنشهای آبی دام، کاهش بیماریهای متابولیکی بدلیل جلوگیری از کاهش آب بدن دام و بهبود کیفیت تولیدات دامی اجرا شد. وی افزود: مقرر شد تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان احداث طرح سایبان پرداخت شود.
تأمین کود موردنیاز کشاورزان استان
مشکلی در تامین کود اوره برای محصولات اساسی در خراسان جنوبی وجود ندارد. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: سهمیه ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال جاری مقدار ۲.۲ میلیون تن است که از این مقدار از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۷۰ هزارتن کود اوره در استانها توزیع شده است. محمد تقی آژنگ افزود: هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار تن نیز ذخیره استراتژیک کود اوره در انبارهای این شرکت و شبکه کارگزاران توزیع نهادههای کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی موجود است. وی گفت: قیمت فروش این محصول در کیسههای ۵۰ کیلوگرم ۵۴۵ هزار و ۶۲۵ ریال است. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی افزود: متقاضیان و بهره برداران میتوانند از طریق وبسایت این شرکت به آدرس
www.assc.ir اطلاعات کافی را کسب کنند

گسترش اندیشه جهادی موجب ناامیدی دشمن میشود

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر اندیشه جهاد، بسیج، سازندگی، خدمترسانی، مردمنوازی و ایثار گسترش پیدا کند دشمن برای همیشه ناامید میشود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار با جمعی از جهادگران گفت: مسئله جهاد و ایثار دارای زوایای مختلفی است که تبیین درست هر زاویه آن نیازمند یک انسان دانشمند است. وی بیان کرد: اگر بخواهیم نمونه بارز یک فرد جهادگر را در تاریخ نام ببریم میتوانیم به عمار یاسر اشاره کنیم لذا سمبل این قضیه عمار یاسر است که امیدواریم خداوند متعال شما را با عمار یاسر محشور کند و در این جبهه حق، تلاش، کوشش، فرهنگ، سیاست و جهاد شما مقبول درگاه احدیت قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه آن کسی که احسان میکند و باعث خوشحالی قلبی میشود در واقع خودش نیاز دارد که کمک کند، افزود: در دوره آخرالزمان که متاسفانه انسانیت فراموش میشود و اشرافیتها و افکار لیبرالی بیگانه رقم میخورد، ممکن است کسی زحمات شما را حس نکند اما آنهایی که فطرت پاک انسانی خود را حفظ میکنند خوب میدانند که این نیاز انسان است.

۲ طرح بهزیستی برای جمع آوری نذورات قربانی

ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال نذورات قربانی مردم در قالب اجرای ۲ طرح از سوی بهزیستی استان جمعآوری میشود. علی عرب نژاد افزود: برای کمک رسانی بیشتر به جامعه هدف بهزیستی و معلولان سرپرست خانوارهای نیازمند، زنان و فرزندان بیسرپرست ۲ طرح «ما هم میتوانیم سهیم باشیم» و «ساماندهی نذورات نقدی و غیر نقدی در عید قربان» اجرایی میشود. وی گفت: در طرح «ما هم میتوانیم سهیم باشیم» به علت افزایش قیمت در ذبح گوسفند از افراد علاقهمند درخواست شده تا با واریز ۵۰ هزار تومان به بالا هر خانواده با هر توانی که دارند در ذبح گوسفند و توزیع آن بین محرومان سهیم باشند. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در طرح ساماندهی نذورات نقدی و غیر نقدی نیز علاقهمندان میتوانند گوشت قربانی و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاههای اعلام شده از سوی بهزیستی و ادارات بهزیستی شهرستانها اهدا کنند.

آغازگام دوم رزمایش کمک مومنانه

ایرنا – مسئول بسیج سازندگی استان گفت: مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مومنانه در استان همزمان با عید سعید قربان آغاز شد. مهدی هنری افزود: توزیع بستههای معیشتی، بسته تحصیلی، جهیزیه، گوشت قربانی، غذای گرم، پخت و توزیع نان توسط مواکب و پرداخت تسهیلات اجاره بها از جمله خدماتی است که به نیازمندان و افراد آسیبدیده از کرونا در گام دوم رزمایش کمک مومنانه ارائه خواهد شد. هنری عنوان کرد: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه، اولویت با افرادی است که در گام قبلی شناسایی و ثبتنام شدهاند اما سبد کالا دریافت نکردند.

بازدید استاندار از آیسک

استاندار پنجشنبه از شهر آیسک شهرستان سرایان بازدید کرد. این سفر با هدف بازدید میدانی از وضعیت موجود شهر، اطلاع از مشکلات شهری و بررسی روند اجرای پروژههای در دست اقدام انجام شد. محمدصادق معتمدیان از پروژه در حال احداث پارک شهر، استخر ذخیره آب شهرداری، وضعیت بافت قدیمی، پارک جنگلی، مرکز جامع سلامت، منطقه کارگاهی، کمپ گردشگری و پل زیرگذر کمربندی و ورودیهای شهر آیسک بازدید کرد. گفت و گو با جمعی از مردم در خصوص مسایل و مشکلات موجود از دیگر برنامههای استاندار در این سفر بود. همچنین با حضور فرماندار سرایان، امام جمعه، بخشدار و تمامی مدیران شهر در یک نشست مشورتی، برنامهریزی برای رفع بخشی از مشکلات نیز در ادامه این سفر رقم خورد.

کمبود انسولین در داروخانههای خراسانجنوبی وجود ندارد

مهر- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به موضوع کمبود انسولین در کشور طی حدود ۲ ماه قبل، گفت: کمبود انسولین در حال حاضر در داروخانههای خراسانجنوبی وجود ندارد. غلامرضا آهنی افزود : در حال حاضر از آن شرایط عبور کردهایم و بیماران دیابتی برای تأمین انسولین مورد نیاز برای کنترل قند خون خود مشکل خاصی ندارند و نگرانی از این جهت نداشته باشند.

تمدید مهلت ثبت نام درخواست تسهیلات کرونا در سامانه کارا

مهلت ثبت نام متقاضیان واجد شرایط برای درخواست بهره مندی از تسهیلات کرونا در سامانه کارا تا پانزدهم مرداد تمدید شد.به گزارش صدا و سیما، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پیش از این مهلت ثبت نام پنجم مرداد اعلام شده بود. اشرفی افزود: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اعم از افراد مشمول در بنگاههای رسمی، خویش فرمایی و یا فاقدین بیمه در رستههای ۱۴ گانه میتوانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و از منوی تسهیلات کرونا اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و انبارهای استان

صدا وسیما- طرح تشدید نظارت بر بازار و انبارها با هدف ایجاد ثبات نسبی در قیمتها و کاهش التهاب در بازار آغاز شد. سرپرست سازمان صمت استان گفت: در این طرح گروههای کالایی و خدماتی نظیر ماسک ، کالاهای بهداشتی ، گوشت مرغ ، تخم مرغ ، شکر، سیمان ، فولاد و آهن آلات ، لوازم خانگی و لاستیک خودرو در اولویت بازرسیها قرار دارد. عباس جرجانی افزود: طرح تشدید نظارت بر بازار و انبارها به مدت یک ماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت