در پرواز فردا دوشنبه، جای کدام مدیران خالی است!؟

بهروزی فر_ فردا دوشنبه است، یکی از روزهای میانی هفته، و برای خیلی ها که زود خسته می شوند و رسیدن پایان هفته را چشم می کشند، یک گام به تعطیلی جمعه نزدیک تر می شویم، اما دوشنبه یک روز خاص هم هست.
خاص، البته برای مدیران، آن هم از این جهت که… شاید بدانید، ولی اجازه بدهید، یادآوری کنم.
از همان بدو ورود دکتر قناعت به عنوان نهمین استاندار به خراسان جنوبی- آذرماه ۱۴۰۰- چند کلید واژه آن هم برگرفته از واژگان دکتر قناعت در تبیین و تشریح برنامه ها و اهدافش و نیز آن چه در دستور کار دستگاه ها قرار داد و خط و نشان هایی که برای مدیران کشید، مصطلح و به عبارتی به ادبیات مدیریتی استان اضافه شد، یکی از این عبارت ها، تأکید وی بر سفرهای همیشگی، مداوم و بی وقفه به تهران بود، آن هم برای پیگیری امورات استان!
استاندار در همان جلسات ابتدایی شورای اداری، نشست هایی که با مدیران دستگاه‌های اجرایی داشت و…به طور مکرر و قطع به یقین به این دلیل که گوش به گوش شود و زبان به زبان بچرخد تا ملکه ذهن جامعه هدفش شود، با مرور خاطرات و تجربه های حضورش در استان گلستان، از دوشنبه هایی گفت که خود را مکلف کرده بود به تهران سفر کند تا بتواند از نزدیک و با حضور در وزارتخانه ها و سازمان های کلیدی، مسایل مختلف را پیگیری نماید، این بخش حرفش به خودش برمی گشت اما ادامه اش، تکلیف مدیران را روشن می کرد و آن هم اینکه مدیری از نظر او موفق و پرکار است که جایی در صندلی هواپیمای این دوشنبه های سفر داشته باشد.
اینکه مدیران باید با وزارتخانه‌ها و سازمان های متبوع شان در پایتخت در ارتباط مستمر باشند، مسایل حوزه کاری شان را به طور ویژه و در نشست های متعدد با حوزه های مختلف، پیگیری نمایند، به سازمان برنامه و بودجه آمد و شد مکرر داشته باشند، و بی وقفه برای گرفتن پول و البته حق استان از آن ۸۰ درصد اعتبارات در اختیار وزارتخانه ها بجنگند، تکلیف ویژه دکتر قناعت برای مدیران استان بود.
از آذر ۱۴۰۰، حدود ۱۸ ماه می گذرد، شخص استاندار به گواه شواهد و قراین و اخباری که از دیدارهای تهرانش در رسانه ها منتشر می شود، روزهای میانی همه هفته ها را (با احتساب هر ماه ۴ هفته، بیش از ۷۰ بار) به جز چند مورد استثنایی و انگشت شمار به پایتخت سفر کرده است اما طی این مدت، این اتفاق در اخبار کمتر دستگاهی نمود و بروز داشته و متأسفانه برون دادهای خبری و فعل و انفعالات ادارات و دستگاه های اجرایی و صد البته خمودگی که بر برخی حوزه ها حاکم است، نشان از تخطی بعضی از مدیران در انجام این تکلیف دارد.
تقریباً در اغلب دستگاه های اجرایی استان، مدیرانی سکان امور را به دست گرفته اند که به تدبیر شخص استاندار بر رأس امور گمارده شده اند، و قطعاً با نوع نگاه مدیریتی وی کاملاً آشنا هستند و با این تأکید او که بارها و بارها حداقل در شوراهای اداری و نیز برنامه ریزی و توسعه استان یادآوری شده، بیگانه نیستند، اما مرور اقدامات مدیران به ویژه در ادارات کلیدی و دستگاه های مهم و شاخص، طی این مدت گواهی بر این موضوع است که تعداد سفرهای کاری برخی آقایان به پایتخت، کمتر از انگشتان یک دست بوده و گویا برای بعضی از افراد، این تکلیف، باری به هر جهت! از دستور کار خارج شده و اصلاً در فهرست برنامه‌های هفتگی که بماند، در برنامه‌های ماهانه هم جایی ندارد.
قطع به یقین وقت آن رسیده که گزارشی از سفرهای هفتگی مدیران- مأموریت هایی که صرفاً برای پیگیری امورات استان انجام شده- و نتایجی که به همراه داشته و پول هایی که برای خراسان جنوبی حاصل کرده و گره هایی که باز کرده و… منتشر شود و حداقل رسانه ها در جریان این سفرها قرار گیرند تا بتوانند گزارشی جامع از عملکرد مدیران، آن هم در راستای امید آفرینی و تزریق روحیه امید به آینده پربار استان، به مردم ارائه نمایند. پاسخ به این مطالبه حق مردم است!! (لطفاً نظرات و پیشنهادات خود درباره این سرمقاله را از طریق ۰۹۹۲۲۱۳۴۲۸۷ اعلام یا ارسال بفرمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت