حمایت استاندار از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی استان و نشست سه ساعته با نمایندگان تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها، مطالبات و پیشنهادات آنان را شنید و برای رفع برخی مشکلات دانشجویی دستور داد. بنا بر اعلام مسوول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اولین بار بود که استاندار خراسان جنوبی در ناحیه بسیج دانشجویی و بین تشکل‌ها حاضر شد.
دبیر خواهر قرارگاه شهید احمدی روشن در خراسان جنوبی در این نشست گفت: مأموریت این قرارگاه پیگیری و حل مسائل بومی استان و نقش آفرینی در مسائل ملی از طریق رویکرد مسئله محور و ریشه‌یابی است. زینب سبزه‌کار با بیان اینکه در این قرارگاه دو اقدام انجام می‌دهیم، اظهار داشت: اول سواد اقتصادی هست که در این زمینه آگاهی‌های اقتصادی را بالا برده و شبهات اقتصادی را برطرف می‌کنیم. وی ادامه داد: در واقع در این حوزه جهاد تبیین انجام می‌دهیم چون بیشتر مشکلات کشور حول محور اقتصاد بوده و دانشجو باید بداند کدام طرح اقتصادی دولت نیاز به همراهی یا اصلاح دارد. دبیر خواهر قرارگاه شهید احمدی روشن، کنشگری را دومین اقدام این قرارگاه دانست و تصریح کرد: در استان مشکلات آزاردهنده در حوزه‌های‌ اقتصادی، فرهنگی، معیشت مردم و سایر موارد وجود دارد که ریشه‌یابی شده و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

مطالبه‌گری دانشجویان راهگشای بسیاری از دغدغه‌ها

وی با اشاره به برخی از مطالبات دانشجویان عنوان کرد: توجه به فضای سیاسی و اقتصادی و مطالبه‌گری دانشجویی می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های مسوولان باشد. سبزه‌کار افزود: از بستر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که یکی از مطالبات جدی و بر زمین مانده مقام معظم رهبری است همچنین در تریبون آزاد و مناظرات در موضوعات مختلف می‌توان راهکارها و پیشنهادهای مختلفی را احصا کرد که این توقع وجود دارد مسوولان استان نه تنها مانع برگزاری این گونه مجالس نباشند بلکه خود در موضع مطالبه‌گر و همراه برای برگزاری اینگونه مراسم باشند. وی بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی و یکی از ۱۱ استان زیرمجموعه شورای توسعه اقتصادی و امنیت پایدار شرق و غرب است که باید از فرصت‌ها و امتیازات مصوب ذیل این شورا برای توسعه استان استفاده کرد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده یا آنچنان که باید از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.
سبزه‌کار اظهار داشت: هم‌مرز بودن با کشور افغانستان همچنین وجود پایانه‌های مرزی مختلف می‌تواند به عنوان مزیت این استان قلمداد شود. وی افزود: توجه به زنجیره ارزش و توسعه آن باید جزو برنامه‌های معاونت اقتصادی استانداری باشد، زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و معدنی و توجه به پرهیز از خام‌فروشی این محصولات می‌تواند منجر به اشتغال‌آفرینی، جذب سرمایه همچنین کاهش روند خروج سرمایه انسانی از استان شود.

لزوم تسهیلگری و ارتباط بیشتر
با دانشجویان

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم گفت: دانشجویان در این حوزه مسأله محوری را در دانشگاه تجربه می‌کنند لذا این هویت هرچه بیشتر جدی گرفته شود کمتر شاهد مواردی مانند مسایل امروز جامعه خواهیم بود. بهدانی افزود: در استان شاهد گره‌گشایی ذهن‌های جوانان در دانشگاه‌ها بوده‌ایم و درخواست ما تسهیلگری و ارتباط بین شورای تبیین بسیج دانشجویی و مسوولان‌ است.
نماینده خواهر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) هم گفت: این جمعیت وظیفه دارد با جلب مشارکت دانشجویان، اساتید، فارغ التحصیلان و عموم مردم نسبت به فعالیت‌های میدانی و مستمر در محلات حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار اقدام کند. فاطمه خسروی افزود: مشارکت فعال در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در راستای اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد گروه‌های فعال، پویا و نقش‌آفرین در محلات حاشیه‌نشین در دانشگاه‌ها و از بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، گفتمان سازی فعالیت اجتماعی دانشجویان انقلابی در بین آحاد مردم و الگوسازی بومی فعالیت در محلات حاشیه‌نشین بین گروه‌های دانشجویی و مردمی از جمله این اقدامات است. وی عنوان کرد: جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در محلات کم‌برخوردار شهرستان بیرجند با بدنه تشکل از دانشجویان دانشگاه‌های استان آغاز کرده و برای فعالیت نیاز به مکان مناسب در محلات و حمایت مسوولان دارد.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در ادامه نشست با استاندار گفت: ما هم با زبان و هم با جسم پشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستیم و از هزینه کردن جان خود نمی‌ترسیم. خرسند مقدم یکی از مشکلات دانشجویان را سرویس‌های فرسوده و ناایمن دانست و گفت: سرویس‌های فرسوده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که در آینده نه چندان دور در صورت بی‌توجهی مشکل‌ساز خواهد شد. نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به کیفیت پایین غذای سلف دانشگاه تاکید کرد: اعتراض دانشجویان در این زمینه زیاد اما پنهان است و باید قبل از ایجاد مشکل، چاره‌اندیشی شود.
مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به منویات امامین انقلاب مبنی بر لزوم فعالیت بین‌المللی در سطح دانشجویان جهان و همچنین ضرورت کار فرهنگی در سطح جامعه اسلامی، برای تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت هم‌افزایی بین تشکل‌های انقلابی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، آمادگی خود را برای همکاری و هم‌افزایی با سازمان‌ها و نهادهای انقلابی با حفظ شان و منزلت دانشجویی بسیجی اعلام می‌کنیم. یوسف ملائی افزود: هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی از یکسال قبل در استان تشکیل شده و علیرغم اهمیت زیاد آن اما در استان مغفول مانده است. وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و علمی اشاره می‌کنند که در بسیج دانشجویی و جامعه این نیرو را داریم.

حمایت استاندار خراسان جنوبی
از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با حضور افراد کاربلد پیگیری شود و ما نیز در قالب چارچوب‌ها حمایت می‌کنیم. جواد قناعت هم در نشست هم‌اندیشی مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: چون در گذشته نگذاشتند کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شود اکنون غربی‌ها برای ما آزادیخواه شده‌اند در حالی که استقلال و آزادی از مفاهیم بنیادین نظام جمهوری اسلامی است. استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت توجه دادن تشکل‌های دانشجویی به موقعیت امروز کشور ادامه داد: در شرایط کنونی درک سیاسی بسیار با اهمیت است و یکی از وظایف مهم بسیج دانشجویی ایجاد زمینه قدرت تحلیل سیاسی در افراد است. وی تصریح کرد: احتیاج اصلی کشور به نسل جوان است که آینده مطلوب را برای کشور رقم بزنند. قناعت با بیان اینکه استقرار جریان انقلاب بر مسند امور باید مطالبه دانشجویان باشد اظهار داشت: همچنین تعامل و همراهی مسوولان با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی از اهمیت زیادی برخوردار است. وی بر لزوم سالم‌سازی محیط دانشگاه تاکید کرد و گفت: برخی اساتید کنونی کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس حاضر نشدند و در کشورهای غربی درس خواندند که اکنون علیه انقلاب و نظام تدریس می‌کنند. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: استقرار مدیران، اساتید و نیروهای انقلابی بر مستند امور به‌ویژه در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و باید مطالبه عمده دانشجویان باشد. قناعت گفت: درخصوص مسائل و مشکلات اجرایی و صنفی دانشجویان و همراهی نکردن در داخل مجموعه دانشگاهی از قبیل انفعال مسوولان دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حضور مسوولان در کف دانشگاه، مشکلات مربوط به سلف سرویس‌های دانشجویی، نشاط اجتماعی و لزوم هم‌افزایی بین تشکل‌ها که توسط دانشجویان مطرح شد، ما وظیفه داریم متولیان اصلی را پای کار بیاوریم تا درد دل دانشجویان را بشنوند. وی افزود: ما نیز حمایت و تلاش می‌کنیم مدیران دانشگاه را با این درخواست‌ها و پیشنهادات همسو کنیم. استاندار گفت: در اولین فرصت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشستی با محوریت روسای دانشگاه‌ها، معاونت دانشجویی و تعدادی از دانشجویان برگزار و در خصوص مشکلات اجرایی و صنفی دانشجویان چاره‌اندیشی شود. وی اظهار داشت: درخصوص همکاری نکردن برخی مسوولان با تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه در حوزه بسیج، تاکید می‌کنیم موضوع در کارگروه دانشجویی با حضور مسوولان ذیربط بررسی شود تا حداقل بخشی از مطالبات بسیجیان رفع شود.

بسیجیان آماده ایستادن در مقابل جریان فتنه هستند

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیجیان آمادگی دارند در مقابل جریان فتنه محکم بایستند اما در حال حاضر دعوت به صبر و تحمل شده‌اند. سردار محمدرضا مهدوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی افزود: این روزها روزهای سختی است که حتی در بسیج دانشجویی با آن مواجه هستیم و بسیجیان با ناراحتی از وضعیت ‌موجود، بسیاری از مسائل و مشکلات را تحمل کرده و در مظلومیت به سر می‌برند. وی اظهار داشت: جریان فتنه هرچه می‌تواند در سطح دانشگاه‌ها و جامعه به بسیجیان‌ توهین‌ کرده و به آنها برچسب‌های ناروا و متعدد می‌زند و تفکر و روشی که یک ارزش است را نیز به سخره می‌گیرد. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: براساس مصلحت‌هایی که وجود دارد بسیاری از بسیجیان شرایط را تحمل می‌کنند، در شرایطی که فتنه در بسیاری از دانشگاه‌ها جولان می‌دهد خیلی‌ افراد خواهان این هستند اقدام انقلابی انجام دهند اما می‌گوییم تحمل کنند که امیدواریم با صبر و بصیرت از این وضعیت رها شویم.
وی گفت: دشمن همچنان در فضای مجازی در حال تبلیغات سوء است و به‌راحتی دست برنخواهد داشت اما نقش مسوولان دانشگاه است که بیشتر از گذشته پای‌ کار بیایند و جلوی دانشجویان اندکی که نظم و امنیت دانشگاه را بر هم می‌زنند، بگیرند. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: از استاندار به عنوان رییس شورای تامین استان درخواست داریم این مطالبه را از روسای دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران دانشگاهی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت