تمیزترین شهر ایران به استقبال بهار می رود

کاری- شهردار بیرجند در نشست خبری به مناسبت استقبال از بهار گفت: امسال شهرداری بیرجند در تمیزترین شهر ایران برنامه ها و اقدامات ویژه ای اتخاذ کرده است. مهدی بهترین ضمن تسلیت درگذشت شاعر برجسته خراسان جنوبی استاد غلامحسین یوسفی افزود: شهرداری برای پاسداشت و گرامیداشت مفاخر علمی و فرهنگی بیرجند از سال گذشته کارهایی را شروع کرده که در این راستا نامگذاری بوستانی به نام ناقوس با پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند انجام شده است و بوستان میلاد به این نام تغییر کرد. وی با اشاره به باغ شهرداری به مساحت ۱۱ هکتار گفت: برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که تاکنون برای ساخت فاز یک و دو، ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده و اگر شرایط آب‌وهوایی مناسب باشد، فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خواهر خواندگی بیرجند با ترمذ

وی با اشاره به اینکه باغ شهرداری شامل میدان اجتماعات، باغ ملی و باغ مفاخر می‌شود، گفت: در این باغ فاز اول آب ‌نما انجام شده، پیاده‌روسازی در حال انجام است و ساخت دیواره سمت خیابان شهید قرنی، مسجد و نمازخانه ۵۰۰ متری که ظرفیت ۲ هزار نمازگزار را دارد، نیز باید انجام شود. شهردار بیرجند
همچنین با اشاره به نهایی شدن خواهر خواندگی بیرجند با شهر ترمذ ازبکستان گفت: علاوه بر این تلاش داریم با پیشاور پاکستان هم خواهر خواندگی داشته باشیم. وی ادامه داد: خواهر خواندگی صرفا یک لفظ نیست و شهر بیرجند با این اقدام در اطلس جغرافیایی جهان بیشتر شناخته می شود و مراودات اقتصادی و فرهنگی هم افزایش می یابد.

۳۰۰ هزار بوته گل برای استقبال از نوروز

شهردار بیرجند گفت: عملیات گلکاری با هدف زیباسازی منظر و محیط شهری در بلوارها و میادین شهر با گلکاری میادین و آیلندهای سطح شهر به تعداد ۳۰۰ هزار نشاء گل بنفشه، شب بو، همیشه بهار و مینا چمنی، درختکاری ورودی شهر، آیلند شهید سلیمانی، بلوار شهید همت، بلوار شهید ناصری و بلوار صیاد شیرازی در حال تکمیل شدن است. به گفته وی، رنگ آمیزی وسایل تندرستی، پایه های روشنایی و مبلمان پارک ها، مناسب سازی زمین های بازی و رنگ آمیزی وسایل بازی کودکان و نورپردازی میادین نیز در حال انجام است. شهردار بیرجند با اشاره به نظافت گروهی در مبادی ورودی و خروجی شهر تاکید کرد: مستقر نمودن نیروهای خدماتی در کانکس های تعبیه شده در ورودی های شهر نیز در این راستا انجام می‌شود. بهترین، با تاکید بر نظارت بر بازار روزهای شهرداری و غرفه‌های عرضه میوه و تره بار ادامه داد: در این راستا عرضه مستقیم میوه و تره بار با قیمت مناسب در نقاط مختلف شهر مانند بازار روز غفاری، جایگاه های آدینه و شهدای آتش نشان و داربست ها و کانکس های عرضه میوه و تره بار شهر در دستور کار قرار دارد.

نصب ۳۸ المان نوروزی در میادین و اماکن پرتردد

دکتر بهترین با بیان اینکه امسال ۳۸ المان در شهر نصب می شود، ادامه داد: از این تعداد ۱۴ المان به صورت خرید خدمت بوده و مابقی توسط همکاران شهرداری ساخته شده است که با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان دو المان مخصوص این ایام خواهد بود.
شهردار بیرجند به المان های نصب شده در نوروز امسال به المان زعفران (نماد محصول مزیت دار استان)، شیر آب (با توجه به این مهم که بیرجند جزو اولین شهرهای اجرای لوله کشی آب بوده است)، فنجان، ماشین های قدیمی، مفاخر و شغل های سنتی قدیمی بیرجند مانند کفاشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر المان، ۱۰نقاشی دیواری در سطح شهر اجرا می شود. وی با بیان اینکه تعداد پروانه‌های صادر شده بیش از ۳۵ درصد بوده که نشان دهنده افزایش و آینده پررونقی برای سرمایه گذاری در شهر است، ادامه داد: توافقاتی با صنوف آلاینده انجام شده، همچنین در حوزه سرمایه گذاری برای شهربازی و پارک آبی هم در حال بررسی و انعقاد قرارداد هستیم. شهردار بیرجند در پاسخ به موضوع انتقال پادگان بیرجند هم گفت: موضوع پادگان جزو موضوعات مهم شهر است، با رایزنی‌های چهارجانبه‌ای که با استانداری، ارتش و راه و شهرداری داشتیم از دل توافق نامناسب، توافق مناسبی درآوردیم. وی ادامه داد: توافقاتی که در کمیسیون ماده ۵ سال ۱۴۰۰ انجام شده حکم قانون دارد، هرچند می‌شد با توافقات بهتر انجام شود اما در برابر کار انجام شده قرار گرفتیم ولی از دل آن توافق خوبی درآوردیم.

ترمیم و لکه گیری آسفالت سطح معابر

شهردار بیرجند با اشاره به ترمیم و لکه گیری آسفالت سطح معابر، ترمیم و اصلاح خرابی های احتمالی جداول و جوی ها و پیاده روهای معابر اصلی، شست و شو و رنگ آمیزی تمامی جداول شهر، اضافه کرد: جمع آوری مصالح مازاد پروژه های عمرانی، جلوگیری از صدور مجوز حفاری ها نیز از دیگر اقدامات اجرایی این طرح در آستانه فصل بهار و تعطیلات نوروز است. بهترین خاطر نشان کرد: آماده باش ایستگاه ها و نیروهای عملیاتی و اداری آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال و استقرار گروه عملیاتی در شهر، چاپ پوستر، بنر و بروشور هشدار ایمنی در خصوص چهارشنبه پایان سال، استقرار اکیپ عملیاتی سیار و خودروی عملیاتی در اماکن شلوغ و پر تراکم برای امداد رسانی احتمالی و به موقع در هفته پایانی سال از دیگر اقدامات شهرداری بیرجند در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.

نصب بنر برای معرفی گویش بیرجندی

وی با اشاره به بهره برداری از ۳ بیلبورد دائمی چلنیوم خوشامدگویی ورودی شهر، ادامه داد: نصب ۱۰ عدد بنر برای شهدای والامقام، نصب بنر برای معرفی مفاخر شهر بیرجند و نصب بنر برای معرفی گویش بیرجندی از اقدامات فرهنگی شهرداری برای استقبال از بهار ۱۴۰۲ می باشد. شهردار بیرجند با اشاره به برپایی حداقل ۴ جشن خیابانی در چهار نقطه شهر بیرجند، آذین بندی و اکران تبلیغات ویژه نوروز، انجام نورافشانی، برپایی بازارچه های صنایع دستی در غرفه های فرهنگسرای شهرداری با اهداف گردشگری و حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی استان با اولویت اقشار آسیب پذیر، ادامه داد: برپایی سنت نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر از ۲۵ اسفند تا سوم فروردین، نقاشی دیواری های در دست اجرا به تعداد ۱۰ مورد به مساحت هزار مترمربع در معابر اصلی شهر از مهمترین برنامه های استقبال از بهار است.وی به پیگیری استفاده از پساب فاضلاب شهر بیرجند و انجام مشاوره هایی در این زمینه خبر داد و افزود: از دیگر توافقات خوبی که در این مدت انجام گرفته، گسترش فیبر نوری با شرکت مخابرات است.

اتوبوس های جدید وارد مدار خدمات رسانی به مردم شد

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده برای مرکز استان سه دستگاه اتوبوس شهری در دهه فجر وارد مدار خدمت‌رسانی به مردم شد و هفت دستگاه هم به‌زودی وارد چرخه خواهد شد.شهردار بیرجند گفت: همچنین ۲۸ دستگاه اتوبوس شهری فرسوده با هزینه ۲۰ میلیارد ریال بهسازی شد و ۲ هزار متر مربع زمین با هزینه ۱۰ میلیارد تومان برای پارکینگ خیابان طالقانی به تملک شهرداری درآمد. وی از تحویل ۷ دستگاه اتوبوس دیگر در هفته آینده خبر داد و اذعان کرد: بهسازی بوستان الهیه، بوستان شهید احمدی روشن، بوستان خطی مهرشهر، احداث سرویس بهداشتی در ۵ بوستان شهر، سردرب بازار، پارکینگ خیابان طالقانی، بازارچه صنایع دستی، راه اندازی خانه‌های محله، بهسازی اتوبوس‌های فرسوده، احداث پل شهید فایده (اراضی موسوی)، بهسازی آیلند خیابان هایی مثل مدرس، صیاد شیرازی، الهیه، جوادیه، آسفالت و زیرسازی معابر شهری، خرید تجهیزات آتش نشانی، بهسازی تعدادی از میادین شهر مثل امام سجاد(ع) و آیت ا… عبادی، از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری بوده است

بازگشایی خیابان عدل در آینده نزدیک

وی بیان کرد: در امتداد خیابان عدل در حال انجام عملیات عمرانی هستیم و در آینده نه چندان دور این خیابان بازگشایی می شود و بلوار زیبایی خواهد شد. شهردار بیرجند در مورد پرونده خشکانده شدن درختان پادگان هم با بیان اینکه در این زمینه توافقات خوبی انجام گرفته، اضافه کرد: بهای درختان خشک شده از طریق در اختیار قرار دادن چاهی که به ما واگذار شده، پرداخت شده است.تلاش داریم از خام فروشی اراضی شهرداری جلوگیری کنیم.

جلوگیری از خام فروشی اراضی

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری بیرجند هم با ارائه گزارش عملکرد این حوزه عنوان کرد: به دنبال ایجاد زیر ساخت های شهری هستیم تا در حد امکان از خام فروشی اراضی جلوگیری شود. علوی به انعقاد قرارداد شهرداری برای ساخت و ساز در خیابان ظفر اشاره و با بیان اینکه ما به دنبال شکستن این تابو بودیم و از این محل حجم عظیم سرمایه گذاری در شهر انجام گرفته، افزود: ایجاد کارگزاری به وسیله بخش خصوصی موفق به عنوان یک ابزار تامین مالی و ایجاد شرکت سرمایه گذاری شهرداری که مصوبه شورای شهر اخذ شده و به دنبال تهیه اساس نامه هستیم، از دیگر برنامه های ما بوده است.

تهیه کتابچه فرصت های سرمایه گذاری شهرداری بیرجند برای اولین بار

وی با اشاره به تهیه کتابچه سرمایه گذاری شهرداری برای اولین بار و احصای ۱۵ فرصت سرمایه گذاری ادامه داد: انجام مطالعات پساب با دید سرمایه گذار ی کلان و گرفتن مشاور تخصصی در این حوزه از دیگر برنامه های شهرداری است. وی در مورد پروژه بند دره هم افزود:
۶ و چهار دهم هکتار از اراضی بند دره به مدت ۱۰سال به شهرداری واگذار شده که مجوز واگذاری آن به همین مدت به سرمایه گذار با قیمت کارشناسی انجام گرفته است. وی از ایجاد بازارچه، سرمایه گذاری خرد، انجام مطالعات دقیق برای سرمایه گذاری در حوزه شهر بازی به عنوان دیگر برنامه های شهرداری نام برد و افزود: در خصوص قرارداد با ایرلاین هم کلیات کار مشخص و توافقات انجام گرفته، به تصویب شورای شهر رسیده و در حال حاضر روی جزئیات کار می شود.

شهرداری به دنبال روش های نوین آبیاری

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند هم با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۱برابر سطح گلکاری شهری امسال افزایش داشته، گفت: یک و نیم میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است. بهدانی با بیان اینکه شرکت آب، انشعاب فضای سبز نمی دهد و ما مجبوریم آبیاری نوین را در دستور کار قراردهیم، افزود : ۱۱حلقه کنتور حجمی هوشمند برای آبیاری فضای سبز شهر بیرجند در اختیار داریم. وی با اشاره به جداسازی ۲۰ درصدی آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری بیان کرد: سطح کیفی چاه های آب به شدت پایین آمده و شوری آب بیشتر شده، بنابراین به دنبال استفاده از روش های نوین آبیاری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت