تمدید طرح میثاق ؛ فرصتی برای بدهکاران بانک مسکن

مدیرشعب بانک مسکن خراسان جنوبی از تمدید طرح میثاق این بانک در راستای حمایت از بدهکاران در ایام شیوع کرونا در استان خبر داد. محمد رضا بوستان افروز افزود: بانک مسکن نهایت مساعدت با مشتریان بدهکار را برای بخشودگی بدهی آنها بابت تاخیر در پرداخت بدهی دارد و طرح میثاق به منظور بخشودگی جرایم بدهکاران تا پایان مرداد ماه ۹۹ تمدید شده است.

۳۱۰ سازه آبخیزداری مانع سیلهای مخرب نهبندان

ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان گفت: ساخت ۳۱۰ سازه آبخیزداری در سال‌های اخیر مانع وقوع سیل‌های مخرب در این شهرستان شده است. محمدحسین کدخدازاده اعلام کرد: در سال‌های اخیر ۳۱۰ سازه آبخیزداری با ظرفیت ذخیره ‌سازی۱۳ میلیون مترمکعب سیلاب در این شهرستان اجرا شده است. وی بیان کرد: با توجه به سیل‌خیز بودن مناطق زیادی از نهبندان، عملیات آبخیزداری که در سال‌های گذشته در حوزه‌های آبخیز این شهرستان احداث شده مانع بزرگی برای وقوع سیل‌های مخرب در ۲ سال گذشته بوده است.

توزیع ۳۰ هزار کیلو گوشت بین نیازمندان

ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: امسال به مناسب عید سعید قربان ۳۰ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم گوشت قربانی اهدایی از سوی خیران بین نیازمندان استان با اولویت توزیع شده است. رضا سلم‌آبادی افزود: امسال به مناسب عید سعید قربان مردم نیکوکار استان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی ۲ میلیارد و ۸۰۳ میلیون تومان نذورات به مددجویان امداد اهدا کردند. وی با بیان اینکه این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است اظهار کرد: مردم در روز عید قربان هزار و ۲۶۳ رأس گوسفند، ۱۵ رأس گاو و ۹ نفر شتر به عنوان نذورات قربانی به نیازمندان کمک کردند که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

دستگیری ۱۰۹ متخلف زیست محیطی

صدا و سیما –  109 متخلف زیست محیطی از ابتدای امسال تاکنون در استان دستگیر شدند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: از این شکارچیان غیر مجاز ۴۶ رأس، سر و … از انواع پستانداران، ۲۶۳ قطعه انواع پرندگان وحشی، هزار و ۹ قطعه پرنده زینتی و بیش از دو هزار عدد انواع دام و تله‌های انجام شکار غیر مجاز حیات وحش کشف و ضبط شد. مستقیم افزود: ۲۹ نفر از این شکارچیان غیر مجاز و متخلفان زیست محیطی قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش و در حین شروع به شکار دستگیر شدند.

نام امام علی (ع) امروز دنیا را پر کرده است

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان اسلام تمام سعی و تلاش خود را کردند تا نام حضرت علی (ع) را از تاریخ محو کنند اما نه تنها محو نشد بلکه امروز دنیا را پر کرده است. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست ائمه جمعه استان ضمن تبریک میلاد مقدس امام هادی (ع) گفت: هر انسانی با هر مذهب و مسلکی که عدالت‌طلب است حضرت امام علی(ع) را می‌شناسد و با قیام کربلا آشنا است.  وی بیان کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری تعبیری در مقیاس انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان داشتند و فرمودند که همه انقلاب‌ها پیر خواهند شد در حالی که انقلاب ایران هرگز پیر نمی‌شود.  حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حق که مبتنی بر فطرت انسان است، شاید بتوان آن را کوبید و در محاصره

قرار داد اما آن را هرگز نمی‌توان نابود کرد.

حمایت دستگاه قضا از انتقاد سازنده رسانه ها

دستگاه قضایی از خبرنگاران و رسانه‌هایی که با انتقاد سازنده، مطالبه‌گری و اخبار را منعکس می‌کنند حمایت می‌کند. به گزارش  صدا و سیما، رییس کل دادگستری استان در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه قضایی استان گفت: باید هدف رسانه‌ها انتقادات سازنده همراه با پیشنهاد باشد و نقاط ضعف و منفی عملکرد مسئولان و مشکلات جامعه را همانگونه که وجود دارد منعکس کنند. حجت الاسلام حمیدی افزود: دستگاه قضایی همچنان با مظاهر فساد در جامعه برخورد خواهد کرد و ما از اطلاع‌رسانی مستند رسانه‌ها در این زمینه به دستگاه قضایی حمایت خواهیم کرد.

یک بیمار کرونایی دیگر درگذشت

صدا و سیما- آمار فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با فوت یک نفربه  111 نفر رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر  گفت: ۱۲۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری بودند که ۲۳ نفر آنان در بخش‌های آی سی یو هستند. وی گفت: از ۱۲۵ بیمار حاد تنفسی، ۵۱ نفر تست کرونای آن‌ها مثبت بوده که ۲۰ نفر آنان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری اند و حال ۸ نفرشان مناسب نیست.

شرکت ۶ هزار و ۴۹۵ نفر در آزمون کارشناسی ارشد

۶ هزار و ۴۹۵ نفر داوطلب فردا در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شرکت می کنند. به گزارش صدا و سیما ، کلاته بجدی مسئول اجرایی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه بیرجند گفت: ای  آزمون در روز‌های پنج شنبه ۱۶ مرداد، جمعه ۱۷ مرداد و شنبه ۱۸ مرداد برگزار می‌شود و امروز  3 هزار و ۵۸۹ نفر داوطلب با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت