ترحیم به سبک «مقرنسی»

گاهی باید تغییر کرد. از واژه های تکراری،از تصمیم های تکراری و حتی از شیوه های تکراری عبور کرد و طرحی نو پیاده کرد. مانند خانواده ی مرحوم سرهنگ مقرنسی که به بهترین شکل نام این پیشکسوت ورزشی را ماندگار کردند. روزنامه ی آوای خراسان جنوبی با رویکرد معرفی روش های خیرخواهانه ای که برخی خانواده ها برای کمک در پیش گرفته اند، وطیفه خود دانسته تا درباره ی مرحوم مقرنسی و عمل نیک بازماندگان این مرحوم اطلاع رسانی کند. در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه هزینه مراسم ترحیم «مرحوم سرهنگ مقرنسی »  پیشکسوت ورزشی برای خرید لوازم و تجهیزات موسسه خیریه علی اکبر (ع)  اختصاص داده شد. امید است این حرکت ارزشمند  علاوه بر جلوگیری از اسراف در مجالس ختم و فرهنگ سازی کمک به  امور خیر شود و به تک تک خانواده ها تسری یافته و این نگاه در جامعه نهادینه شود. محمد حسن مقرنسی درپانزهم آذرماه سال ۱۳۳۳ در بیرجند در خانواده ای اصیل و خوش نام به دنیا آمد. او در کوچه باغ های خاطر انگیز و باصفای بیرجند در زیر سایه پدر و مادری خوشنام با فضایل اخلاقی و انسانی قد کشید. مرحوم مقرنسی دانش آموخته دبستان شوکتیه و دبیرستان شوکت الملک بود و عشق وصف ناپذیری به دویدن داشت و همین عشق و علاقه باعث شد بارها بر فراز سکوی قهرمانی دو و میدانی برود و مدال های رنگارنگ به گردن بیاویزد.

اهدای ۵۰ میلیون تومان برای خریدتجهیزات مورد نیاز موسسه علی اکبر(ع)

با پایان دوره دبیرستان وی برای ادامه تحصیل در دانشکده افسری شهربانی راهی تهران شد و در سال ۸۲ با درجه سرهنگ تمامی به افتخار بازنشستگی پلیس راه کشور نائل آمد. در سال ۷۸ نشانه های از بیماری تومور بدخیم در وی پدیدار شد که متاسفانه همین بیماری که حدود ۲۰ سال همراه سرهنگ مقرنسی مرد پاطلایی ورزش دو و میدانی استان را پس از سالها عمر با عزت ، سربلند و استوار به خط پایان زندگی  رساند. اما قصه این پیشکسوت ورزشی و مرد اخلاق همینجا به پایان نمی رسد و خانواده مرحوم مقرنسی دریک اقدام خیرخواهانه مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای تهیه دستگاه اکسیژن و دیگر لوازم مورد نیاز  به موسسه خیریه علی اکبر (ع) اهدا کردند و برای او اجری ماندگار به یادگار گذاشتند. به این بهانه با خانواده این مرحوم به صحبت نشستم تا از خصایل خوب  این مرد بزرگ برایمان بگویند. 

همسرم انسانی نمونه و اخلاق مدار بود

کتایون ناصح همسر روانشاد سرهنگ مقرنسی با بیان اینکه همسرم  انسانی نمونه واخلاق مدار بود می افزاید: او در کارش مسئولیت پذیر و دلسوز و درعین حال بسیارخوش برخورد و با انصاف بود. وی با بیان اینکه مرحوم مقرنسی درزندگی شخصی هم پدر و همسری مهربان، دلسوز و فداکار بود، می افزاید: از نظر سابقه ورزشی، رزومه ایشان درسازمان تربیت بدنی و در فدراسیون دو و میدانی  به عنوان پیشکسوت و صاحب دهها مدال که اکثر طلا بود در دهه پنجاه، ثبت شده است ناصح ادامه می دهد: به گمان من در کنار نماز و ورزش که از علائق خاص ایشان بود، انجام کار خیر وکمک به کم توانها  انرژی لذتبخشی به او می داد و عاشقانه این سه  کار  را دوست داشت.

علاقه مند  به خیرات در بیرجند

همسر مرحوم مقرنسی با اشاره به اینکه، راستش  بارها این را از زبان ایشان شنیده بودم که بیرجند شهر نسبتا ضعیفی از نظر صنعت و کشاورزی است،که این موضوع دقت در صرف هزینه ها را باید بالا ببرد، ادامه می دهد: درشهرهای بزرگ مثل مشهد گاه روی جنبه های تبلیغی و حتی چشم و هم چشمی کارهای بزرگی برای نیازمندان می شود. این است که علاقه همسرم به هزینه شدن مبلغ خیرات در بیرجند برایم کاملا روشن بود.

انتخاب موسسه علی اکبر (س) با رضایت قلبی و با شناخت کامل

وی یادآور می شود: درمورد انتخاب این خیریه از خواهر ایشان خانم مریم مقرنسی و همسرشان آقای مهندس عطا ناصح که مقیم بیرجند هستند کمک گرفتیم. مواردی از فعالیتهای مثبت این مجموعه (علی اکبر (ع)) را معرفی کردند که واقعا از انتخاب آن رضایت قلبی یافتیم.ناصح با بیان اینکه  من و فرزندانم درحد توانمان کاری کوچک به نیت شادی روح ایشان انجام دادیم، خاطر نشان می کند: طبعا همزمان کارهای دیگری هم درکنار کمک به خیریه حضرت علی اکبر (ع)  انجام داده و می دهیم. کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت