بیش از ۲۱۰۰ نفر امسال از استان به سرزمین وحی مشرف می شوند

کاری- مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سالجاری ۲ هزار و ۲۰ نفر زائر از استان از فرودگاه بیرجند به حج تمتع اعزام خواهند شد،ادامه داد: با احتساب عوامل بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از استان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.باعنایت به نزدیک شدن عملیات حج تمتع سالجاری بدینوسیله نشست خبری مدیر حج وزیارت استان با حضور اصحاب رسانه استان روز دوشنبه در محل سالن جلسات مدیریت حج وزیارت استان برگزار شد. مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته حج، به برنامه های هفته حج سالجاری اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های این هفته دیدار کارگزاران و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط عملیات حج تمتع با نماینده ولی فقیه در استان، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، می باشد. حسین دستگردی با اشاره به برپایی میز خدمت و نمایشگاه عکس حج در نماز جمعه ، ادامه داد: شرکت کلیه زائرین و عوامل کاروانهای حج تمتع ۱۴۰۲ استان در مراسم همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی آدینه ۳۰ به مناسبت دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر و هفته حج و برپایی موکب در محل تجمع همایش پیاده روی از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

مسن ترین زائر حج استان ۹۲ سال و کم سن ترین ۱۳ سال است
مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسن ترین زائر حج استان ۹۲ سال و کم سن ترین ۱۳ سال است، ادامه داد:کاروانهای استان همه مدینه بعد هستند و از فرودگاه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.دستگردی یادآور شد: آمادگی زائرین ۱۲ جلسه آموزشی برگزار می شود که در این جلسات بایدها و نبایدهای سفر و احکام مناسک حج مطرح می شود. وی با بیان اینکه همراه داشتن مواد مخدر و روان گردان در عربستان جرم بوده اضافه کرد: علاوه بر مواد مخدر دارو هایی نظیر آمپول پتیدن، مرفین، قرص و آمپول بوپرنوفین، دیازپام، قرص و شربیت متادول، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فنی ات هیدرو کلراید، ترامادول شربت اسپکتروانت کدئین در عربستان ممنوع بوده و در صورت کشف در عربستان طبق قانون اساسی آن کشور برخورد می‌شود. وی در خصوص حج عمره نیز یادآور شد: سال گذشته کنسولگری راه اندازی شد و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام حج عمره دارند که پیگیر سفر زیارتی آنها هستیم. وی با بیان اینکه مسئولیت یک آشپزخانه در حج تمتع سالجاری برعهده عوامل این استان است، ادامه داد: نیز ۲ هتل از هتلهای مکه مسئولیت آنها بر عهده ۲ نفر از مدیران مجموعه این استان وی باشد.
هشدار در خصوص سفر به
عتبات عالیات با افراد فاقد صلاحیت
مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی در خصوص عتبات عالیات نیز گفت: در بحث اعزام عتبات استان خراسان جنوبی در جایگاه سوم کشور قرار دارد و در حال پیگیری اعزام های متنوع با قیمت های مختلف عتبات هستیم.
وی یادآور شد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۸ کاروان به عتبات عالیات سفر کردند و امسال قصد داریم با پکیج های ویژه سفر مناسب تری برای زائران فراهم کنیم. وی با اشاره به اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با افرادی که صلاحیت آنها مشخص نیست به سفر می روند، تاکید کرد: از زائران گرامی درخواست داریم برای سفر حتما از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا دجار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت