به قطار توسعه استان سنگ نزنیم !

سلام . روزنامه شما را مطالعه می کردم و عکس صفحه اول را از جاده شهداد به نهبندان و تذکر نماینده مجلس به وزیر راه زده بودید. روز قبل خبر راه آهن و تصویب بودجه را زده بودید و روز بعد از آن دوباره خبر دیدار استاندار با معاون وزیر راه برای شتاب دهی به خط آهن را چاپ کرده بودید. نقدی به شما و برخی جریانات مطالبه گر و نمایندگان عزیز دارم. فکر نمی کنید نوع اقدامات شما دقیقا شبیه رفتار کسانی است که تا قطار ساکن است کاری ندارند و تا به حرکت می افتد به آن سنگ می زنند و فریاد می کشند؟ راه آهن اگر برای آوا و برخی عزیزان دیگر مفهومی ندارد برای خیلی از هم استانی هایی که عزیزان شان را در جاده های نا امن از دست دادند حکایت منجی است، برای بسیاری از اقتصاددانان که مفهوم توسعه اقتصادی را تعریف می کنند زیرساخت اولیه رونق سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است. از اینها بگذریم فقط خواستم زمان شناسی را یادآوری کنم اگر زمانی نماینده محترمی نداشتیم که با نطق سیاسی خود در مجلس پروژه راه آهن را سال ها به عقب بیندازد ولی در ظاهر با تهدید به استعفا خود را منجی بداند الان شاید سوت قطار را می شنیدیم. اگر نماینده ای دیگر در استان در روز کلنگ زنی پروژه راه آهن با جزئی نگری و جزیره ای فکر کردن جلوی کلنگ زنی راه آهن بیرجند را نمی گرفت شاید این اتفاقات چندین ماه و سال عقب نمی افتاد. ما استاد زمان نشناسی هستیم دقیقا در موضوع بنیاد مستضعفان در تمام دورانی که یک ریال به استان کمک نمی کردند و مسئولان ملی نگاه مثبتی نداشتند نقدی وارد نمی شد اما تا ورود کردند و سرمایه های خود را به استان آوردند و هر چه توانستند به مردم محروم درمیان خدمت کردند یک دفعه ای موج مخالفت ها و انتقادات شروع شد.
حالا هم پس از ۱۷ ماه آن هم دقیقا در روزی که بودجه راه آهن به صورت ناباورانه و در شرایط بد اقتصادی کشور تصویب می شود و قرار است وزارت راه آن را به یک مجموعه ای برای شروع کار واگذار کند یک دفعه ای نماینده به وزیر تذکر می دهد و آوا هم عکس بزرگ می زند. قطع به یقین نه آوا و نه نماینده به این همزمانی فکر نکرده اند
اما دعا کنید در بازی های سیاسی کشور دوباره راه آهن قربانی نشود که قبل از این بارها برای همین مسائل کوچک شده است. متاسفانه در سال آخر دولت باید دست به عصا حرکت کرد چرا که بر همه روشن است نه تذکر به وزیر می تواند در سال آخر دولت اثری داشته باشد نه تیترهای جنجالی آوا پس لطفا با پنبه سر ببرید که بهانه دست کسی ندهیم.
ز . ب از خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت