بسته موفقیت

مقایسه خودمان با دیگران

اگر همیشه خودتان را با بقیه مقایسه کنید به یک فرد ناامید تبدیل می‌شوید. همیشه افرادی هستند که در بعضی چیز‌ها از ما بهترند. قرار نیست که ما در هر چیزی از بقیه بهتر باشیم. بیشتر ورزشکارانی که رکورد‌های جهانی را می‌شکنند، اسم‌شان در تاریخ ثبت می‌شود اما حتی این ورزشکاران بزرگ می‌دانند که روزی فردی قوی‌تر می‌آید و رکورد آنها را دوباره می‌شکند. بنابراین بهتر است هیچ وقت خود را با بقیه مقایسه نکنید. وقتی مرتب خودتان را با یک همکار، دوست یا برادر و خواهر موفق‌تر مقایسه می‌کنید، باعث می‌شود احساس بی ارزشی و پوچی بکنید. شکرگزار بودن باعث خوشبختی می‌شود. این شکرگزار و قدردان بودن است که باعث می‌شود ما احساسات مثبتی داشته باشیم.

افزایش خلاقیت با خیال پردازی

امروزه تقریباً هر کسی بیش تر وقت خویش را با شبکه های اجتماعی، استفاده از اقسام اپلیکیشن و بازی ها پر می کنند. از همین لحظه این کار را قطع کنید تا به جای وقت گذرانی با این موارد، حس کم حوصلگی و به نوعی ملال را بکنید. برای این که تحقیقاتی انجام گردیده است که می گوید اشخاص با قرار گرفتن در لحظات ملال در مقابل با اشخاص ارام و دارای استرس می توانند خلاقیت بیشتری داشته باشند. یعنی به نوعی میتوان گفت اشخاص با داشتن این لحظات به خیال پردازی پرداخته و این در خلاقیت مؤثر می باشد. به اینگونه مغز پر از ایده و فکرهای تازه می شود.
تأثیر رنگ آبی در خلاقیت
رنگ ها متفاوت هستند و هر کسی به رنگی علاقه دارد. رنگ ها در روانشناسی بسیار مؤثر است و میتوانند تأثیر متفاوت بر خلق وخو ، احساسات و رفتار بگذارد. بر همین مبنا در سال ۲۰۰۹ تحقیقاتی انجام شد. نتیجه این تحقیقات نشان می داد رنگ آبی در افزایش خلاقیت مؤثر است. دلیل این افزایش خلاقیت در رنگ آبی نسبت به دیگر رنگها این می باشد، که رنگ آبی به تفکر خارج از چهار چوب کمک می کند. رنگ آبی ارامش بخش است و با طبیعت و صلح رابطه خوبی دارد. همین سبب می شود با قرار گرفتن در جلوی چشمان با ارامش کارهای خلاقانه انجام دهیم. پس بهتر است در دفتر کار خویش از رنگ آبی بیش تر استفاده کنید.

راهکارهایی برای قوی تر شدن در زندگی
شما همانی هستید که هستید و همان چیزهایی را دارید که همین حالا دارید. مسأله مهم این است که یک فکر مثبت پیدا کنید که الهام بخش شماست و به شما برای جلو رفتن در زندگی انگیزه می دهد. به این فکر بچسبید و روی آن تمرکز کنید. ممکن است فکر کنید که چیزهای زیادی ندارید یا اصلاً هیچ چیز ندارید، ولی ذهنتان را دارید که میتواند به شما انگیزه دهد. برای پیش رفتن در زندگی همین برایتان کافی است.هرچه زودتر این مسأله را قبول کنید، زودتر می توانید در زندگی پیش بروید. هیچگاه نمی توانید ۱۰۰ درصد مطمئن شوید که کاری مؤثر خواهد بود ولی می توانید ۱۰۰ درصد مطمئن باشید که هیچ کاری نکردن هیچ تاثیری نخواهد داشت. کاری انجام دادن حتی اگر اشتباه باشد بسیار کارامدتر از هیچ کاری نکردن است. پس، از منطقه امنتان بیرون بیایید و امتحان کنید. یا موفق می شوید و یا یک درس زندگی می گیرید. در هر دو حال برنده خواهید بود.نباید بگذارید یک ابر‌سیاه همه آسمانتان را بپوشاند. خورشید مدام در حال تابش روی بخشی از زندگیتان است. گاهی وقت ها باید احساستان را فراموش نموده و به این فکر کنید که سزاوار چه چیزهایی هستید. هیچ کس دوست ندارد بیمار باشد یا بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته رنج بکشد و غصه بخورد، بنابراین فاصله گرفتن از هر چیزی که عذاب تان می دهد، چیز بدی نیست. حتی در دشوار ترین وضعیت هم لحظه هایی از لذت وجود دارند. قرار است به پزشک مراجعه کنید و دلهره دارید؟ از یک دوست بخواهید همراهی تان کند و قرار بگذارید بعداز آن با هم کمی قدم بزنید، چیزی بخورید، خرید یا سینما بروید و یا هر کار دیگری که به شما روحیه می دهد و حال تان را خوب می کند انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت