بسته موفقیت

شاداب باشید

به نظرتان چرا کارمندان شرکت گوگل می توانند در طول ساعات کاری والیبال یا بولینگ بازی کنند؟ به این دلیل که ثابت شده است شاداب بودند می تواند بخش خلاق مغز را بیدار کند. علاوه بر این «بازی»، سطح استرس را پایین می آورد، خوش بینی و انگیزه بیشتری را به افراد می بخشد و تمرکز را به طور کلی ارتقا می دهد.
شواهد زیادی مزایای ورزش کردن بر افزایش سطح خلاقیت را نشان می دهند. افراد پس از ورزش کردن به شکل قابل توجهی خلاقیت بیشتری از خود نشان می دهند. سعی کنید صبح ها کمی پیاده روی کنید یا حداقل برای خوردن ناهار از جای خود برخیزید و کمی راه بروید

چطور می‌توانیم شادتر زندگی کنیم؟

زمانی که در هنگام نیاز در کنار دیگران حضور دارید، چیزی را تجربه می‌کنید که روانشناسان به آن همدلی می‌گویند. همدلی سبب می‌شود که ارتباط عمیقی بین انسان‌ها شکل بگیرد و احساس خوبی را از بودن با هم تجربه کنند. نکته مهم دیگر این است که افرادی که به آن‌ها کمک می‌کنید، در هنگام نیاز در کنار شما خواهند ایستاد. داشتن یک ایمان قوی و درونی در مواجهه با چالش‌هایی نظیر شکست، بیماری، از دست دادن و اختلالات روانی، می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. زمانی که شرایط تیره‌وتار به نظر می‌رسد، امید و خوش‌بینی مانند باریکه نوری می‌تواند شما را هدایت کند. استدلال افراد بدبین این است که آن‌ها واقع‌بینانه با زندگی مواجه می‌شوند اما باور کنید کمی خوش‌بینی و امیدواری به هیچ‌کس آسیب نمی‌زند. حساس پوچی و ناامیدی که از بی‌هدفی و بی‌معنایی در زندگی سرچشمه می‌گیرد، اصلی‌ترین دلیل افسردگی به‌حساب می‌آید. بنابراین داشتن اهداف شخصی در زندگی اهمیت حیاتی پیدا می‌کند. متأسفانه بعضی‌اوقات فراموش می‌کنیم که باید از زندگی خود لذت ببریم نه اینکه برده آن باشیم. فراموش نکنیم که هدفمند بودن با کمال‌گرایی متفاوت است. افراد کمالگرا بسیار در معرض آسیب و شکست هستند زیرا هیچ‌کس کامل نیست و هر انسانی نقاط ضعفی دارد. با خودتان مهربانی کنید و اجازه ندهید که اهداف شما تبدیل به بار اضافه شوند.

چند نکته برای تقویت قدرت اراده

اراده چیزی نیست که بخواهید آن را داشته باشید، یا نداشته باشید. بلکه داشتن اراده در زندگی یک ضرورت است. موفقیت تابع اراده است. وقتی در مورد کاری که انجام می‌دهید، حس خوبی دارید، ادامه و تمام کردن آن آسان است.اراده مانند یک ضله است که می‌تواند رشد کند؛ هرچه بیشتر ورزش کنید، عضله قویتر می‌شود. اما اگر در کاری که هم اکنون در حال انجام آن هستید، نیار به کمک داشتید، داستان چگونه خواهد بود؟
ما همگی انرژی ذهنی محدودی برای تمرین خود داریم. برخی کمتر داریم، برخی بیشتر. اما همگی، گاهی با کمبود اراده مواجه خواهیم شد. به همین دلیل، هرچه انتخاب های ما در طول روز بیشتر باشد، بیشتر به مغز فشار وارد می‌آید و بیشتر دنبال میانبرها می‌گردیم. سپس، تحریک پذیر و عصبانی، و در نهایت درمانده می‌شویم و تصمیماتی می‌گیریم که نباید. برای شروع، تمام زنگ های هشدار را خاموش کنید. و فقط یک بار در ساعت آن را چک کنید.
انتخاب، زمانی که تصمیم درست جلو شما قرار نگرفته است، آسانتر است. تصمیمات آسان که اگر آنها رابه فردا موکول کنید، اراده شما ته خواهد کشید، همین امشب اتخاذ کنید. تصمیم دارید از فردا قبل از کار یک ساعت ورزش کنید. برای شروع، شب قبل وسایل ورزشی خود را در کیف بگذارید.کلید موفقیت در این نهفته است که تصمیمات را تا جایی که می‌توانید از قبل بگیرید. با اینکار، انرژی ذهنی فردای شما ذخیره شده و برای تصمیمات مهمتر مهیا می‌شود. هدف از اینکار، اتوماتیک کردن اقدامات معین به جای تصمیمات است؛ چراکه تصمیمات به اراده نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت